Pagina 2 van 3

Geplaatst: 15 nov 2012 19:41
door Zoefke
Mooie speedster en welkom terug :thumbup:

Geplaatst: 15 nov 2012 21:50
door RaoulLauffer
Mooie Speedster hej! Welkom terug.

Geplaatst: 16 nov 2012 3:18
door Maarten
He Pipo,

Leuk je hier weer met een Speedster te zien !

rode Turbo

Geplaatst: 16 nov 2012 12:31
door Pipo
Heb hem gisterenavond zijn pijama aangetrokken :) Daarbij viel het me op dat er toch wat steenslag op de neus zit (onvermijdelijk, ik weet het :( )
Nu twijfel ik of ik dat zou laten overspuiten? Vooral dan het onderste deel dat het rooster en mistlampen bevat. Daarboven zijn het maar een paar puntjes.
Voordeel is dat het er weer als nieuw uitziet. Nadeel dat het niet meer de originele lak is.
Ik kan de beschadigingen ook met lak aanstippen, maar het blijft dan toch zichtbaar.
Wat zouden jullie doen?

Re: rode Turbo

Geplaatst: 16 nov 2012 12:57
door Smiley
Pipo schreef:Wat zouden jullie doen?
Ik geloof alleen niet dat ik volgens pipo standaarden werk :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 16 nov 2012 13:23
door Zoefke
Ik heb ook al wat aangestipt en probeer daarmee het herspuiten uit te stellen. Bij mij is het wel aangestipt met een originele lakstift, zo dun mogelijk en zonder de vernis. Anders worden het dikke punten.

Als het ooit herspoten wordt, dan komt er direkt steenslagfolie op.

Geplaatst: 16 nov 2012 13:54
door Roberto-R
ga dat ook zo doen, overspuiten en zo'n speciaal setje folie erover. Mijn Speedster staat nu trouwens bij de dealer voor een steenslagvrije voorruit....

Re: rode Turbo

Geplaatst: 16 nov 2012 16:03
door Hendrik-Jan
Smiley schreef:
Pipo schreef:Wat zouden jullie doen?
Ik geloof alleen niet dat ik volgens pipo standaarden werk :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vorige eigenaar was bumperklever....

Re: rode Turbo

Geplaatst: 16 nov 2012 19:35
door Pipo
Smiley schreef: Afbeelding
Oh my G... :shock: Zo erg heb ik het nog nooit gezien. En dan maak ik me druk over een twintigtal mini putjes :roll:

Zo te zien is er geen kleurverschil tussen het herspoten onderste deel en de rest van de neus te zien.

Geplaatst: 16 nov 2012 19:55
door sooike
Hey Pipo, welkom terug hier in de speedsterclub!

Leuk om lezen dat je voor de derde keer naar een Speedster grijpt, het blijft iets speciaals.
Weet jij al hoe dat nu zit met een Duits exemplaar kwa keuring? Ik las dat hij een vx-performance demper heeft die zeker in het "fahrzeugschein" of hoe noemen ze dat daar, vermeld staat, zoals ook de Rial velgen.

Is het niet zo dat je de wagen met modificaties vermeld op dat fahrzeugschein invoert, dat deze mods dan zowiezo goedgekeurd zijn voor de Belgische keuring?

Ik wens je alvast veel poetsplezier, en er op tijd ook eens mee toeren hé!

We zien mekaar vast wel eens bij een van de volgende evenementen,

Groet, Christophe

Geplaatst: 16 nov 2012 20:09
door Pipo
Van de douane heb ik een document "aanvraag tot inschrijving" gekregen, door hen gedeeltelijk ingevuld. Daarmee, en met de oorspronkelijke autodocumenten, moet ik me bij de keuring aanmelden. Die VX-Performance demper en de Rialvelgen staan inderdaad op de Zulassungsbescheinigung vermeld. Maar ik weet niet of dit betekend dat ze automatisch ook door de Belgische keuring komen.
Voor de demper heb ik geen schrik. De keuring heeft vroeger ook niets over mijn Milltek-demper gezegd. Zij hebben toch geen benul welke demper er onder hoort te hangen.
Voor die velgen heb ik wel mijn bedenkingen.
Ten eerste komen ze van boven gezien in rusttoestand iets buiten het spatbord, wat niet toegelaten is. En ten tweede zitten er vooraan 15mm spoorverbreders op wat ook niet mag. Maar als ze er over vallen, zet ik er gewoon even de originele wielen terug onder.

Dat toeren zal tot maart moeten wachten. Ik heb al een lijst met 19 uit te voeren werken. Voor één ervan heb ik al een stuk besteld bij VX-Performance, zijnde het voorkat-vervangstuk.
Maar daarna moeten we zeker eens afspreken, bv voor een dagje curven in de Ardennen.

Groetjes,
Ivo

Geplaatst: 16 nov 2012 20:27
door sooike
Pipo schreef:Voor de demper heb ik geen schrik. De keuring heeft vroeger ook niets over mijn Milltek-demper gezegd. Zij hebben toch geen benul welke demper er onder hoort te hangen.
Groetjes,
Ivo
Ben benieuwd!

Na 3 jaar rijden met de "pipo-mod" demper heb ik toch kunnen zorgen voor een attest voor de keuring 2013! Ik zou er anders niet door geraken. Demper wel i.c.m. 200 cell cat.

Dagje ardennen is altijd top! :D

Re: rode Turbo

Geplaatst: 19 nov 2012 12:27
door allen
Hendrik-Jan schreef:Vorige eigenaar was bumperklever....
Krijg je als je die trage BMW boten in Schotland een weekje gaat opduwen! De lol was groter dan de aftermath... :lol:

Geplaatst: 19 nov 2012 15:22
door Arno23
Je hebt een goede keuze gemaakt door WEER voor een speedster te kiezen Pipo! :) Veel poets en rijplezier gewenst....

Geplaatst: 19 nov 2012 15:30
door RaoulLauffer
Gewoon met de bijgeleverde standaardvelgen naar de keuring gaan ;)