Pagina 2 van 2
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 21 aug 2014 22:30
door tibby
Klepveren van Dbilas zijn nodig omdat ze hogere toerentallen gaan draaien bij de 300pk set up. maargoed, als je een blok versterkt zitten ze er toch zowiezo in.
De tubular manifold voor de turbo zit in de 300pk kit. Is het nodig, geen idee. Denk wel dat je met de cast manifold er wel geraakt.
Je zal Hitman zelf moeten contacteren. Hij zit niet meer zoveel op het forum.
grtz
Prijslijst heb je gehad (veel beter gaat het er niet op worden

) . mooie prijzen op ebay maar vergeet je invoertax niet op sommige dingen.
ps setje Smiley drijfstangen erin voor de 300pk kit

Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 21 aug 2014 22:42
door timmyboy55
Met een SC gezien 275 pk of met turbo gezien 275 pk?
Met SC ga je je blok toch 30-40 pk extra belasten?
Dus mag je met de turbo wat hogere waardes pakken?
Voor de komende 5 jaar denk ik???? Vind ik 275 pk genoeg... Maar we snappen allemaal dat als ik er weer leuk geld voor over heb naar de 350 pk range wil gaan

Dus moeten we ff kijken wat het slimst is.
Ohja, blow off valve is een must have, en ik ga een soortgelijk uitlaatsysteem laten bouwen als Akra, dus zonder Katalysator muhahaha
2.4 inlet met open luchtfilter heb ik al. Maar daar gaat de intercooler zeker op?
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 21 aug 2014 22:44
door timmyboy55
Toerental moet ook zo hoog mogelijk natuurlijk, hij mag mooi gaan janken. Vind ik leuk

7300 rpm is nog niet hoog genoeg dus

Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 21 aug 2014 23:19
door Smiley
timmyboy55 schreef:Met een SC gezien 275 pk of met turbo gezien 275 pk?
Met SC ga je je blok toch 30-40 pk extra belasten?
Dus mag je met de turbo wat hogere waardes pakken?
Goede vragen, maar geen idee wat het antwoord is.
SC mannen hebben de standaard boel rond 275pk (300nm) kapot gekregen, en hitec levert turbo kits met 300pk (400nm?) en dat lijkt goed te gaan.
Als je naar 350 wilt, zal zowiezo het blok open moeten. Tot 300 kun je het gokken op standaard internals.
Hier heb je wat leesvoer (L61 = Z22SE)
http://www.motionlabtuning.com/attachme ... _guide.pdf
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 22 aug 2014 7:54
door Daan
timmyboy55 schreef:Toerental moet ook zo hoog mogelijk natuurlijk, hij mag mooi gaan janken. Vind ik leuk

7300 rpm is nog niet hoog genoeg dus

Daar ga je weinig mee winnen. Om effectief meer vermogen hoger in de toeren te halen zal een turbo a la gt28rs nodig zijn. GT28R en kleiner (ook dbilas turbo) zal blijven hangen qua vermogen vanaf zo'n 5000 toeren (vlakke pk-lijn, koppel neemt af). Bj deze turbo's ligt je hotspot qua vermogen ook lager waardoor overschakelen bij 7500 rpm je al voorbij dit punt brengt en je dus eigenlijk eerder moet schakelen (dus 7500 draaien is niet nodig).
300pk dbilas setup laat in zn dynosheet ook zien dat het wielpk vermogen nagenoeg gelijk blijft maar dat je motorvermogen meer wordt. Je kan dan zeggen dat je 300pk hebt maar je gaat er niet harder van.
Genoeg voer om over na te denken

Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 10 dec 2014 18:21
door tibby
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 10 dec 2014 18:22
door tibby
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 11 dec 2014 10:07
door Exmantaa
Had 'm al gemaild over z'n turbo + manifold (die ie overigens weer omgelast had naar een NA manifold...

)
Wel apart dat hij daar in 2012 dus blijkbaar nooit echt mee gereden heeft en er ook geen vermogensuitdraaien op het forum te vinden zijn...
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 11 dec 2014 19:43
door tibby
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 11 dec 2014 22:29
door Neetmans
Voor mn gevoel heb je aan zo'n korte nog het meeste :
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 1179652797
Maar de hoek van de flens naar de turbo moet toch aangepast worden, en dat is het lastigste denk ik..
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 20 dec 2014 14:19
door tibby
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 20 dec 2014 17:43
door Daan
Kofferbak opofferen resulteerd in genoeg ruimte ja. Ik ga kijken of ik hem kan houden. Die flexslang is wel een goed idee btw. Heeft die gast ergens een topic?
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 20 dec 2014 21:18
door tibby
Re: Dbilas Turbocharger system Maxi Edition Step II
Geplaatst: 10 feb 2015 20:25
door tibby