Pagina 2 van 19
Geplaatst: 19 mei 2011 14:52
door tibby
Yep, ik was van plan op een zaterdagochtend de wagen te brengen en ZEKER de volgende zaterdag de wagen terug te halen! Of als dit niet gaat voor hen maandag/maandag, brengen/halen.
Mijn grootste zorg is dat ik tijdens de Belgische keuring mijn uitlaatgas waarden haal. Aangezien ik op het Duitse forum ben tegen gekomen dat het boeltje soms wat te rijk staat afgesteld...
Eerst moet ik nog bij Peter (Speerke) mijn ecu gaan laten unlocken. Op dit moment zou Dbilas de wagen niet kunnen programmeren volgens Peter. Peter zou dan het originele programma er terug inzetten. Dan ga ik de volgende dagen na het unlocken terug in een hobbelkar zitten (door de cat cams)omdat het toerental terug op 750/tr min gaat staan i.p.v. 1000tr/min.
Zo, nu nog ff wat centjes verdienen (smiley,maybe spider)

en dan mijn vakantiecentjes eind deze maand.
Kan ik mijn naam veranderen in Turbo Tibby

Geplaatst: 23 mei 2011 16:14
door tibby
Dag iedereen .
Vandaag nieuwe mail van Dbilas gehad.
Prijs van de light turbokit aangepast aan de 2.4 inlaat ZONDER uitlaatdemper. 3399 euro
Dit is dus 900 euro minder als je zelf al een einddemper hebt!
Ik ga gelijk het boeltje afhandelen.
Grtz
Geplaatst: 24 mei 2011 19:49
door sooike
Ik ben benieuwd naar het verhaal, en de prestaties, best een nette prijs.
Hopelijk valt het optisch niet te fel op, voor onze Belgische keurmeesters

.
Geplaatst: 24 mei 2011 19:55
door tibby
Dag Sooike.
Ik heb nog niet voorgehad (tot nu toe) dat ze de motorkap open deden.
Daarom dat ik ook opteer voor een 'stillere' oem turbodemper voor zo weinig mogenlijk aandacht te trekken.
Ben ook zeeeeer benieuwd naar de resultaten!
Grtz
Geplaatst: 24 mei 2011 20:01
door sooike
Uitlaat is zo geen probleem denk ik.
Ik ben pas geweest, gekend voor een streng keuringstation, met Tullett spruitstuk+200 cell cat, met 'pipo' dempermod, geen vragen of problemen.
Wel steeds m'n motorklep moeten openen, en er werd goed rondgekeken.
Heb wel zelf een alu hitteschild gemaakt over de Tullett manifold

Geplaatst: 07 jun 2011 19:58
door tibby
Man Man, vandaag bij Spider z'n speedster meegereden. Wat gaat dat ding zeg

. Dit zijn motorfietsprestaties.... Tjonge,ben er nog niet goed van

.
Zo, nu hopen dat Dbilas wat wil meewerken...
Grtz
Geplaatst: 07 jun 2011 20:06
door Dennizz
Cool hè die schop die je krijgt..
Zo zie je: de blauwe zijn het snelst

Geplaatst: 07 jun 2011 20:22
door tibby
Tja, als ik dit moet vergelijken is die van mij wel een slak
Grtz
Geplaatst: 02 jul 2011 16:04
door tibby
Dag iedereen.
Ik heb eens eindelijk een afspraak kunnen vastleggen
De wagen gaat zaterdag 30 juli binnen en de zaterdag erop is hij klaar...
De wagen gaat NIET naar Dbilas Duitsland maar naar Speedequipment in Uithoorn die hier ook aanwezig is op het forum onder de naam ''Dbilasnederland''.
De mannen van Speedequipment gaan alles op foto vastleggen zodat jullie dit kunnen volgen na de plaatsing.
Wat betreft de mapping: Dbilas stuurt een aangepast programma met verhoogt toerental naar Speedequipment toe en laden dit dan in de wagen.
Waarom de keus van Speedequipment? Ik krijg maar GEEN bevestiging van Duitsland voor een plaatsing (5 maal toe geprobeerd, zelfs met een persoonlijke mail naar Zisis zoals Spider me had voorgesteld...)
Speedequipment heeft steeds geantwoord op mijn vragen/eisen en gaan hierop ook in...
Dus.....Ik ben eens benieuwd naar het resultaat
P.S. Sorry Peter , maar ik kon echt niet meer wachten tot je ROTREX af was
Grtz
Geplaatst: 03 jul 2011 9:18
door the-duke
Ik heb eens eindelijk een afspraak kunnen vastleggen
De wagen gaat zaterdag 30 juli binnen en de zaterdag erop is hij klaar...
De wagen gaat NIET naar Dbilas Duitsland maar naar Speedequipment in Uithoorn die hier ook aanwezig is op het forum onder de naam ''Dbilasnederland''.
De mannen van Speedequipment gaan alles op foto vastleggen zodat jullie dit kunnen volgen na de plaatsing.
Wat betreft de mapping: Dbilas stuurt een aangepast programma met verhoogt toerental naar Speedequipment toe en laden dit dan in de wagen.
Waarom de keus van Speedequipment? Ik krijg maar GEEN bevestiging van Duitsland voor een plaatsing (5 maal toe geprobeerd, zelfs met een persoonlijke mail naar Zisis zoals Spider me had voorgesteld...)
Jammer dat je geen reactie van onze Duitse vrienden krijgt, want het voordeel is daar wel de uitgebreide ervaring met Speedsters (toen ik er 3 jaar geleden mijn ombouw liet doen hadden ze er al meer dan 40 gedaan).
Normaal krijg je er ook een rollenbank testuitdraai van je eigen auto bij, zou leuk zijn als die door Speedequipment ook gemaakt wordt.
Ik had toen ook info gevraagd bij Speedequipment, maar wilden toen niet vooraf zeggen wat het totaal ging kosten (ombouw was op basis van nacalculatie) en ook de 2 jaar garantie was niet mogelijk, dat in combinatie met het feit dat ze toen nog geen Speedsters hadden omgebouwd, heeft me toen doen besluiten voor DBilas te gaan, maar inderdaad ook met vrij moeilijke communicatie soms.. Ik ben toen zelf naar Duitsland gegaan om ze 1:1 te spreken en dan ging het perfect, maar is wel stukje sturen
Mooi dat ze foto´s gaan maken, altijd mooi om zo een uitgebreid project te volgen. Je zal niet weten wat je voelt straks, het wordt een heel andere auto en dat zal ook bij de Light-versie denk ik zo zijn.
Ik wens je een goede nachtrust deze maand

Ik zou niet kunnen wachten in ieder geval.
Gr,
The Duke
Geplaatst: 05 jul 2011 16:25
door tibby
Hallo,
Even ter info:prijs van de light kit met injectoren en aangepaste map met verhoogd toerental+plaatsing 5390 euro bij Speedequipment.
Wat betreft de garantie: deze werken Dbilas duitsland af (dus ook 2jaar).
Heb ondertussen zelfs een mail gehad van Dbilas Duitsland om Speedequipment te contacteren voor de plaatsing...
ZO, NU NOG WAT RUSTELOZE NACHTEN
Grtz
Geplaatst: 24 jul 2011 17:59
door tibby
Vandaag bij Speerke geweest voor het unlocken van de ecu. Lijkt wel of de auto zijn vitamientjes kwijt is...
Maar... volgende week staat er een pot steroiden klaar

.
Grtz
Geplaatst: 24 jul 2011 18:33
door Exmantaa
Hoezo unlocken?
Ga je Speerke's mapping gebruiken voor de turbo conversie??
Geplaatst: 24 jul 2011 18:46
door Smiley
Exmantaa schreef:Hoezo unlocken?
Speerke's versie kan niet door dbilas ingelezen worden, dus moet de ecu weer standaard gemaakt worden.
Geplaatst: 24 jul 2011 20:00
door Exmantaa
OK, dat is begrijpelijk.
(alhoewel ik dan even een extra ecu aangeschaft had en de immobiliser door hem had laten uitlezen/veranderen. Beetje zonde nu van een "Speerke mapping"...