Import uit UK

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Arno schreef:
12Esc schreef: - 4 liter straight six
Hopelijk wel een motor met alle TVR recalls en modificaties uitgevoerd?
Hij heeft inderdaad een rebuild gehad, daar heb ik specifiek naar gezocht. Bovendien nieuwe olietoevoerkanalen en recent een nieuwe koppeling.
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Gefeliciteerd Maurice, gave bak.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Gefeliciteerd Maurice !

Da's een hele mooie auto! Bij de officiele opening van het mooie nieuwe pand van vanSten vorig weekend (een super dag trouwens, heel veel mooie auto's waarvan voor zover ik gezien heb 6 Speedsters incl de mijne). was er ook een TVR Tuscan.

Dacht meteen toen ik de foto's nog niet had gezien dat dat de jouwe moest zijn maar ... nope, die was rood/oranje/mix van dat waar TVR goed in is :wink: . Ik zou persoonlijk voor jou kleur gaan, erg mooi!

Veel geluk met je nieuwe speelgoed!
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Vandaag langs RDW en belastingdienst geweest. RDW werkte goed mee, geen problemen. Belastingdienst deed moeilijk over bepalen BPM bedrag. Ik had een berekening op basis van nieuwwaarde in 2003 (eerste jaar dat de auto in NL werd geleverd) en kentekens van vergelijkbare auto's die al zijn ingevoerd. Werd niet geaccepteerd. Per 1 jan 2010 zou het strenger zijn. Ik werd verwezen naar autotelex pro maar daar blijkt de auto iet in de database te staan....
Maandag nog maar eens proberen met een berekening op basis van een andere (maar enigszins vergelijkbare) TVR. Volgens de belastingtelefoon zou dat wel geaccepteerd moeten worden. Vreemd...
michel
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 aug 2005 17:53

Bericht door michel »

Neem even contact op met http://www.steijntaxaties.nl/ de heer Steijn zelf, die is TVR liefhebber/verzamelaar en heeft ervaring met BPM geneuzel.

Michel
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Zal ik doen. Ik wil sowieso een taxatie regelen ivm verzekering. Vorige keer Speedster ook bij hem laten doen en dat is goed bevallen. Toen ik de foto op zijn homepage zag was de keus voor taxatie van de TVR snel gemaakt...
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Misschien heb je hier iets aan Maurice:

Ik heb het kenteken even gechecked van de Tuscan waar ik het over had die ik vorige week bij vanSten zag en die heeft een nieuw kenteken, en staat op naam sinds 26-3-2010 en geloof dat ik opving van de eigenaar dat hij ook NET uit Engeland had geimporteerd ...

Peter van vanSten kent vast de eigenaar van de auto ... en die zal vast niet te beroerd zijn denk ik om je te vertellen wie het is en via de eigenaar dan weer hoe hij het gedaan heeft.

Zomaar een idee ...

Deze is van 1-1-2002 en als bpm bedrag staat er 17.764 bij ... is iig ook een 4L straight six (265pk) ...

Succes
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

dat zal 265 kw zijn lijkt me
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

KW idd natuurlijk .....

't was maar een idee, als je wil kan ik wel ff een foto van de auto plaatsen maar ik geloof niet dat je daar intresse in hebt als uit mijn goed bedoelde (en erg makkelijke weg leek me aangezien het om een zelfde type en uitvoering auto gaat en de eigenaar dus ook pas geleden alles heeft moeten regelen (incl. evt. veranderingen wat betreft invoer-regels sinds 2010),
just trying to help !) meedenken ALLEEN reageerd/valt over de typfout dan 'denk ik' (sterker nog ... ik weet het zeker) dat ik je gewoon wens dat je snel alles geregeld hebt en ik je veel plezier met je auto wens ....
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

hoho, niet zo snel oordelen. Ik heb niet altijd tijd om hele verhalen te gaan typen als reactie. Het was zeker een goede tip. Intussen was ik echter al bezig een andere oplossing uit te werken. Vandaag terug geweest naar douane (formeel sinds 1-1-10 belastigndienst) en na heeeel lang wachten (om 10.30 was ik daar, om 15.30 weer klaar. Gelukkig met hulp van iemand anders tussendoor weg gekund en wat kunnen werken) is mijn formulier geaccepteerd. Als het goed is krijg ik binnenkort bericht hoeveel BPM ik 'mag' betalen.

Dank voor het meedenken.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Ok, sorry voor het snelle oordelen maar je reactie was zo snel en dan alleen daarover, vandaar mijn reactie ... had ik liever geen reactie gehad :wink: ...

Wat lekker dat het voor elkaar is en dat je tussendoor even weg kom om te werken ipv doelloos rondhangen daar. Wat gaat dat vreemd nu dan, gek dat ze niet het bpm bedrag konden noemen en je het direct afhandelen kon ... misschien ook te maken met de onbekendheid van de auto :?: ...

Hoe dan ook het is voor elkaar en daar gaat het om :D .
Mag je nu wel al genieten van je auto door met tijdelijke/originele platen te rijden of is het wachten tot je bpm (hoop dat het meevalt!) betaald hebt en NL kenteken?

Super dat het gelukt is en heel veel plezier met je auto :)
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Helaas, ik moet echt wachten tot ik het kenteken heb. Maar eerst krijg ik bericht over hoeveel ik moet betalen. Pas nadat ze het geld hebben ontvangen wordt een kenteken uitgegeven. Dat is ook anders dan eerst, voorheen kon je direct ter plekke betalen.
Ik verwacht dus dat het nog wel 2 weken duurt voordat ik het kenteken heb. Daarna kan ik pas APK regelen.

En dat met dit mooie weer. :-(
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Daar was ik al bang voor ... echt zwaar irritant zeg! Onze Speedster konden we met een 1-dags kenteken ophalen in Belgie, naar de rdw/douane rijden, bpm ter plekke afrekenen en toen wachten op het kenteken (dag of 5). Heel fijn die nieuwe regels: NOT!

Ik hoop dat ze allemaal een beetje opschieten voor je, een schrale troost maar voordat de zomer echt begint rij je vast rond en kan je lekker open rijden.

Gr Jason
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7351
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Is dit hem?

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Nee, waar zag je die?
Ik heb 38ljb1
Plaats reactie