Pagina 2 van 3
Geplaatst: 30 jul 2005 7:26
door Marcel
WOW ziet er goed uit......mooie velgen in het echt hé die barracuda's.
Jij hebt helemaal chroom

of zie ik dat verkeerd
Wel uitkijken voor die rand.....pfff
Waarom ik nu weer

Geplaatst: 30 jul 2005 8:07
door Martin
Alleen de rand is gepolijst, de rest is gespoten, binnen kant zwart.
Zodra ik het weer mooi weer is dan maak ik wel even nieuwe foto's
Zoals we weten digitaal kan nog wel eens raar doen met kleuren
Opmoment regen regen en nog eens regen

.
Gr,

Martin
Geplaatst: 30 jul 2005 8:12
door Marcel
Martin schreef:Alleen de rand is gepolijst, de rest is gespoten, binnen kant zwart.
Zodra ik het weer mooi weer is dan maak ik wel even nieuwe foto's
Zoals we weten digitaal kan nog wel eens raar doen met kleuren
Opmoment regen regen en nog eens regen

.
Gr,

Martin
Hoi is bij jou de rand echt gepolijst
Bij mij was gewoon alles gespoten, de binnenkant(spaken) grijs en de rand chroomlook of zoiets.......erg kwetsbaar

Geplaatst: 30 jul 2005 8:25
door Martin
Echt waar

de rand is gepolijst.
De banden steken de velgen net iets voorbij, dus als ik een stoeprand zou raken dan komt eerst de band er tegen

.
Wand als ik het goed heb was bij jou de velg die naar buiten stond, en dit komt omdat je in verhouding een te kleine band hebt genomen dan gaan ze bol staan.
Wij hebben gekozen voor 17inc en et 35 geloof ik voor en achter, banden maat achter 225-45 dunlop sport 9000 en voor 205-45 dunlop sport 9000
Je kunt voor zien dat de band al iets verder naar binnen staat.
Gr,

Martin
Geplaatst: 30 jul 2005 9:30
door Marcel
Martin schreef:Echt waar

de rand is gepolijst.
De banden steken de velgen net iets voorbij, dus als ik een stoeprand zou raken dan komt eerst de band er tegen

.
Wand als ik het goed heb was bij jou de velg die naar buiten stond, en dit komt omdat je in verhouding een te kleine band hebt genomen dan gaan ze bol staan.
Wij hebben gekozen voor 17inc en et 35 geloof ik voor en achter, banden maat achter 225-45 dunlop sport 9000 en voor 205-45 dunlop sport 9000
Je kunt voor zien dat de band al iets verder naar binnen staat.
Gr,

Martin
Zit toch wel een hoop verschil tussen de diverse barracuda velgen
Band / velgbreedte.......
Bij mij was voor 8J = 203,2mm en 215mm is dus 11,8 mm bredere band, bij jou 14,5mm
Achter 9J = 228,6mm en 255 is dus 26,4mm bredere band bij jou 34,5mm.
Maar denk dat het merk/type band ook zal uitmaken

Geplaatst: 30 jul 2005 13:57
door Martin
Marcel schreef:Martin schreef:Echt waar

de rand is gepolijst.
De banden steken de velgen net iets voorbij, dus als ik een stoeprand zou raken dan komt eerst de band er tegen

.
Wand als ik het goed heb was bij jou de velg die naar buiten stond, en dit komt omdat je in verhouding een te kleine band hebt genomen dan gaan ze bol staan.
Wij hebben gekozen voor 17inc en et 35 geloof ik voor en achter, banden maat achter 225-45 dunlop sport 9000 en voor 205-45 dunlop sport 9000
Je kunt voor zien dat de band al iets verder naar binnen staat.
Gr,

Martin
Zit toch wel een hoop verschil tussen de diverse barracuda velgen
Band / velgbreedte.......
Bij mij was voor 8J = 203,2mm en 215mm is dus 11,8 mm bredere band, bij jou 14,5mm
Achter 9J = 228,6mm en 255 is dus 26,4mm bredere band bij jou 34,5mm.
Maar denk dat het merk/type band ook zal uitmaken

Denk het zelf ook, en natuurlijk de J Maat bij mij 7,5J.
Gr,

Martin
Geplaatst: 31 jul 2005 6:51
door Marcel
Even contact gehad met de dealer van de velgen, ook al heb ik ze niet meer, ze waren volgens hem wel gepolijst met een blanke laklaag erover

Geplaatst: 31 jul 2005 7:15
door Martin
Marcel schreef:Even contact gehad met de dealer van de velgen, ook al heb ik ze niet meer, ze waren volgens hem wel gepolijst met een blanke laklaag erover

Oke' dat is altijd goed zeker als er zout bij komt in de winter,

maar tegen de winter gaan bij mij de orginelen er weer onder als ik de auto dan nodig heb (hoop van niet) dan hoef ik me geen zorgen te maken over de velgen

.
Gr,

Martin
Geplaatst: 31 jul 2005 8:37
door Marcel
Martin schreef:Marcel schreef:Even contact gehad met de dealer van de velgen, ook al heb ik ze niet meer, ze waren volgens hem wel gepolijst met een blanke laklaag erover

Oke' dat is altijd goed zeker als er zout bij komt in de winter,

maar tegen de winter gaan bij mij de orginelen er weer onder als ik de auto dan nodig heb (hoop van niet) dan hoef ik me geen zorgen te maken over de velgen

.
Gr,

Martin
Verstandig
Ook om je STD velgen te bewaren, toen ik de mijne inruilde vroegen ze ook of ik de STD velgen nog had, en als het goed is hebben de nieuwe eigenaren er weer STD velgen onder laten leggen

Geplaatst: 31 jul 2005 9:07
door Martin
Alles wat ik verander aan de speedy moet zonder al te veel problemen terug gemonteerd worden in de orginele staat
Gr,

Martin
Geplaatst: 31 jul 2005 9:27
door Marcel
Martin schreef:Alles wat ik verander aan de speedy moet zonder al te veel problemen terug gemonteerd worden in de orginele staat
Gr,

Martin
Yep.....mocht het bij mij weer gaan kriebelen, zal dit ook mijn uitgangspunt zijn, zodat ik hem bij verkoop inderdaad weer origineel kan maken

:!:
Geplaatst: 31 jul 2005 9:38
door Maik
Bij mij spelen die dingen wat minder. Ik ben van plan HEEL lang met deze auto te doen. Het maakt mij aan het eind van de rit niet uit of hij nog precies standaard is (of gemaakt kan worden) of niet, na die 20 jaar ofzo mag hij best een euro'tje of 2000 minder waard worden door bepaalde veranderingen die een ander waardeverlagend vind... Ik vind dat dan niet zo boeiend, ik wil gewoon nu plezier hebben van mijn auto en eraan kunnen veranderen wat ik wil. Ook heb ik niet de illusie dat de speedster meer waard gaat worden als hij ouder wordt. Heel misschien brengt hij nog wel 20.000 op over 20 jaar, maar dan is de euro ook al weer veel minder waard geworden. Je ziet het nu ook heel veel met oudere klassiekers. Er zijn er maar een handjevol van die ECHT meer waard worden, en dan zit je aan de echte exoten te denken (Ferrari/Bugatti/sommige Jaguars/Mercedessen bv).
Mijn twee centjes
M.
Geplaatst: 31 jul 2005 9:48
door Marcel
Maik schreef:Bij mij spelen die dingen wat minder. Ik ben van plan HEEL lang met deze auto te doen. Het maakt mij aan het eind van de rit niet uit of hij nog precies standaard is (of gemaakt kan worden) of niet, na die 20 jaar ofzo mag hij best een euro'tje of 2000 minder waard worden door bepaalde veranderingen die een ander waardeverlagend vind... Ik vind dat dan niet zo boeiend, ik wil gewoon nu plezier hebben van mijn auto en eraan kunnen veranderen wat ik wil. Ook heb ik niet de illusie dat de speedster meer waard gaat worden als hij ouder wordt. Heel misschien brengt hij nog wel 20.000 op over 20 jaar, maar dan is de euro ook al weer veel minder waard geworden. Je ziet het nu ook heel veel met oudere klassiekers. Er zijn er maar een handjevol van die ECHT meer waard worden, en dan zit je aan de echte exoten te denken (Ferrari/Bugatti/sommige Jaguars/Mercedessen bv).
Mijn twee centjes
M.
Ja klopt, ik denk ook niet dat hij ooit veel waard wordt
En hoe lang ik hem houd, geen idee langer als alle andere auto's die ik gehad heb in ieder geval

Geplaatst: 02 aug 2005 16:22
door Martin
Hi, nog één foto rest helaas mislukt

dus deze volgen nog.
Gr,

Martin
Geplaatst: 02 aug 2005 16:43
door Marcel
Hoi,
ziet er goed uit, ik zie alleen niet dat het centrale deel donker(grijs) is, je hebt ook chroom boutjes genomen zie ik
