Pagina 2 van 4
Geplaatst: 26 jul 2005 10:23
door jans
Marcel schreef:jans schreef:Hééél mooi, maar heb je de speedter dan buiten staan

Echt niet...........lekker in de garage
En ook deze reageerd weer op de draadloze deurbel pffffff
Maar als ie in de garage staat , dan kun je toch wel stiekum e.e.a. uitproberen

Zag een keer op tv dat iemand een nieuwe auto buiten had staan, met een auto hoes erover van een heel oude roestige auto.
Was net echt. Dat ziet Hendrik- Jan toch niet

Geplaatst: 26 jul 2005 10:25
door Marcel
jans schreef:
Maar als ie in de garage staat , dan kun je toch wel stiekum e.e.a. uitproberen

Zag een keer op tv dat iemand een nieuwe auto buiten had staan, met een auto hoes erover van een heel oude roestige auto.
Was net echt. Dat ziet Hendrik- Jan toch niet

HAHAHA
Nee het zit nog steeds niet in de planning iets te veranderen, mocht ik op dat besluit terugkomen, zal ik het hier melden

met wat ik ga veranderen.
Geplaatst: 26 jul 2005 10:26
door jans
Marcel schreef:jans schreef:
Maar als ie in de garage staat , dan kun je toch wel stiekum e.e.a. uitproberen

Zag een keer op tv dat iemand een nieuwe auto buiten had staan, met een auto hoes erover van een heel oude roestige auto.
Was net echt. Dat ziet Hendrik- Jan toch niet

HAHAHA
Nee het zit nog steeds niet in de planning iets te veranderen, mocht ik op dat besluit terugkomen, zal ik het hier melden

met wat ik ga veranderen.
En wat zou je dan het éérste gaan veranderen

Geplaatst: 26 jul 2005 10:31
door Marcel
jans schreef:
En wat zou je dan het éérste gaan veranderen

LOL..........een hele goeie

:!::!::!: probeert mij uit de tent te lokken om te checken waar ik in gedachten mee speel
Ik zou het niet weten momenteel.
Geluid wat de auto maakt is vindt ik al goed

Vermogen is meer dan genoeg

Velgen vindt ik prachtig

okee okee de voorbandjes blijven smal en staan wat ver naar binnen
Schokbrekers/veren lijken bij deze ook stiller als bij de 2.2.
En ik vindt het nu wat prettiger over hobbels en drempel heenrijden
Hij rijdt echt heel goed nu vindt ik.
Dus ik zou het eigenlijk niet weten, en zolang ik nog tevreden ben hoef ik het nog niet te weten........
Geplaatst: 26 jul 2005 10:38
door jans
Marcel schreef:jans schreef:
En wat zou je dan het éérste gaan veranderen

LOL..........een hele goeie

:!::!::!: probeert mij uit de tent te lokken om te checken waar ik in gedachten mee speel
Ik zou het niet weten momenteel.
Geluid wat de auto maakt is vindt ik al goed

Vermogen is meer dan genoeg

Velgen vindt ik prachtig

okee okee de voorbandjes blijven smal en staan wat ver naar binnen
Schokbrekers/veren lijken bij deze ook stiller als bij de 2.2.
En ik vindt het nu wat prettiger over hobbels en drempel heenrijden
Hij rijdt echt heel goed nu vindt ik.
Dus ik zou het eigenlijk niet weten, en zolang ik nog tevreden ben hoef ik het nog niet te weten........
Tja, dan zit er niks anders op , om de eerst volgende meeting maar eens wat vergelijkingen te maken. M.n. het stuurgedrag kan echt stukken beter. Motorvermogen voldoende

blijkbaar heb je er nog niet zoveel km's mee gereden. En zo zijn er wel meer zaken ,die voor verbetering in aanmerking komen.
Geplaatst: 26 jul 2005 10:40
door Hendrik-Jan
Marcel schreef:jans schreef:
En wat zou je dan het éérste gaan veranderen

LOL..........een hele goeie

:!::!::!: probeert mij uit de tent te lokken om te checken waar ik in gedachten mee speel
Ik zou het niet weten momenteel.
Geluid wat de auto maakt is vindt ik al goed

Vermogen is meer dan genoeg

Velgen vindt ik prachtig

okee okee de voorbandjes blijven smal en staan wat ver naar binnen
Schokbrekers/veren lijken bij deze ook stiller als bij de 2.2.
En ik vindt het nu wat prettiger over hobbels en drempel heenrijden
Hij rijdt echt heel goed nu vindt ik.
Dus ik zou het eigenlijk niet weten, en zolang ik nog tevreden ben hoef ik het nog niet te weten........
Kijk, weten mijn spionnen waar ze op moeten letten
@ Jans, die truc kennen mijn spionnen al.

Geplaatst: 26 jul 2005 10:43
door Marcel
Haha het is juist andersom, zolang ik niet in een andere rijd weet ik niet beter
En als je zo redeneert houd het nooit op het kan altijd beter/sneller etc

Geplaatst: 26 jul 2005 10:48
door jans
Marcel schreef:Haha het is juist andersom, zolang ik niet in een andere rijd weet ik niet beter
En als je zo redeneert houd het nooit op het kan altijd beter/sneller etc

Ja , dat klopt, maar dan weet je dus óók niet wat je mist
Maar heb zonet ook al aangegeven dat het voor mij nu goed is zo. Er valt trouwens qua vermogen ook zo goed als niks meer te halen.
En de rest , heb ik al gedaan.
Geplaatst: 26 jul 2005 10:58
door Marcel
jans schreef:
Ja , dat klopt, maar dan weet je dus óók niet wat je mist
Maar heb zonet ook al aangegeven dat het voor mij nu goed is zo. Er valt trouwens qua vermogen ook zo goed als niks meer te halen.
En de rest , heb ik al gedaan.
Echt niet
Je kan de ramen door kunststof vervangen.(denk ik hahaha)
De stoelen vervangen.
Alles demonteren wat je toch niet gebuikt

Geplaatst: 26 jul 2005 11:06
door jans
Marcel schreef:jans schreef:
Ja , dat klopt, maar dan weet je dus óók niet wat je mist
Maar heb zonet ook al aangegeven dat het voor mij nu goed is zo. Er valt trouwens qua vermogen ook zo goed als niks meer te halen.
En de rest , heb ik al gedaan.
Echt niet
Je kan de ramen door kunststof vervangen.(denk ik hahaha)
De stoelen vervangen.
Alles demonteren wat je toch niet gebuikt

Dat zou kunnen ja, maar daar wordt ie niet sneller van, en voor de wegenbelasting maakt het ook niets uit

mooier wordt ie er ook niet van.M.A.W prima zo het nu is.
Geplaatst: 27 jul 2005 10:36
door jans
Zo, om een uur of 3, de speedster weer ophalen. Zal leuk worden in de regen op de A1 lekker driften.

Geplaatst: 27 jul 2005 14:16
door jans
HIIIIHAAAAAAAAAA Hij zit eronder, sjonge wat een verschil

Dat had al vééééél eerder moeten gebeuren.Wat een wegligging , perfect.
De sprint naar de 100km is zeker een halve seconde sneller
In de lange bochten kun je nu gewoon volgas houden, en trekt hem heel mooi door de bochten nu.En met de stalen remleiding eronder nu, remt ie inderdaad minder ( sponzig ). Ook meteen de koppeling ontlucht, werkt nl op dezelfde olie. Die sper zou er gewoon standaard onder moeten zitten.
Geplaatst: 27 jul 2005 14:46
door Marcel
jans schreef:HIIIIHAAAAAAAAAA Hij zit eronder, sjonge wat een verschil

Dat had al vééééél eerder moeten gebeuren.Wat een wegligging , perfect.
De sprint naar de 100km is zeker een halve seconde sneller
In de lange bochten kun je nu gewoon volgas houden, en trekt hem heel mooi door de bochten nu.En met de stalen remleiding eronder nu, remt ie inderdaad minder ( sponzig ). Ook meteen de koppeling ontlucht, werkt nl op dezelfde olie. Die sper zou er gewoon standaard onder moeten zitten.
Blij dat je er positief over bent, toch altijd prettig als je iets gedaan hebt en het is naar of boven verwachting.
Kun je mij misschien uitleggen wat zo'n sper nu eigenlijk doet, waardoor hij zo positieve invloed op het rijgedrag heeft ?
Typisch ik vindt de remmen niet sponsig, misschien wel als je in de jouwe hebt geremd dat kan

Geplaatst: 27 jul 2005 14:55
door jans
Marcel schreef:jans schreef:HIIIIHAAAAAAAAAA Hij zit eronder, sjonge wat een verschil

Dat had al vééééél eerder moeten gebeuren.Wat een wegligging , perfect.
De sprint naar de 100km is zeker een halve seconde sneller
In de lange bochten kun je nu gewoon volgas houden, en trekt hem heel mooi door de bochten nu.En met de stalen remleiding eronder nu, remt ie inderdaad minder ( sponzig ). Ook meteen de koppeling ontlucht, werkt nl op dezelfde olie. Die sper zou er gewoon standaard onder moeten zitten.
Blij dat je er positief over bent, toch altijd prettig als je iets gedaan hebt en het is naar of boven verwachting.
Kun je mij misschien uitleggen wat zo'n sper nu eigenlijk doet, waardoor hij zo positieve invloed op het rijgedrag heeft ?
Typisch ik vindt de remmen niet sponsig, misschien wel als je in de jouwe hebt geremd dat kan

Ja, sponzig is wel een groot woord, maar door de stalen remleidingen ,zit de rem iets hoger als je hem nu intrapt. Normaal als je vrij hard remt, trap je het pedaal zeg maar 3 cm in, nu 1.5 cm.Zo ongeveer moet je het zien.En het is niet zo , dat ie voor die tijd niet goed remde. hij remt nu dan ook niet beter , maar beter te doseren.
Wat de sper betreft, normaal wordt het wiel met de minste weerstand aangedreven. Nu worden beide wielen aangedreven, naar gelang van het koppel.Dus hoe meer gas je geeft hoe starrer de as.
Geplaatst: 27 jul 2005 15:02
door Maik
Gefeliciteerd Jans! Dus dat moet ik ook weer hebben

, en wat gaat mij dat dan weer kosten??
En wanneer kan ik die nieuwe mod van je nu een keer proberen? Als alles meezit ben ik vanaf volgende week 2 weken vrij, maar dan ben jij weer op vakantie he?!
Tzit nie mee....
M.