Daar gaat m'n planning. Meeste hardware ligt al klaar in Amerika, maar wordt per container verstuurd om kosten te sparen. Die M62 is zwaar! Gaat dus nog wel even duren. Kan ik mooi de hele zooi voorbereiden dacht ik. Maar nu ik dit lees sta ga ik het liefst dit weekend nog aan de slag. Het wordt een mooie zomer ...
@Speerke, alle kudos! Mijn ECU nachtmerries zijn over. Nou maar hopen dat de duurtests goed gaan. Uit nieuwsgierigheid, hoe doe je dat? (test to failure lijkt me een dure grap)
@Tibby, goed idee van die turbo. Al lezend kom je d'r achter dat de M62 misschien niet de meest efficiente manier van forced induction is. Ik las ergens op dit forum dat er ongeveer 30PK nodig is om de 250PK te halen. Kan nooit dacht ik, maar de door Eaton gepubliceerde gegevens laten hetzelfde zien. Da's een aardige buitenboordmotor.
Toch was de M62 een vrij eenvoudige keuze, omdat GM dat zelf ook gedaan heeft in de Cobalt etc. Dus heel veel info voorhanden en ook goed zelf te doen (his famous last words ...). Ook richting de 250PK (ik zit nog steeds te twijfelen of ik eerst stage 1 ga of toch gelijk naar stage 2) moet je beseffen dat je de grens van de 2.2 aardig nadert, of er zelf al aan voorbij gaat. 250PK + 30PK parasitair is al over wat GM aangeeft als veilig. Valt allemaal wel mee in de praktijk, gezien de vele gezonde superchargers die rondrijden, maar wel iets waar je rekeing mee moet houden.
Overigens hoop ik voor minder dan 2000 euro klaar te zijn (stage1). Stage 2 zou nog eens 1Keuro zijn (gelijk de OE radiator vervangen) en bij beide tel ik nog niet de uitlaat. En ik heb een hoop lol met het sleutelen

(m'n stoelen en 'hoedenplank' zijn d'r nu al 3 keer uitgeweest en dat alleen om de ECU te verplaatsen. Gaat wel steeds sneller

)