Pagina 2 van 3
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 18:45
door tibby
Mooie belgische na kopen, een Dbilas light turbokit zonder demper (je kan een oem turbo demper gebruiken en een 2.4 inlaat) andere injectoren en speerke software. Een dikke 4500 euro voor dit alles en je kunt naar de 300 pk want de Light turbo is opschroefbaar:
http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughers ... :6958.html
we have :
Forged steel conrods € 479,- and forged pistons for € 699,-
special bearings for € 160,-
stronger valve springs for € 190,40
With the same turbocharger it is possible to run with 1,2bar.
It is necessery to make a software update for € 300,-.
With all this parts the engine makes 320-330hp and 390-400Nm.
For more power we have another exhaust manifold, bigger inlet, bigger downpipe.
Mit freundlichen Grüßen, / Best regards,
Hr.Z.Bilas
Dan heb je waarschijnlijk voor een dikke 20 k een supersnelle NA speedster die sommige turbo's een poepje laten ruiken (buiten ik dan

)
grtz
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 19:23
door Phil_
tibby schreef:Dan heb je waarschijnlijk voor een dikke 20 k een supersnelle NA speedster die sommige turbo's een poepje laten ruiken (buiten ik dan

)
Dan betaal ik toch liever 10k minder voor eentje met het stuur aan de verkeerde kant en een 250pk

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 19:51
door Piet
Kijk anders (nog) eens hierna
viewtopic.php?f=1&t=5713
Hard rechtdoor rijden kan tegenwoordig bijna iedereen.
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 20:02
door Neetmans
Piet, dat filmpje gaf voor mij de doorslag een setje gaz gold te monteren met niet al te harde veren. Ook de dempers heb ik redelijk soft staan!
Wel r888's daarentegen

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 20:24
door Phil_
Ok , vering en banden zijn belangrijk. Maar mij gaat het vooral om de motor/karakter
Mijn huidige auto bv. is een Audi A3 2.0T (GTI motor) 200pk , maar daar kan ik me persoonlijk niet mee amuseren (jammergenoeg). Daartegen mijn auto van een paar jaar terug , een Audi 90 2.2 5cyl en 140pk vond ik 10x fijner rijden ! Ook op circuit (moto) bv. rijd ik persoonlijk veel liever met een SV650 2cyl 70pk dan mijn GSX-R met 150pk
Sommige mensen klagen over het hogere gewicht van de Turbo , anderen dan weer over het gebrek aan power bij de 2.2 ...
Bij de Elise bv. ziet men de 190pk (R) als "ideale" motor
Daarom net mijn vraag in dit topic : welke van de 2 is nu net het leukste op de openbare weg ? of beter gezegd : welke wagen is het meeste in balans ?

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 20:56
door Smiley
De meeste eigenaeren kennen het andere type niet, alleen van wat ze lezen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 30 jul 2013 7:41
door Herman
Deleted
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 30 jul 2013 8:09
door Weazle
Chiptuning kan je bij mij gratis doen EDS standaard chip. 240 pk ongeveer
Ik heb gedaan.
Turbo overnomen van forum lid 250,- euro
Grote interkoeler 350,- euro
Injectors 150,-
Maf 150,-
Tophat 125,- optie
Blow off 150,- Optie
Verkort Uitlaatsysteem zonder cats 800,- Larini met imhof
Zelf chip tuning standaard programma stage 3
Overig matt rubbers 100 euro
Alles zelf gedaan. 1800 euro totaal. goed voor 300pk
Je kan ook interkoeler cat vervanger gaan en stage 2 chip laden 250-260pk
Ben je ongeveer 500-700 euro kwijt.
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 30 jul 2013 8:46
door Exmantaa
Smiley schreef:De meeste eigenaeren kennen het andere type niet, alleen van wat ze lezen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
En probeer voor de goede orde dan ook ergens een knappe SC 2,2 uit, want als je erg aan het motorkarakter hecht, dan kan een turbo misschien niet je ding zijn... (tip: 2.0 Ecotec Saab blok met Supercharger.

)
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 30 jul 2013 8:52
door Smiley
Exmantaa schreef:Smiley schreef:De meeste eigenaeren kennen het andere type niet, alleen van wat ze lezen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
En probeer voor de goede orde dan ook ergens een knappe SC 2,2 uit, want als je erg aan het motorkarakter hecht, dan kan een turbo misschien niet je ding zijn... (tip: 2.0 Ecotec Saab blok met Supercharger.

)
Keuring belgie weet je nog.
Iets groter risico door de hoge tunings zichtbaarheid.
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 30 jul 2013 11:35
door tibby
Speerkes Rotrex ombouw. Makkelijk omkeerbaar voor Belgische keuring

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 30 jul 2013 14:29
door Elise
Phil_ schreef:Ook op circuit (moto) bv. rijd ik persoonlijk veel liever met een SV650 2cyl 70pk dan mijn GSX-R met 150pk
Eigenlijk geef je daar zelf al het antwoord.
Ik heb vele jaren aan motorcross gedaan en veel verschillende motoren gehad. Maar de meeste fun was absoluut op een lichte fiets met iets minder vermogen.
Voor een auto is het mijns inziens niet anders.
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 30 jul 2013 15:52
door tibby
Geef mij persoonlijk toch maar de gixxer
Sv 650 is veel te veel underpowered. Je kunt inderdaad steeds ermee volgas scheuren maar je komt toch wel wat vermogen tekort hoor. (zelf circuit ervaring moto)
Reed vroeger zelf met m'n luchtgekoelde 1200 bandit de boel op een hoopje

( amateur wel te verstaan he)
grtz
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 01 aug 2013 11:13
door Phil_
Effe mijn topic terug omhoog halen !
Niemand die dit weekend mij effe wil meenemen in de passagiersstoel ? liefst regio Brussel - Antwerpen

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 01 aug 2013 20:49
door Smiley
Wat zocht je ook weer precies om mee mee te rijden?
- Standaard NA (147pk, 200nm)
- Getunde NA (170pk, 210nm)
- Standaard Turbo (200pk, 250nm)
- Stage II turbo (240pk, 300nm)