Pagina 2 van 3
Geplaatst: 19 mar 2011 16:52
door Smiley
Ruud schreef:Iemand tips om aan dit probleem zelf wat te doen? Het normaal licht doet het nog wel, het gaat in dit geval om de reflector/lamp van de verstraler.
Tja, je zult nu iets drastischer moeten zijn, want het zijn units van 1400 het stuk:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4575
Geplaatst: 19 mar 2011 19:24
door linne150
tot in bomen
Geplaatst: 20 mar 2011 10:30
door S. Gonzales
Uuuhhhhh.... Bit....oekje misschien?
Geplaatst: 20 mar 2011 10:31
door Richard
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4575
Dit is mijn beschrijving van het ombouwen van een UK lamp naar EU echter is deze beschrijving precies hetzelfde wanneer je alleen de lamp weer vast moet kitten.
Alleen hoef je dan niet het plaatje om te draaien.
Suc6
Geplaatst: 21 mar 2011 14:09
door Ruud
@ Jaydee: ik lees nog eens terug op dit topic en hoopte dat je profetische woorden niet waar zouden zijn! Nu ik van Speedokus over die lijm lees en van Smiley weet wat een unit kost

....daar kan ik wel een paar uurtjes voor sleutelen. @ Richard / Smiley: superhandleiding & foto's. Thanks! Het zijn inderdaad precies die lange stelschroeven die je op de foto's ziet die uit de kunststof bussen zijn gebroken. Misschien ga ik een poging wagen met "lokale" verwarming van de lijmnaad (met een industriele fohn of zo). Richard, heb je dat toevallig geprobeerd of was er een speciale reden om de hele unit in de oven te leggen? Als het me lukt om die lijmnaad/achterkap los te peuteren kan ik met wat listig geknutsel en goede lijm die bussen misschien opnieuw restaureren. Als de gebruikte kunststof sowieso naadje is, is dat een risicovolle poging maar anyway...thanks, wordt vervolgd.
Geplaatst: 21 mar 2011 19:10
door jaydee
Tja, profetisch... Als ik de koplampunits vanbinnen zie, zijn ze precies zo gemaakt dat de bundels één keer gesteld kunnen worden na eerste montage in de auto. Erg Engels...
Ik doelde op die kwak lijm die je hier in de rechter bovenhoek ziet:

Geplaatst: 21 mar 2011 20:13
door Smiley
Ze komen nog wel eens voorbij op ebay, maar 95% is 2e hands en de prijzen lopen op tot 700 per unit.
Zelf eerst proberen, is het zeker waard.
Geplaatst: 03 sep 2012 13:18
door gertje
Juist terug van de keuring, mijn groot licht passagierskant zou veel te laag staan. Moet de lamp eruit om dit af te stellen.
Geplaatst: 03 sep 2012 13:38
door Smiley
Mocht het allemaal niet lukken heb ik nog wel een lamp liggen om door de keuring te komen. (om te lenen, niet om te houden

)
Geplaatst: 03 sep 2012 13:40
door jaydee
Hij hóeft er niet beslist uit, want je kunt hem ook verstellen vanuit de wielkuip. Maar wel even eruit schroeven is veel makkelijker en bovendien veiliger omdat je (gezien de reden waarom dit topic destijds geopend is) héél voorzichtig moet zijn met het verstellen.
Geplaatst: 03 sep 2012 14:05
door gertje
De gewoon lichten heb ik juist gezet voor ik naar de keuring ging dit door het topje van de wielkuip eruit te nemen en zo af teregelen. De grote lichten is blijkbaar nog een ander ander afregelvijsje?
Geplaatst: 03 sep 2012 14:06
door Smiley
yep, anders zou het veel te makkelijk zijn.
Geplaatst: 03 sep 2012 14:09
door gertje
Smiley schreef:yep, anders zou het veel te makkelijk zijn.
T'is en blijft een speedsters hè.
Moest voor de eerste keer ook de motor kap open doen, raar dat de motor niet vanvoor zit hè en het chassisnummer aan het wiel en dat je vanachter ook een motor kap hebt. Jonge het was me weer geweldig daar.
Geplaatst: 03 sep 2012 15:14
door 911Speedster
Mijn groot licht scheen in de bomen, maar dat was geen afkeur!
Of te laag staan wel tot afkeur kan komen?? in België kan je alles verwachten.
Geplaatst: 03 sep 2012 20:15
door Maarten
In NL is er ook een onderste grens en een bovenste grens.