Pagina 2 van 8
Re: remblokken
Geplaatst: 20 feb 2014 16:28
door philip1966
R&WS center stellen voor om EBC greenstuf te nemen
€ 185,5 voor en achter samen.
een goed idee?
Re: remblokken
Geplaatst: 20 feb 2014 17:11
door Smiley
Niet echt.
Ze voldoen niet als er stevig geremd moet worden. Beetje vergelijbaar met oem.
search.php?keywords=greenstuff
Ook in de eerdere wikilink staat duidelijk dat het de onderkant van de markt is.
Daarom is het tot nu toe ook niet als advies gegeven.
Re: remblokken
Geplaatst: 20 feb 2014 17:35
door tibby
In ieder geval bij RW&S center zit je goed! Top bedrijf en goede hulp
(deze doen ook Rotrex ombouwen

)
grtz
Re: remblokken
Geplaatst: 20 feb 2014 17:48
door philip1966
heb hen een beter alternatief dan green stuff gevraagd.
rotrex ombouw bij speedster doen ze niet

heb hen dat reeds gevraagd...
Re: remblokken
Geplaatst: 20 feb 2014 18:01
door Exmantaa
philip1966 schreef:R&WS center stellen voor om EBC greenstuf te nemen
€ 185,5 voor en achter samen.
een goed idee?
Ooit een keer Greenstuff onder een andere auto gehad. Het remt, totdat je een keer echt hard moet trappen en dan bijna een kruispunt overschiet...
Exit Badstuff...
Re: remblokken
Geplaatst: 20 feb 2014 19:01
door aKra
Zou EBC afraden en voor de OMP blokken gaan. Alternatief is eventueel de Carbon Lorraine RC5+, die gebruik ik nu en ervaar ik als erg goed. Goede bite koud, en magische bite warm.
Re: remblokken
Geplaatst: 20 feb 2014 19:31
door Smiley
Er zijn 2 typen remblokken Philip.
Zogenaamde organische (oem, omp, mintex 1144 en Arno's link naar het elise-shop setje)
Dit is vergelijkbaar met wat je hebt, maar dan met een beter "bite" zeg maar.
En stapje hoger zijn de sportieve sinter blokken. Remmen uitstekend, maar daar hangt een prijsje aan.
Niet alleen financieel, maar ook qua gebruik. Sommigen moeten eerst opwarmen, en rammelen daarom als ze nog koud zijn en kunnen flink piepen en slijten uiteraard een stuk sneller..
Hierin vallen de RC5+, pagid RS14 en nog zo een paar.
Ik zou je adviseren het bij straatblokken te houden zoals in het eerste rijtje (behalve oem's en green/yellow/red stuff.
Re: remblokken
Geplaatst: 20 feb 2014 20:15
door the-duke
Exmantaa schreef:philip1966 schreef:R&WS center stellen voor om EBC greenstuf te nemen
€ 185,5 voor en achter samen.
een goed idee?
Ooit een keer Greenstuff onder een andere auto gehad. Het remt, totdat je een keer echt hard moet trappen en dan bijna een kruispunt overschiet...
Exit Badstuff...
Idem ervaringen.. in een ver verleden.. Doe jezelf en je mede weggebruikers een plezier en koop aub geen Greenstuff.
Gr,
The Duke
Re: remblokken
Geplaatst: 21 feb 2014 7:44
door stefan
het zij gezegd... omp prijs kwaliteit zijn ze super

Re: remblokken
Geplaatst: 21 feb 2014 15:53
door tibby
Re: remblokken
Geplaatst: 21 feb 2014 16:05
door philip1966
bedankt.
voorstel br performance (willebroek):
Prijs voor de Ferodo DSPerformance remblokken, prijs/kwaliteit enorm goed!
· Vooraan: 99€ incl. BTW
· Achteraan: 160€ incl. BTW
aanrader?
Re: remblokken
Geplaatst: 21 feb 2014 17:15
door tibby
En opnieuw zit je goed!! BR weeral hulpzame mensen. Bruno had zelf een getunede turbo.
Kijk even naar m'n link boven, staan ook ferodo's tussen.
grtz
Re: remblokken
Geplaatst: 22 sep 2014 18:43
door Co'tje
Rij met CL5+ blokken en ben niet heel erg tevreden. Op CPZ moest ik zoveel remdruk geven dat ik er spierpijn van had... De CL6 vreten schijven en dat vind ik een beetje zonde voor de alu bells
Iemand met de Pagid RS14 en CL5+ gereden? Groot verschil?
Re: remblokken
Geplaatst: 22 sep 2014 18:47
door S. Gonzales
Waarom probeer je niet een setje OMP competition Eelco? Kan je het mooi uitproberen tijdens de licentiecursus.
Re: remblokken
Geplaatst: 22 sep 2014 20:52
door Dominique
Co'tje schreef:Rij met CL5+ blokken en ben niet heel erg tevreden. Op CPZ moest ik zoveel remdruk geven dat ik er spierpijn van had... De CL6 vreten schijven en dat vind ik een beetje zonde voor de alu bells
Iemand met de Pagid RS14 en CL5+ gereden? Groot verschil?
Ikke, met allebei.
Groot verschil? nee.
De RS 14s leken een groter verschil in remkracht en bite tussen warm en koud te hebben.
initiele bite is bij (mijn) CL5+ feller als destijds bij de RS14.
Als je met RS14 voorbij de helft ben qua slijtage, komen de drie messing fixatie pinnen bloot en dus tegen de schijf aan.
Bij mijn schijven, ik heb wel erg lang met de blokken door gereden omdat ik geen idee had dat die pinnen door staken, heeft dit uiteindelijk groeven in de schijven
gemaakt. Ik vind dit best wel een groot nadeel.
Echter, ik merkte dat de CL5+ met minder dan 3mm ook beslist niet meer circuit waardig zijn. Een setje nieuwe monteren deed vorige week bij mij wonderen.
Ervaringen hierboven zijn trouwens gebasseerd op circuitwerk. Voor de openbare weg zou ik gewoon de goedkoopste van de 2 kiezen. Daar liggen namelijk de verschillen te dicht voor bij elkaar.
Overigens, ik heb altijd de EliseParts schijven gehad, het kan best zijn dat de ervaring op AP schijven heel anders is.
Team Alkmaar heeft de CL5+ in combinatie met andere schijven en zijn duidelijk minder tevreden met CL5+. Binnenkort gaan we een proefje doen met schijven wisselen om uit te vogelen waar het verschil in remkracht in zit.