Pagina 2 van 4
Re: Quadrifoglio stelt zich voor
Geplaatst: 22 dec 2012 17:12
door Pipo
quadrifoglio schreef: Waarna de verkoper plots nog afkwam met een hardtop waar ik niets van wist, ideaal.

Als die verkoper dit leest denkt ie: "sh**, had ik dat geweten. Dan had ik er 500€ extra uit kunnen puren"
Gefeleciteerd met je aankoop, en welkom bij de familie
Is dit je eerste RHD auto? Hoe ervaar je dat?
Re: Quadrifoglio stelt zich voor
Geplaatst: 22 dec 2012 19:25
door quadrifoglio
Pipo schreef:quadrifoglio schreef: Waarna de verkoper plots nog afkwam met een hardtop waar ik niets van wist, ideaal.

Als die verkoper dit leest denkt ie: "sh**, had ik dat geweten. Dan had ik er 500€ extra uit kunnen puren"
Gefeleciteerd met je aankoop, en welkom bij de familie
Is dit je eerste RHD auto? Hoe ervaar je dat?
Zijn advertentie was maar heel beknopt, iets in de aard van "sportieve en zuinige wagen. Stuur aan rechterkant" en alleen een voorbeeldfoto van een vx. Niet meteen iets dat veel kopers zou aanspreken.
Is inderdaad m'n eerste rhd, was de eerste 100 km even aanpassen (vooral tijdens testrit, had bijna medelijden met de verkoper die naast me zat). 2 weken later stond er 2000 km extra op de teller waarvan de helft in de Ardennen, dan leer je snel om dicht genoeg aan de rechterkant van de baan te blijven.
Ook al een paar vrienden (ook autoliefhebbers) ermee laten rijden (om de uitlaat eens buiten de auto te horen

) en die hadden ook geen problemen qua aanpassen.
enige nadeel is het inhalen van vrachtwagens en 4x4's , maar als je wat afstand houdt kan je wel inschatten wanneer je erlangs kan.
Zou ik het opnieuw doen? Absoluut, ooit volgt er nog een rhd Caterham of tvr als het mogelijk is.
Geplaatst: 26 dec 2012 12:33
door RaoulLauffer
Niet wachten op de lente gewoon het hele jaar door rijden. Ik rij al 3 winters op zomerbanden en dat is goed te doen. Als je met de Speedster in de winter neit op vakantie gaat hoef je geen winterbanden aan te schaffen. Kun je een hoop geld besparen. En in Nederland loont het zich toch niet om op winterbanden te rijden. Gewoon rustig rijden, geen rare fratsen uithalen en vaak poetsen ivm zout en je hebt het hele jaar door plezier. Misschien kom ik je wel eens tegen hier in Limburg

Geniet ervan!
Geplaatst: 26 dec 2012 13:10
door Dennizz
RaoulLauffer schreef:Niet wachten op de lente gewoon het hele jaar door rijden. Ik rij al 3 winters op zomerbanden en dat is goed te doen. Als je met de Speedster in de winter neit op vakantie gaat hoef je geen winterbanden aan te schaffen. Kun je een hoop geld besparen. En in Nederland loont het zich toch niet om op winterbanden te rijden. Gewoon rustig rijden, geen rare fratsen uithalen en vaak poetsen ivm zout en je hebt het hele jaar door plezier. Misschien kom ik je wel eens tegen hier in Limburg

Geniet ervan!
Daar denk ik heel anders over. Met sneeuw heb je zeker winterbanden nodig, anders sta je al achterstevoren als je het gas los laat, als je al weg komt....
Zoveel duurder is het ook niet. Goede zomermaanden zijn duurder dan de wintermaanden,ddaarbij slijten de zomerbanden niet als je de winterbanden eronder hebt zitten

Geplaatst: 26 dec 2012 17:37
door 911Speedster
Dennizz schreef:
Daar denk ik heel anders over. Met sneeuw heb je zeker winterbanden nodig, anders sta je al achterstevoren als je het gas los laat, als je al weg komt....
Zoveel duurder is het ook niet. Goede zomermaanden zijn duurder dan de wintermaanden,ddaarbij slijten de zomerbanden niet als je de winterbanden eronder hebt zitten

+1
Geplaatst: 26 dec 2012 17:57
door quadrifoglio
Raoul, ik vermoed dat je nog nooit winterbanden hebt gekocht?
Ik ben redelijk zeker dat mensen die winterbanden gewend zijn niet meer op zomerbanden willen rijden in de winter, maakt IMO een enorm verschil qua rijden en gemoedsrust .
Qua rijden in de winter: aangezien mijn mx5 minder waard is dan de kostprijs van een herstelling aan de VX heb ik snel gekozen qua winterauto. Verder heb ik dan zelfs een werkende verwarming.
Bijkomend voordeel, zo'n mx5 is een heerlijk driftertje op standaard- of winterbanden (enkel op prive-terrein uiteraard

). De driftdag met de vx220 ging 'een tikkeltje' minder vlot...
In de winter heb ik trouwens nooit zin om auto's te wassen, en dat is er aan te zien op dit moment.
Anyway, ik kom niet erg vaak in Nederlands Limburg maar wel regelmatig aan de kanten van bocholt en bree, dus wie weet

Geplaatst: 27 dec 2012 8:06
door Piet
De driftdag met de vx220 ging 'een tikkeltje' minder vlot
De standaard software stuurt de gasklep niet zo lekker aan. Er zit een grote vertraging in met wat jij doet met je gaspedaal en wat er gebeurt met de gasklep. Andere software kan dat probleem oplossen.
Geplaatst: 27 dec 2012 8:26
door quadrifoglio
Piet schreef:De driftdag met de vx220 ging 'een tikkeltje' minder vlot
De standaard software stuurt de gasklep niet zo lekker aan. Er zit een grote vertraging in met wat jij doet met je gaspedaal en wat er gebeurt met de gasklep. Andere software kan dat probleem oplossen.
Klopt, maar vooral de kleine maximale stuurhoek was frustrerend.
Transitie van de ene naar de andere bocht ging dus niet geweldig, gelukkig was er nog iemand met een Elise S2 zodat ik niet de enige klungelaar was.
Niet de ideale combinatie, zo'n middenmotor en kleine stuuruitslag, maar er zijn mensen die duidelijk meer skills hebbe, dan mezelf
https://www.youtube.com/watch?v=hiDkFqo ... ata_player
Geplaatst: 27 dec 2012 8:39
door Smiley
Driften is gewoon lastig met ons autotje, met korte wielbasis.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2713
En die R1R's helpen ook niet echte, met al die grip.
Geplaatst: 27 dec 2012 9:39
door quadrifoglio
De speedsters zijn er inderdaad niet echt voor gemaakt, we kunnen niet alles hebben he

De R1R's slijten vreemdgenoeg niet zo snel bij het driften als ik verwachtte. Had ik voor niks de 2 standaard achtervelgen meegenomen.
Wel vreemde blikken gekregen onderweg, geen idee waarom.

Re: Quadrifoglio stelt zich voor
Geplaatst: 27 dec 2012 18:41
door Pipo
quadrifoglio schreef:enige nadeel is het inhalen van vrachtwagens en 4x4's , maar als je wat afstand houdt kan je wel inschatten wanneer je erlangs kan.
Wel, er is nog een nadeel. Moet je maar eens een ondergrondse parkeergarage inrijden waar je een ticket moet nemen. Situatie: rechts vlak naast je is een betonnen muur, en de ticket-automaat staat natuurlijk links. Ik kan je verzekeren dat je dan even enige krachttermen gebruikt.

Re: Quadrifoglio stelt zich voor
Geplaatst: 27 dec 2012 18:52
door Smiley
Pipo schreef:Ik kan je verzekeren dat je dan even enige krachttermen gebruikt.

http://www.habivitaal.nl/webshop/hulpmi ... tility-84/
Re: Quadrifoglio stelt zich voor
Geplaatst: 27 dec 2012 19:54
door quadrifoglio
Pipo schreef:quadrifoglio schreef:enige nadeel is het inhalen van vrachtwagens en 4x4's , maar als je wat afstand houdt kan je wel inschatten wanneer je erlangs kan.
Wel, er is nog een nadeel. Moet je maar eens een ondergrondse parkeergarage inrijden waar je een ticket moet nemen. Situatie: rechts vlak naast je is een betonnen muur, en de ticket-automaat staat natuurlijk links. Ik kan je verzekeren dat je dan even enige krachttermen gebruikt.

Been there, done that (meerdere keren per maand) en nog geen krachttermen gebruikt.
Achterwaarts door de drive-in hebben we nog niet gedaan.

Re: Quadrifoglio stelt zich voor
Geplaatst: 28 dec 2012 11:54
door Blitz
Pipo schreef:quadrifoglio schreef:enige nadeel is het inhalen van vrachtwagens en 4x4's , maar als je wat afstand houdt kan je wel inschatten wanneer je erlangs kan.
Wel, er is nog een nadeel. Moet je maar eens een ondergrondse parkeergarage inrijden waar je een ticket moet nemen. Situatie: rechts vlak naast je is een betonnen muur, en de ticket-automaat staat natuurlijk links. Ik kan je verzekeren dat je dan even enige krachttermen gebruikt.

daar rij je toch gewoon onderdoor

Geplaatst: 28 dec 2012 11:57
door gertje
kan de link van de facebook niet openen