Pagina 2 van 4

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 31 jul 2014 21:05
door aKra
Fijn! Thanks!

Nee, Federal 595 RS-R's (op advies van Speedster4fun :yes: ).

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 01 aug 2014 17:28
door S. Gonzales
Heerlijke dag gehad! :thumbup: met veel passagiers.
Weer wat rijtechniek verfijnd en P.R. (Snelheid vlak voor rempunt Tarzanbocht) met 4 km p/u verbeterd naar 212. :-D

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 01 aug 2014 19:10
door aKra
Heerlijke dag gehad vandaag! Helemaal de smaak te pakken ;)

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 01 aug 2014 20:51
door Emiel
Diegene met de compressor, bedankt ;)

Was een fijn dagje om te sturen. Teveel buiten de auto gestaan aan de verbrande nek te voelen :bag:

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 01 aug 2014 21:04
door Dominique
Ik heb een errug gezellige dag gahad. Ik zou alleen de ochtend blijven, omdat ik Speedsterloos naar het circuit was gegaan en eigenlijk alleen maar even kwam 'buurten'. Uiteindelijk ben ik de hele dag gebleven en aan het eind van de dag in style aan het strand wezen eten met de B207 clan. 8)

Zeer vriendelijk bedankt voor de ritjes die ik mocht rijden in jullie bolides en dank waar ik als passagier mee mocht. Die rondjes zijn leerzaam maar bovenal gezellig. :thumbup:

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 01 aug 2014 21:43
door aKra
Kom er net achter dat de Speedster op 0 clicks stond, dus volledig zacht... Ik had echt een magistrale wegligging :wacko: :yes: (en deed me denken aan het Bilstein filmpje waar ze naar 15" gingen en zachte ophanging)

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 01 aug 2014 21:44
door Smiley
Emiel schreef:Diegene met de compressor, bedankt ;)
Alle speedsters hadden vandaag een compressor behalve die groene.
Het ritje bietsen is er bij ingeschoten helaas.
Zat nog een paar rondjes achter je maar inhalen ho maar. Prima duratecje :yes:

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 01 aug 2014 21:49
door Emiel
Hi Smiley,

Jammer, had je graag een rondje meegenomen.
Heb na 16:30 de passagier deruit geknikkerd en 30 minuutjes in mijn eentje gereden. Wat een wereld van verschil zeg!

Zag op geven moment wel een rode speedster in de spiegels maar geen idee dat jij het was. Hadden we mooi even samen op kunnen rijden c.q. wat spelen.
Hopelijk reed ik met de 2 liter niet in de weg. Jij toch met supercharger ?


Compressor was van iemand die samen met een Volkswagen polo/golf GTI was met lege accu.

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 02 aug 2014 4:38
door S. Gonzales
Emiel schreef:Compressor was van iemand die samen met een Volkswagen polo/golf GTI was met lege accu.
Moet Akra geweest zijn :bag: Met een zwarte turbo, die had :thumbup: ook lekker de vaart erin

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 02 aug 2014 10:13
door aKra
S. Gonzales schreef:
Emiel schreef:Compressor was van iemand die samen met een Volkswagen polo/golf GTI was met lege accu.
Moet Akra geweest zijn :bag: Met een zwarte turbo, die had :thumbup: ook lekker de vaart erin
Klopt! Ideaal apparaat, doet het ook nog eens best snel ook...

Vaart... Er zijn 4 volle tanks verdwenen en 362 kilometers verslonden ;).

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 02 aug 2014 12:59
door harrys
ben benieuwd naar rondetijden met en zonder passagier

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 02 aug 2014 14:39
door Emiel
Eerste keer op Zandvoort.
Snelste wat ik zonder passagier heb gereden met 150pk op de wielen is 2:07.8
Later remmen en minder apex knuffelen dan kan er nog wel eea. vanaf.

https://www.youtube.com/watch?v=PxPBBfj ... pzwfO8gecA

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 04 aug 2014 13:24
door S. Gonzales
@HarryS: mijn vers geïnstalleerde timer app werkte helaas niet :wacko: Had ik nu maar Harry's laptimer genomen.
Maar de 1e sessie van de dag, met Manta79 als passagier, werd door MartinB langs de baan op 2'10 geklokt.
Zal zonder passagier niet heel veel sneller zijn geweest denk ik. Want op het rechte stuk bukten we allebei ... dus..:roll:
Hoe was je weekend in Assen?

@Emiel: :thumbsup: Netjes!

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 04 aug 2014 14:47
door aKra
In de middag heeft een passagier nog even met de iPhone de tijd opgenomen, daar kwam 2'03 uit. En heb het idee dat ik later in de middag toen het rustiger werd er nog veel meer uit heb kunnen halen.

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Geplaatst: 04 aug 2014 16:14
door harrys
Hoe was je weekend in Assen?

Even de laatste race gisteren van de Formule Renault 1.6. NEC Junior ; Paul startte op voorlaatste startrij vanwege zijn quali tijd. Hij eindigde beter , als 12e, en reed de 6e beste tijd in de race ( zijn tijd: 1.47,0xx) ,zie raceresults.nu voor 1/100 en 1/1000 seconden.
De gang van zaken is beetje symptomatisch. Hij gaat goed vooruit maar mist tov alle andere rijders test tijd en bijbehorende banden ( lees budget) . Daardoor heeft ie te veel tijd nodig in het raceweekend om max te presteren. En achteraan starten betekent dat je geen aansluiting hebt, want 90 % van het hele veld rijd binnen 1,5 seconde van elkaar, je bent de hele race bezig bent om aansluiting te vinden en er een paar te pakken. De kunst voor het resterende deel van het seizoen is nu dus om zijn piekmoment naar voren te halen in het weekend, naar de quali training, zodat ie betere startpositie krijgt en mee kan strijden in de voorste gelederen. De snelheid is er dus wel maar komt te laat beschikbaar in de weekenden tot heden.
Als iemand nog wat Euris over heeft voor testen, dan krijgen we Paul nog op het podium dit jaar.
De races waren trouwens super. Het is enorm competitief en alle gastjes in die klasse zijn goeie rijders en enorme vechtersbazen Paul zal mogelijk nog een fraktie harder kunnen, maar eerder enkele tienden dan een hele seconde. Het werken met de dataengineers van het team, zijn sessies op de simulator op de TUDelft werpen hun vruchten af, maar (gebrek aan) testen en daarmee beschikbaarheid van nieuwe banden om te kunnen pieken tijdens testen en dat dan vast te houden is het buzzword .
Kom maar eens kijken ! Je bent welkom bij het team. Resterende races 2014 : tijdens Zolder 24/hr / Spa Race Festival / Finale races Zandvoort