Pagina 2 van 3

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 07 mar 2013 19:50
door Smiley
tibby schreef:Ik wou dat ik de bestuurderszetel was.....
Afbeelding

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 07 mar 2013 20:49
door Pw
:bag:


Moet dat nou?!?!?....

Voelde me net weer lekker...! ;)

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 07 mar 2013 21:21
door gertje
Brengt de waarde van je auto naar beneden zo een foto.

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 07 mar 2013 21:33
door Pw
gertje schreef:Brengt de waarde van je auto naar beneden zo een foto.

Niet alleen die (waarde) gaat naar beneden...!! :wink:

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 08 mar 2013 8:42
door speedokus
maar wat doen we nu aan oblivion z,n probleem? :bag:

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 08 mar 2013 9:19
door Smiley
speedokus schreef:maar wat doen we nu aan oblivion z,n probleem? :bag:
Terry gaat er toch naar kijken?
Kettingkie erop, egr klep schoonmaken en gasklep contacten sprayen en extra vastzetten tegen het trillen.
Dan nog eens kijken wat er overblijft van de problemen.

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 08 mar 2013 10:39
door tibby
Afbeelding (op die meid)

grtz

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 09 mar 2013 0:53
door Oblivion
Smiley schreef:
speedokus schreef:maar wat doen we nu aan oblivion z,n probleem? :bag:
Terry gaat er toch naar kijken?
Kettingkie erop, egr klep schoonmaken en gasklep contacten sprayen en extra vastzetten tegen het trillen.
Dan nog eens kijken wat er overblijft van de problemen.
Jullie hebben mijn tekst op vorige pagina over het hoofd gezien dankzij deze mooie dame bovenaan ;)

De gasklep en sensoren heb ik donderdag zuiver gemaakt. Contact cleaner gebruikt.
Dit had ik gisteren gepost: "Ik ben terug van bij Terry. Na een ritje is hij er zeker van dat het probleem bij de distributieketting zit. Dat zou 900-1000 euro kosten voor te vervangen.
De spanner alleen vervangen leek hem geen goed idee want moest de ketting het begeven zou het door kettingreactie tot 3 keer zoveel kunnen kosten."

Gisterenavond heb ik uit interesse met kameraad de motor opengedraaid en de inhoud beetje proper gemaakt (klein beetje gele smurie). Ook de cover terug wat glanzend gemaakt aangezien hij toch los was.
Aan de distributieketting zag ik visueel op zich niets verkeerd (in zoverre ik ernaar kon kijken zonder het wiel te verwijderen). Maar uiteindelijk kan alleen dat de oorzaak van het probleem zijn. De spanner zat ook nog goed vast.
Komende week breng ik hem binnen bij Terry ter vervanging. Ik laat het liever aan hem over. Autotechniek is niet aan mij besteed.

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 09 mar 2013 7:36
door speedster
Gewoon naar Terry toe gaan om de ketting te laten vervangen.
Vervang gelijk de olie en oliefilter dit ivm de sludge in de olie. Dat zijn de kosten ook niet meer dan.

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 09 mar 2013 9:39
door Smiley
Oblivion schreef:Jullie hebben mijn tekst op vorige pagina over het hoofd gezien dankzij deze mooie dame bovenaan ;)
We lezen wel hoor :yes:

Of je 1271 terug komt na de spray aktie is even afwachten. Anders herhalen met vastzetten.
Je lage toerental probleem is niet gelinkt met je ketting. Wel een dikke kans dat het met de egr gelinkt is.
Het rammelen is een spanner die stuk is, of de ketting die te ver uitgerekt is. Door beiden te vervangen zit je altijd goed.

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 11 mar 2013 15:16
door jaydee
Oblivion schreef: Gisterenavond heb ik uit interesse met kameraad de motor opengedraaid [...] in zoverre ik ernaar kon kijken zonder het wiel te verwijderen [...]
:?: :?: :?: :?: De afdekking van de distributie eraf zonder je wiel te verwijderen? Heb je je auto op een brug gehad en de motor er deels uit laten zakken? Zo niet, dan heb je de afdekking van de distributie er niet af gehad. Die zit namelijk met een aantal bouten vast waarvan er eentje te lang is om eruit te draaien met de motor op zijn plaats. Misschien heb je het kleppendeksel eraf gehad? Dan kun je ook de distributieketting zien, maar dan alleen het bovenste stukje van de ketting die over de nokkenassen loopt:

Afbeelding
Bedankt voor de foto, Frederic.

Zie bijvoorbeeld dit topic: viewtopic.php?f=2&t=4851

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 13 mar 2013 12:14
door Oblivion
Ja klopt, het was het kleppendeksel :). Ik zag alleen het bovenste gedeelte.
De auto is sinds gisteren voor herstelling bij Terry, ik rijdt met een Astra als vervanging rond.

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 14 mar 2013 17:10
door Championmv6
Oblivion schreef:Ja klopt, het was het kleppendeksel :). Ik zag alleen het bovenste gedeelte.
De auto is sinds gisteren voor herstelling bij Terry, ik rijdt met een Astra als vervanging rond.
Ik ben vandaag met de Omega op keuring geweest bij Terry. Jouw Speedster stond er vredig bij. Helemaal in zijn element :D

Gaat helemaal goed komen. Let maar eens op. Zometeen ga je hem halen, heb je er opeens pk's bij... Haha lol

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 15 mar 2013 0:36
door Oblivion
Championmv6 schreef:
Oblivion schreef:Ja klopt, het was het kleppendeksel :). Ik zag alleen het bovenste gedeelte.
De auto is sinds gisteren voor herstelling bij Terry, ik rijdt met een Astra als vervanging rond.
Ik ben vandaag met de Omega op keuring geweest bij Terry. Jouw Speedster stond er vredig bij. Helemaal in zijn element :D
Hij zal wellicht goed vuil zijn geweest. Toen ik hem maandag bracht was dit door de volle sneeuw en zout. Ik ben blij dat hij er vredig bij staat. Ik mis mijn "maatje" enorm :).

Re: Laag toerental stationair

Geplaatst: 19 mar 2013 21:25
door Oblivion
Sinds vandaag heb ik de Speedster terug na een goede herstelling door Terry.
Hij rijdt nu echt vele malen beter. Hij houdt zich niet meer in en gebruikt elke PK die hij krijgt :). Geen "trrrrrrrrrr" geluid meer. De motor klinkt nu ten alle tijde prachtig / gezond, ook als hij stationair staat.

Het enige minpunt wat zich nog voordoet is dat verdomde klik geluid zodra ik de gas indruk (meestal bij lager toerental). Wat moet ik me hierbij voorstellen? (gasklep die open gaat / rechterwiel dat inhaakt op versnelling,...)
Ik kan niet meteen oordelen van waar het geluid komt terwijl ik rijdt.
De grootste ergernis is in ieder geval verholpen en daar ben ik alvast heel blij mee.