Pagina 2 van 4

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 12:10
door Smiley
Als ik de benodigdheden voor een 350pk SC even optel kom ik op een kleine 8k zonder de uren.


Lees je gewoon goed in in deze materie voor je aan het avontuur begint.

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 12:22
door timmyboy55
Tsja Smiley, ik hoop dan ook dat dit idee me niet zoveel gaat kosten!
En met 154.000 km die een liter olie per maand lust en ik eigenlijk wel het dubbele pk's wil hebben.
Ik ga het toch een keertje doen, de speedster blijft nog heel lang!
Het is ook vooral Akra die mij heeft aangestoken met zn turbo haha

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 12:32
door Smiley
De stap naar rond de 250pk is goed te doen.
Naar de 300 wordt al een stuk duurder.
Naar de 350 wordt bloeden geblazen.

MartinB heeft een dbilas turbo 260pk kit, waar ik eerder naar linkte.
Er zijn er nog veel meer die een stage II SC hebben van rond de 250pk.

Allebei redelijk te betalen.

Ga eerst eens wat proefritjes maken hier en daar, dan zul je zien dat dat al een hele transformatie voor je auto is.


En laat (of doe zelf) eens een compressietest op je auto om te zien of die verdwijnende olie wel van een versleten motor is of niet.

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 12:54
door Daan
Maik schreef:
Daan schreef:Goedkoopste B207R komt van NeoBrothers en staat voor 1700,- op je stoep.

....
Dat kan een stuk goedkoper. Die van mij stond voor 940 euro op de stoep, maar dat was wel een deal voor 2 blokken tegelijk.
Ik ga eens kijken of we een 2e GB kunnen starten 8)
Voor 940,- mag tie em vandaag nog leveren :mrgreen:

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 13:30
door stefan
de saab blok is wel niet plug and play he mannen....maar dat wisten jullie al wel he :wink:

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 13:38
door tibby

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 15:19
door Daan
stefan schreef:de saab blok is wel niet plug and play he mannen....maar dat wisten jullie al wel he :wink:
External Triggerwheel en sensor adapterplaatje
Ontstekingsmodule aanpassen
Andere bougies
Thermostaathuis aanpasen geloof ik

..nog wat vergeten? Anders ff Smiley zn Saab topic bekijken en die van Vocky, staat bergen aan info in.

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 15:21
door Daan
Die kosten niet veel meer nee, maar ze melden niet hoeveel km ze gedraaid hebben (heb ik nagevraagd).

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 19:10
door Dominique
Daan schreef:
stefan schreef:de saab blok is wel niet plug and play he mannen....maar dat wisten jullie al wel he :wink:
External Triggerwheel en sensor adapterplaatje
Ontstekingsmodule aanpassen
Andere bougies
Thermostaathuis aanpasen geloof ik

..nog wat vergeten? Anders ff Smiley zn Saab topic bekijken en die van Vocky, staat bergen aan info in.
lol, dit is echt maar een tipje van de iceberg... het lijstje van hierboven is nodig om de motor aan de Speedster ECU hangen, thats it.

thermostaathuis hoeft bythaway niet, je kan de Speedsterunit overzetten.

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 07 aug 2014 20:44
door Daan
Zal eens kijken wat ik nog gemist heb dan...

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 08 aug 2014 12:55
door Pipo
Kan je er geen motor van een nieuwe Opel GT in lepelen? Heb je al 260 Pk zonder dat je er iets aan moet wijzigen. Of verschilt dit blok teveel van het NA of Turboblok?

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 08 aug 2014 14:08
door timmyboy55
Als die erop past is dat ook zeker een idee, ik heb gehoord dat die te tunen is naar 400+ pk

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 08 aug 2014 14:51
door tibby
Afbeelding

GT blok in speedster. F Janssens had me dit eens voorgesteld gehad (lang geleden)
Vrees dat je dan toch diep in de zakken moet gaan hoor.

linkje vd speedster

http://www.vx220.org.uk/forums/topic/11 ... -race-car/

grtz

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 08 aug 2014 14:57
door tibby
Mailtje gevonden van Frank destijds. Dacht dat dit op een 7.5 tot 10k kon kosten.

Berichtdoor tibby » 04 apr 2012 16:48

Antwoord van Frank Janssen



Ik heb met meerder personen overlegt ivm. jouw wensen mbt. de verdere tuning van jouw motor…

Het is namelijk zo dat ik van mezelf uit reeds geen goed gevoel erbij had om deze motor verder te tunen..

Het is namelijk zo dat er zo ontzettend veel zaken aan jouw motor moeten vervangen worden om deze redelijk (let wel redelijk) betrouwbaar te maken om die 330pk mogelijk te maken..

Ook de turbo zal eraan moeten geloven…deze is namelijk te klein…en zal vervangen moeten worden door een grotere…

Dan komt sowieso het probleem met je motormanagement..het gaat veel tijd en kosten vergen om deze zo optimaal mogelijk aan het lopen te brengen.. Dit besturingssysteem is nu eenmaal niet echt optimaal voor turbomotoren..

Kortom de kosten worden dusdanig hoog en het resultaat te gering, waardoor ik het vanuit mezelf niet meer reëel vind om zoiets aan te bieden...Immers ik verdien graag iets, maar dan wil ik er wel resultaat bij zien…zodat de klant maar ook ikzelf tevreden is/ben..

Nu is het zo dat ik nog aan het bekijken ben in hoeverre het mogelijk is om een motor uit een GT te gebruiken als basis…en wat daarvan de kosten zijn… om deze in te bouwen en op je gewenste vermogen te brengen..

Je zou dan eventueel jouw motor kunnen verkopen en dan die andere inbouwen…waardoor je iets betrouwbaarders ervoor in de plaats krijgt…en je uiteindelijk ook nog voordeliger uit bent..



Ik houd je op de hoogte als ik meer info voor je heb..

Re: Saab B207R! of iets anders?

Geplaatst: 08 aug 2014 15:01
door tibby
Linkje van nft blok (toont gelijkenis met z22se)

viewtopic.php?f=8&t=5790

grtz