Pagina 2 van 2

V max

Geplaatst: 15 mei 2005 9:34
door jans
Hi

Gisteren bij Vmax de zaak zo goed als afgerond.Moet alleen nog op de testbank. De bedoeling is binnen 14 dagen.Dan komt er alleen nog een
grotere llm op en als hij er tijd voor heeft en 70 mm uitlaat, De bocht vanaf de motor is al 70 mm, daarna wordt het 70 mm +is nu 62 mm.
Bij de eind demper ie ie óok al 70 mm.
Gemeten volgens mijn Vmax meter, na eerst te zijn ingesteld, geeft ie ,
208 kw vermogen aan de achter wielen. Volgens Stephan moet je dit maal 1.15 berekenen om het motor vermogen te hebben.
Dus 208 maal 1.15 =239,2 kw =326 pk motor vermogen.
Hier komt dan nog bij ,ongeveer 15- 20 pk voor llk. en 5-10 pk uitlaat.
Dus minimaal 20 pk aan de wielen = 23 pk +326 = 349 pk.
Nu weet ik alleen niet , welke van de twee ze altijd over praten, motor vermogen ,of vermogen op de achter wielen :?:


Jans

Geplaatst: 15 mei 2005 9:59
door Marcel
Zeg Jans, nog even en je stijgt op !!

Ongelooflijk wat een vermogen.....

Geplaatst: 15 mei 2005 10:19
door Maik
Jans, in de bladen/boekjes hebben ze het altijd over het motorvermogen (vermogen aan de krukas).
Standaard had je turbo'tje dus 200pk motorvermogen en hij gaat dus straks naar 349pk.... wel even genoeg of niet? :wink: Of ga je nog proberen de inlaatlucht beter te koelen? Gewoon wat Nos langs je intercooler laten stromen....

Geplaatst: 15 mei 2005 12:10
door jans
Maik

Ja, ze zijn met werner ( duitse collega speedster ) bezig een gesloten systeem te maken ,gekoeld door water. brengt de temperatuur naar beneden van ongeveer70 graden, naar 40 graden. dit icm met een tweede koeler aan de voorzijde ingebouwd,bij werner zoeken ze eerst uit waar de slangen door moeten.dit moet bij een buiten temp van 25 graden
minimaal 40 pk schelen. bij 10 graden hooguit 5 tot 10 pk.

jans

Geplaatst: 15 mei 2005 13:28
door markv
Ah, dus toch een chargecooler.

Mark