Dat komt omdat er een schakelgang van 2e naar 3e versnelling nodig is op een 2.2 terwijl de 2.0T over de 100 gaat in z'n 2e versnelling.
Dus alleen een verschuiving van de toerenbegrenzer op de 2.2 zou voor de puur theoretische 0-100 km/h tussen de 0.3 en 0.5 sec schelen (afhankelijk van wie er schakelt ). Of je in de 0-160 of 0-200 km/h iets terugziet van die "winst" is de vraag.
+20 PK, +50 Nm, semis, en waarschijnlijk nog een paar kilo's lichter dan de standaard turbo.
Vooral het koppel en de semis zorgen voor het grote verschil 0-100 denk ik.
Wat wel errug gaaf was ! gegeven moment reed er een GT-R achter ons die het enorm moeilijk had om er voorbij te komen. Alleen halverwege begaven de remleidingen ( op recht stuk gelukkig ! ) en zijn we terug moeten sukkelen....
Denk dat ik een proefrondje met hem ga rijden...
ik ben zondag a.s al in de eifel ben er dus ook bij de ring.
afgelopen weekend was ik er ook heb de duitse oranje speedster ook mogen aanschouwen hij reed voor me op de takelwagen.
heb jou niet gezien speedster?jammer. zag wel een andere oranje maar dit was een engelse.
tot zondag a.s
nico