Pagina 2 van 2

dyno dag

Geplaatst: 16 okt 2011 15:17
door S. Gonzales
Helaas waren jullie (Smiley, Exmantaa en Speedster4fun) net weg toen ik er was. Wel nog gezellig met Duke gebabbeld.
@ Smiley: gefeliciteerd met de mooie grafiek, een kroon op het werk!

Denk dat ik een volgende keer ook op de bank ga.

Geplaatst: 16 okt 2011 18:44
door Co'tje
Jammer dat ik niet aan kon sluiten.
Als er nog een meetmiddag is sluit ik graag aan!

Geplaatst: 17 okt 2011 19:11
door Speedster4Fun
Nog even de dyno plot.
spec's:
3.1 poelie
balance delete
SC stage 2 basemap
Janspeed demper

Afbeelding

Geplaatst: 19 okt 2011 19:58
door the-duke
Speedster4fun zei:
Bij mij gaat de uitlaat er even af en las ik een plug voor de kat. waar de wideband sensor in past. Dan is kijken of ik nog steeds rijk meet en afhankelijk daarvan kijken of een iets lagere FPR druk een oplossing is.
Hier nog een interessante site:
http://www.dtec.net.au/Lambda%20Testing ... verter.htm

Waaruit blijkt zoals Exmantaa al zei en ik eigenlijk niet wist:
"... But, from this testing, the tail pipe measurements are shown to be acceptable for performance testing/tunning, especially since much of this work is done at Lambda’s that render the catalytic converter ineffective. Bear in mind though that rapid mixture changes may ‘dampen’ out the readings so when testing perform ‘ramp’ tests slowly and avoid sudden mixture changes..."

Maar voor alle andere omstandigheden is het natuurlijk het beste hem voor de kat te hebben..
Ik heb hem daar zelf ook gemonteerd: zie plaatje

Gr,
The Duke

Geplaatst: 19 okt 2011 22:22
door Speedster4Fun
Wel een leuk artikel Duke. Tijdens mijn eigen metingen (achter in de uitlaat)zag ik dat in closed loop de wideband iets van AFR 15 aangaf ipv dat hij hoog/laag pendelt om de 14.7.
Dat was al een teken dat de katalysator een beetje als een condensator werkt.

Ik wil het nu helemaal goed meten dus de wideband komt voor de katalysator. Uitlaat ligt er nu onderuit. Morgen wordt er een plug ingelast 8) .