Re: Mijn eerste 180° spin
Geplaatst: 19 nov 2010 6:38
Deleted
De Nederlandse Opel Speedster Club
http://www.speedsterclub.nl/forum/
Als het goed is hebben jouw voorbanden een hogere wang, dus zou het verschil met 17 inch voorbanden mee moeten vallen.Oblivion schreef:Wat mij vooral stoort is het zicht op de autostrade s'nachts. Naar mijn gevoel is de afstand van de lampen iets te kort maar dat zou kunnen omdat ik van 17 naar 16inch vanvoor ben veranderd. Daar moet ik eens naar laten kijken.
Dominique schreef:Echter, GM heeft er veel aan gedaan een veilige onderstuurde auto van de maken wat uiteraard bedoeld was om verrassingen zoals jij meegemaakt hebt te minimaliseren. Mega-bedrijf als GM is/was, is ook gewend auto's te maken die veilig door een breed publiek gereden moeten kunnen worden.
Klopt. Ziehier de pressrelease van onze pussieversie vergeleken met de elise:
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/i ... exm99.html
Die cursus kan ik een ieder die die een lightweight rijdt aanbevelen!
Yvo zou die club hiier naartoe halen dit jaar. Jammer dat dit niet gebeurd is, want daar had ik graag bij willen zijn.
Zal yvo nog eens pollen voor komend jaar, anders een tripje plannen naar de UK met meer die dit willen
Verstandig. Driften met de speedy is lastig, door de korte wielbasis.rayz25 schreef:Toen reedt ik nog maar net 2 weken met auto en dacht ik ik wil hem wel langer heel houden dus dat driften heb ik eventjes in de koelkast gezet.
Ja, de banden zijn nog altijd de eerste banden, dus zeker al 7 jaar oud maar met nog geen 23000 km op de teller zijn ze belange nog niet op. wel zijn de banden er al eens afgeweest om de velgen in het zwart te spuiten maar die zijn door een bandengarage er weer op gezet en normaal gezien goed uitgelijnd op de velg. De bandenspanning ligt ook wat aan de hoge kant zoals ik al vermoedde.Maarten schreef:Als je oudere banden hebt, zo ik er nieuwe op leggen.
Ik had het er vroeger niet zo voor de tractioncontrol omdat ik een wagen puur wil houden, sommige zware wagens zoals TVR's en Vipers doen het immers zonder.Herman schreef:Los van de verbeteringen aan ophanging en banden zou je traction control kunnen overwegen. Daarmee voorkom je dit soort uitbraken als gevolg van teveel vermogen op de achterwielen.RCduck7 schreef:Weet iemand raad ten voordele van de rijeigenschappen?
racelogic.co.uk heeft een prima setje dat in een dagje netjes in te bouwen is.
Net na mijn spin was ik aangeslagen en zeer voorzichtig maar tegelijkertijd had ik het gevoel dat ik de grenzen net wilde opzoeken van de wagen om hem (terug) wat beter te leren kennen (niet dat ik het deed), ik had er immers een 3 tal weken niet meer met gereden.Dominique schreef:De enige manier om minder met de voorkant van de auto de verkeerde kant op te staan, is controle over de auto te houden wanneer zich een kritieke situatie voordoet: rijders-training!
Niets is zo leerzaam en prettig om je auto op / over het randje uit te kunnen proberen in een gecontroleerd veilige omgeving door een ervaren instructeur. (zeker wanneer je dat wegzet tegen de 'trial and error methode' op de openbare weg)
Je leert kritieke situaties te herkennen en vooral wat je in dergelijke situaties wel of juist niet te doen.
Het clubje trackday hooligans uit Schotland waar ik al een paar jaar mee op stap ga, doen elk jaar een zogenaamde Walshy-day. Voor de gezelligheid en als update cursus om controle over hun voertuig te verbeteren. Die cursus kan ik een ieder die die een lightweight rijdt aanbevelen!
Als de speedster al een korte wielbasis heeft is het misschien toch best geen spoorverbreders te plaatsen? Want dan ga je eigenlijk de wielbasis korter maken in vergelijking met de spoorbreedte die breder word.Smiley schreef:Verstandig. Driften met de speedy is lastig, door de korte wielbasis.rayz25 schreef:Toen reedt ik nog maar net 2 weken met auto en dacht ik ik wil hem wel langer heel houden dus dat driften heb ik eventjes in de koelkast gezet.
Ik heb Walshy afgelopen weekend gesproken in Nurburg en gevraagd waarom er dit jaar niets tot stand is gekomen. Hij zegt dat de partij die het vliegveld zou regelen onvoldoende de zaken voor elkaar had, en hij wil niet riskeren dat er door onvoldoende voorbereiding voor zo'n event slechte recensies over 'Carlimits' op het www verschijnen. Planning was een week lang een (deel) vliegveld af te huren.RCduck7 schreef:Net na mijn spin was ik aangeslagen en zeer voorzichtig maar tegelijkertijd had ik het gevoel dat ik de grenzen net wilde opzoeken van de wagen om hem (terug) wat beter te leren kennen (niet dat ik het deed), ik had er immers een 3 tal weken niet meer met gereden.Dominique schreef:De enige manier om minder met de voorkant van de auto de verkeerde kant op te staan, is controle over de auto te houden wanneer zich een kritieke situatie voordoet: rijders-training!
Niets is zo leerzaam en prettig om je auto op / over het randje uit te kunnen proberen in een gecontroleerd veilige omgeving door een ervaren instructeur. (zeker wanneer je dat wegzet tegen de 'trial and error methode' op de openbare weg)
Je leert kritieke situaties te herkennen en vooral wat je in dergelijke situaties wel of juist niet te doen.
Het clubje trackday hooligans uit Schotland waar ik al een paar jaar mee op stap ga, doen elk jaar een zogenaamde Walshy-day. Voor de gezelligheid en als update cursus om controle over hun voertuig te verbeteren. Die cursus kan ik een ieder die die een lightweight rijdt aanbevelen!
Toen ik spinde kwam ik net van het werk, wat moe en zeker niet gefocused, maar ik had het misschien ook gehad was ik geconcentreerd met rijden bezig.
Zo een Walsh day of misschien een slip/drift cursus in eigen land lijkt me intressant.
Vooral als je de banden toch wil vervangen kan je ze evengoed maar eens goed oprijden terwijl je het doet.
Waar moet ik ongeveer aan denken? (slijtage achter versus voor)Dominique schreef:Voor het idee van bandenslijtage: ik rij R888's die redelijk zacht zijn tov zomerbanden, en kan daar zeker 6 volle trackdays mee rijden. Voorbanden gaan nog langer mee.
Slijtage ging nergens over op de bridgestones. Terwijl ik toch meerdere keren omringt was door banden rook door een 360 bij een gangetje van 100km of zo.Slijtage tijdens een Walshy-day lijkt mij marginaal. Wellicht kan Piet / Maarten? of Maik hier meer over zeggen.