Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05 mar 2010 9:18
door Maik
Remblokken adviseer ik Pagid RS42 of ietsje extremer de RS14.
Geplaatst: 05 mar 2010 16:45
door vauxhall
@Maik
piepen die?

Geplaatst: 05 mar 2010 17:59
door allen
rs14 wel. Af en toe paar keer hard remmen. Dan is het weer weg.
Geplaatst: 05 mar 2010 18:42
door Maik
Ikzelf heb RS-14 en die piepen niet, ik zal wel als een vent remmen denk ik

Geplaatst: 05 mar 2010 21:26
door Speerke
Heb ook RS14, piepen niet, maar ze rammelen bij mij wel bij normaal weg gebruik. (in de remklauwen voor)
Weet iemand of deze helpen?
http://www.elise-shop.com/anti-rattle-b ... -p-65.html
Geplaatst: 05 mar 2010 21:33
door Maik
In principe helpen die wel Peter, maar je zal er wel een paar op elkaar moeten plakken. Met de Carbone Lorraine blokken moest ik echt torentjes van die dingen plakken

maar die waren nog wel een stukje kleiner dan de RS-14's... Ik rij nu ook met 1 of 2 van die extra plakkers er tussen, en hou nog wel een licht rammeltje over, vooral op slecht wegdek. Maar ik ga er niet meer zoveel tussen plakken zodat je echt niets meer hoort, het is namelijk niet voor niets dat ze wat ruimte moeten hebben, want als je ze echt heet stookt zullen ze wat uitzetten. Stop je er teveel plakkers tussen, dan is er volgens mij een kans dat de blokken klem komen te zitten en zo zouden ze wat onbedoeld hard aan kunnen gaan lopen op je schijf. Volgens heb ik zo een van mijn schijven de vernieling in laten lopen met de CL blokken

Geplaatst: 06 mar 2010 17:21
door Speerke
Ok, ga ik dat eens proberen. Waar moet je ze plakken, aan de bovenkant waar de blokken tegen de remklauw aan liggen tijdens het remmen of aan de onderkant waar geen kracht op komt?
Geplaatst: 06 mar 2010 19:28
door Maik
Aan de onderkant heb ik ze geplakt. Daar zit standaard al 1 zo'n plakkertje. Ik denk dat als je ze bovenin plakt ze snel weg zijn door de grote krachten en temperaturen (je zal een soort van tosti-ijzer effect krijgen zeg maar).
Succes

Geplaatst: 09 mar 2010 11:17
door Rob
blauwe 1 aan de buitenkant blauwe 2 aan de binnenkant.
ivm de remolie, als je remolie nog nooit vervangen is zou ik dat toch eerst doen, denk eraan dat zolder een zwaar circuit is voor de remmen. Toen ik met Lot reed was het max 20min aan 1 stuk en dan laten koelen.
nu heb ik dot 5.1 in zowel de speedy als de kart, werkt goed en is vrij goedkoop (21 € voor een liter geloof ik)
ps als je je remmen niet vertrouwd, op het rechte stuk is remmen met de linker voet om te zien of er nog iemand thuis is

. Enneuh in de pit de handrem niet optrekken

Geplaatst: 09 mar 2010 16:18
door vauxhall
die handrem heb ik inderdaad gebruikt tijdens de lessen, direct daarna rondjes gaan afmalen
weer bijgeleerd!
Geplaatst: 10 mar 2010 7:26
door Rob
vauxhall schreef:die handrem heb ik inderdaad gebruikt tijdens de lessen, direct daarna rondjes gaan afmalen
weer bijgeleerd!
is nie echt ideaal, dan heb je kans dat je achterremblokken in je schijven gaan branden. je kan beter de auto in 1ste laten staan. en de laatste ronde als cool down lap gebruiken
Geplaatst: 10 mar 2010 9:26
door Piet
Uit het juiste race hout gesneden.
Wat handig is, is een blokje hout wat je achter je achterband legt zodat de auto bij stilstand niet kan wegrollen.