Pagina 2 van 4
Geplaatst: 25 mei 2011 21:48
door RaceRookie
@Smiley
Waarom staat'ie er zo lang vraag ik me af. Durft er niemand zijn vingers aan te branden?
Geplaatst: 25 mei 2011 21:56
door Smiley
Het is een omgebouwde vx220.
Die vindt je voor 12k pond in de UK.
Je betaald dus ongeveer 12/13.000 euro voor een rhd naar lhd conversie.
En dat is wat prijzig.
Als het een originele turbo (1 van 17 geleverd in NL) was geweest, was hij elke cent waard geweest.
Geplaatst: 26 mei 2011 9:47
door RaoulLauffer
@rayz25: thanks, ik zal aan je denken als ik de Speedster/hardtop ooit te koop zet.
@RaceRookie: ik laat m mooi zilver. Staat mooi bij de lampen, velgen, raamstijl en tankdop. Monteren valt wel mee als je het eenmaal door hebt.
Geplaatst: 26 mei 2011 12:58
door Spider
Heb proefgereden in de blauwe in lochem toen ie nog rechtsgestuurd was
in 2009! Ga eens in andere speedsters rijden, kom naar de meet je kan altijd een rondje mee en ga dan eens rijden in die in lochem, ik weet de uitkomst al en dan krijgt 24000 euro een andere betekenis.
Maar een chipje en nitrons doen wonderen maar kosten toch ook weer 2 mille bij elkaar
tenzij ze die er op schroeven voor die 24.
Geplaatst: 26 mei 2011 13:07
door Smiley
vd kooi heeft er al een sachs dempersetje van een S2 ondergegooid.
Geen idee hoe het rijd.
Geplaatst: 26 mei 2011 15:12
door Spider
weet niet of dat er al onder zat,
er zat iets anders dan standaard onder maar was nog niet echt
dat je zegt van tjonge,
als S2 richting nitrons gaat is het zeker een verbetering.
Geplaatst: 26 mei 2011 17:57
door RaceRookie
Ik heb het liefst een nederlandse speedster turbo, maar dat gaat financieel (als je er al 1 kunt vinden) nogal lastig worden.
Heb ook wel een bij Target gekeken maar die zijn meestal in een nogal bedroevende staat en er mankeert daar echt aan elke auto wel wat.
Op marktplaats staat maar 1 origineel nederlandse turbo met een astronomische vraagprijs, gaat'm ook niet worden.
Geplaatst: 26 mei 2011 21:24
door Spider
Heb je al eens in een speedster turbo gereden??
zoniet, waarom ga je niet eens rijden in die turbo bij vd Kooi
misschien vind je het top weet je ook wat je zoekt.
Je hebt zelf al 2.2 's gehad, kunt dus goed vergelijken.
Ikzelf vind het verschil goed merkbaar in tegenvallende zin,
ik vind dat je echt merkt dat het op papier een 80kg! zwaardere auto is,
en zeker een standaard turbo met 200 pk daardoor niet veel indruk maakte in verhouding tot een licht getunede 2.2 met nitron onderstel.
Dus ik denk dat je al heel snel aan het tunen zult zijn om meer bite te voelen

Geplaatst: 26 mei 2011 21:46
door Smiley
Racerookie; wat me niet helemaal duidelijk is, is wat je denkt te vinden in de turbo.
Gaat het je om de exclusiviteit of om de betere prestaties?
Geplaatst: 27 mei 2011 6:24
door RaceRookie
Het gaat me bij de turbo om restwaarde (exclusiviteit dus idd) en vooral het resultaat na chiptuning (dan is het verschil toch een stuk groter t.o.v. een NA).
Het verbaasd me enigzins dat het verschil tussen een lichtgetunede NA en de turbo niet zo groot is (@Spider). 80kg is toch niets vergeleken bij die karrenvracht aan extra koppel die je al hebt bij de standaard turbo? Waarom is de aanschafsprijs dan zo krankzinnig veel hoger?
Het verschil tussen een lichtgetunede NA met nitrons en een lichtgetunede turbo (alleen chip) met nitrons moet dan toch al helemaal gigantisch zijn?
Ik heb verschillende 1.8 turbo's en 2.0 tfsi's gehad, maar na chiptuning waren het echt allemaal monsters, vooral de tfsi's.
Geplaatst: 27 mei 2011 8:13
door Smiley
Karrevracht? De turbo met zijn stalen blok heeft best wel wat meer mee te leuren.
Reken de koppel eens terug naar 1000 kilo:
NA = 147pk / 203NM / 845 kilo
turbo = 200 pk / 250NM / 930 kilo
per ton berekend:
NA = 174pk / 240NM / 1000 kilo
turbo = 215 pk / 268NM / 1000 kilo
De aanschafprijs van een turbo nieuw, was niet veel duurder (42k versus 45k)
2e hands is dat echter anders, want er zijn er maar 17 nieuw verkocht, versus 196 NA's.
Dat drijft de prijs op.
Daarom zijn aftermarket superchargers of turbo kits voor de NA zo interesant.
Dan gaat het al snel naar 250/270pk en 300NM.
Maar is niet zo exclusief als een originele turbo.
Geplaatst: 27 mei 2011 8:19
door Pw
Jij hebt ook echt overal verstand van he Smiley?!?!
Maar: True!
Gr.
Geplaatst: 27 mei 2011 9:04
door RaceRookie
@smiley
M.a.w. voor de power en het gewicht/handling kan ik beter een NA + supercharger/turbo kopen i.p.v. de turbo. Blijft voor de turbo alleen maar de exclusiviteit en restwaarde over (voor de supercharged NA krijg je naderhand waarschijnlijk hetzelfde als voor een normale NA en als je pech hebt misschien wel minder). Handig om te weten net na de verkoop van mijn NA. Tja...
Had gisteren al een beetje een wee gevoel in mijn maag toen de nieuwe eigenaar met de Speedster wegreed.
Bedankt voor de input, ik moet er nog maar eens goed over na gaan denken of het voor mij uiteindelijk wel nut heeft om voor de turbo te gaan.
Geplaatst: 27 mei 2011 9:25
door Smiley
Van een supercharger gooi je inderdaad 4 van de 6k die de conversie kost weg, zodra je bij de installateur wegrijdt.
Turboconversies zul je amper te koop zien, want er zijn er pas 3 gedaan in NL.
keuzes, keuzes
Probeer eens een rondje te bietsen in een SC of een turbo conversie.
Aanstaande zondag is alles aanwezig in Laren.
Geplaatst: 27 mei 2011 9:43
door RaceRookie
Zondag heb ik een kinderfeestje (van mijn zoontje), maar ik moet idd een keer een SC of turbo conversie proberen.
Er staat een groene te koop op marktplaats (van Ralph), leuk, maar die kleur... neh.