Speedster 2.2 gezocht
Welkom,
de km stand vind ik persoonlijk redelijk hoog, maar als de geschiedenis van de auto bekend is en je kunt een idee krijgen hoe deze km gereden zijn lijkt het mij een mooie prijs.
Als de auto helemaal goed onderhouden is kun je er ook voor kiezen geen afleverbeurt en zonder garantie te kopen. Dit zou zeker een 1300-1500 euro moeten schelen. Als je nu koopt en de auto pas echt in het voorjaar gaat gebruiken is een groot deel van je garantie verlopen terwijl de speedster stil staat....
Succes
Marcel
de km stand vind ik persoonlijk redelijk hoog, maar als de geschiedenis van de auto bekend is en je kunt een idee krijgen hoe deze km gereden zijn lijkt het mij een mooie prijs.
Als de auto helemaal goed onderhouden is kun je er ook voor kiezen geen afleverbeurt en zonder garantie te kopen. Dit zou zeker een 1300-1500 euro moeten schelen. Als je nu koopt en de auto pas echt in het voorjaar gaat gebruiken is een groot deel van je garantie verlopen terwijl de speedster stil staat....
Succes
Marcel
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
turbo
Let wel: Koop je een turbo met 138000 km, dan moet je er wel rekening mee houden, dat als ie niet meer "bevalt" hij ook weer moeilijk te slijten valt, en je ermee zou kunnen blijven zitten.............
Desalniettemin een mooie auto, voor 19995 euronen, met 138000 km.
Daartegenover staat dat als je eenmaal met een turbo hebt gereden, je eigenlijk niet meer terugkan naar een gewone NA... trekkracht is namelijk verslavend.
Maar da s mijn mening.
Veel plezier.
Desalniettemin een mooie auto, voor 19995 euronen, met 138000 km.
Daartegenover staat dat als je eenmaal met een turbo hebt gereden, je eigenlijk niet meer terugkan naar een gewone NA... trekkracht is namelijk verslavend.
Maar da s mijn mening.
Veel plezier.
- speedster1234
- Lid
Bedankt voor alle reacties!
Ja deze prijs zal je er idd niet meer voor terug krijgen mocht je hem ooit weer verkopen. Ik zal het goed moeten overwegen tijdens de proefrit of dit is wat ik zoek. Maar als de Turbo net zo rijdt als dit in alle testen beschreven wordt zal dit zeker goed komen!
Dit lijkt mij een hele mooie kans om een turbo te kopen met mijn budget!
Morgen rijden, heb er zin in!!
Ja deze prijs zal je er idd niet meer voor terug krijgen mocht je hem ooit weer verkopen. Ik zal het goed moeten overwegen tijdens de proefrit of dit is wat ik zoek. Maar als de Turbo net zo rijdt als dit in alle testen beschreven wordt zal dit zeker goed komen!
Dit lijkt mij een hele mooie kans om een turbo te kopen met mijn budget!
Morgen rijden, heb er zin in!!
Zou ook even letten op de radiator (één van de enige zwakke plekken) aan de speedster ivm de uiteinden die kunnen gaan lekken(kunstof). radiator van Alu kost zonder inbouw bij van bijv vd Kooi toch (heb mijn rekeningen er even bijgehaald
)snel €931 (2007), en daar komt bij wil je die auto verder standaard houden, zo niet hoop ik dat je naast de evt aankoop nog wat centjes opzij hebt liggen, want de meesten weten onder ons dat dat flink in de papieren gaat lopen, ik zelf had al vrij snel door dat ik mijn Turbo toch links en rechts wat wou laten kietelen toen ik mijn Speedster via een opeldealer bij Lotus had besteld in 2004.
Reken bijv maar uit, je wilt de wegligging een stuk verbeteren, kom je snel bij verstelbare Nitrons en spacers uit €1275 + spacers €166.
Vind zelf dat het geluid van standaard Turbo vrij tam klinkt, RVS sportcup einddemper€749 + RVS downpipe 200 cells sportkat €945 voor een betere doorstroming.(2007) klinkt gelijk bruut
Dan wil je geloof het of niet het vermogen nog iets omhoog hebben doormiddel van chippen (op de rollenbank) merk je echt aan trekkracht.
ben je rond de €695 aan kwijt bij een goede Tuner.
Dus opgeteld maakt dat toch snel,zonder arbeidskosten etc €4761 simpel rekensommetje dus.
maar goed misschien wil je hem natuurlijk standaard houden kan ook, ben zelf het type er niet voor, maar goed kan niet voor een ander spreken.
Wat ik ook wil zeggen hiermee, dat ik vrij veel hoor als ik dit forum zo meelees, dat er veel word gesproken, zo van hij kost maar.........
mijn insteek is altijd geweest goedkoop kan nog wel eens duurkoop worden, spaar dan even door voor een goede/betrouwbare auto met het liefst weinig km
Groet Peter.

Reken bijv maar uit, je wilt de wegligging een stuk verbeteren, kom je snel bij verstelbare Nitrons en spacers uit €1275 + spacers €166.
Vind zelf dat het geluid van standaard Turbo vrij tam klinkt, RVS sportcup einddemper€749 + RVS downpipe 200 cells sportkat €945 voor een betere doorstroming.(2007) klinkt gelijk bruut

Dan wil je geloof het of niet het vermogen nog iets omhoog hebben doormiddel van chippen (op de rollenbank) merk je echt aan trekkracht.
ben je rond de €695 aan kwijt bij een goede Tuner.
Dus opgeteld maakt dat toch snel,zonder arbeidskosten etc €4761 simpel rekensommetje dus.
maar goed misschien wil je hem natuurlijk standaard houden kan ook, ben zelf het type er niet voor, maar goed kan niet voor een ander spreken.
Wat ik ook wil zeggen hiermee, dat ik vrij veel hoor als ik dit forum zo meelees, dat er veel word gesproken, zo van hij kost maar.........
mijn insteek is altijd geweest goedkoop kan nog wel eens duurkoop worden, spaar dan even door voor een goede/betrouwbare auto met het liefst weinig km

Groet Peter.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Wij voorheen NA rijders hadden dan ook regelmatig last van dikke leasediesels die ons bij konden houden, en op de track was het wel erg veel wat er voorbij kwam.Co'tje schreef:Ik was ook overtuigd dat ik mijn speedster standaard ging houden. Niet echt gelukt....
@Jan; hoe was de proefrit, want je had niet het beste weer vandaag geloof ik, om hem eens lekker van jetje te kunnen geven.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- speedster1234
- Lid
Proefrit was top!! wat een wagen!!!
Voor de rest was mijn bedoeling de speedster toch redelijk standaard te houden.
Er kwam alleen nog een klein puntje opzetten, namelijk de verzekering.
Door het vermogen/mijn leeftijd is het nog niet zo makkelijk de verzekering rond te krijgen. Dus het is nu wachten of de verzekering groen licht geeft ja of nee
zo ja is de Turbo van mij!!
Door het vermogen/mijn leeftijd is het nog niet zo makkelijk de verzekering rond te krijgen. Dus het is nu wachten of de verzekering groen licht geeft ja of nee
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Dan neem ik even aan dat je nog niet heel veel rij ervaring hebt. plan dan nog een speedster specifieke rijtraining of liever 2 in, zodat je ook echt van de auto kan genieten en hij je niet op de openbare weg verrast.speedster1234 schreef:Proefrit was top!! wat een wagen!!!
Bovendien brengt dat veel meer als tuning van de auto.
Ik hoop voor je dat het met de verzekering gaat lukken, en dan wens ik je veel plezier en veilige km's met je Speedster Turbo.
Maarten
- speedster1234
- Lid