Hèhè...deze namiddag weer thuis na een fantastische en
allerlaatste FF2014 beleefd te hebben.
Slechts 9,5u over gedaan, dat is gemiddeld 109,41653 km/h ( inclusief 20 km verkeerd rijden)
Alleen rijden gaat beduidend sneller dan wanneer ik twee trage Hollanders moet zitten volgen
En dan nog zonder navigatie omdat de voeding van mijn cigarenaansteker het begeven heeft.
Onze Speedsters hebben hun opdracht volbracht zonder dat er iets kapot gegaan is, behalve dat ik misschien volgende keer maar best reserve batterijen kan meenemen voor mijn afstandsbediening.
Niet echt handig als je je auto niet meer open krijgt na een tankbeurt
De Engelsen hebben daarentegen wel wat meer moeten sleutelen aan hun auto's maar dat zit hem vooral in de veel lagere bouwkwaliteit van een Lotus.
Op Pôle Mecanique in Alès hebben twee van ons duidelijk hun auto tot het uiterste gepushed.
We weten nu waar de grens ligt in een bocht na een heuveltje, het is dus aangeraden onder deze grens te blijven tenzij je graag wat stenen mee naar huis neemt om te bestuderen of om als versiering te gebruiken in je visvijver
Het is dus best wel handig dat je vóór de trackday begint, je sleepoog aan de vookant van je auto monteert en misschien best ook ene aan de achterkant.
Je weet nl. nooit in welke richting je auto uiteindelijk tot stilstand komt in een grindbak.
Maar ja ... dan kan je tenminste achteraf zeggen dat je dat extra gewicht niet enkel voor de show op je auto gemonteerd hebt natuurlijk!
Omdat het de laatste French Frolic ever was hadden de organisatoren van Lotus On Track nog een ongelooflijke verrassing voor ons in petto.
Na de laatste trackday mochten de meest ervaren rijders waaronder wij dus en één Fransman genaamd 'Robin' (rijdt met een superlichte Race Caterham) meedoen aan de trainingssessie van een klimkoers aan de Mont Ventoux!
Dat hield dus in dat we van de voet tot aan de top van de Mont Ventoux op een vrije baan naar boven mochten scheuren!
Omdat de rit daarnaartoe minstens 2 uur rijden was volgens de GPS en het al vrij laat was kunnen jullie al aannemen dat deze rit niet aan een slakkengangetje gegaan is.
Kwestie van onze banden goed op te warmen voordat we aan het echte werk gingen beginnen!
Daar aangekomen na 1uur en 20 minuten moesten er al twee van ons gaan tanken ( kwestie van meer druk op de achterwielen dacht ik)
Dat deden ze bij het lokale benzinestationnetje.
Deze had naar het schijnt een soort Race fuel te koop staan.
Maar Ik hield het op een half volle tank omdat ik zoiezo al 300kg zwaarder ben dan de andere rijders
WOOOOOOOOOOOOAW.....
Wat een mooi klimweggetje is me dat!! Het is ongeveer tussen de 20 á 30 km bergop met hellingen van meer dan 15% waar schildpadden sneller zijn dan de meeste fietsers zonder doping.
Je moet maar even Googlen als je het exact wilt weten maar dat is niet belangrijk.
Wat wel belangrijk is dat we nu eindelijk weten wie van ons gevieren het minste verstand heeft.
Op de eerste plaats dus Robin met een tijd van 15min31sec maar werd achteraf gediskwalificeerd omdat zijn auto lichter woog dan 10 bakken Jupiler.
Op de tweede plaats Grijze Speedster met NL kenteken 15min35 maar werd ook later gediskwalificeerd omdat deze op speciale benzine reed op basisch van ethanol of methanol of zoiets die aard. (Nu weet ik de exacte reden waarom er slechtruikende gassen uit zijn uitlaat komen)
Op de 3de plaats de Rode Speedster met NL kenteken met een tijd van 17min10sec.
Hij werd wel 2 minuten onderweg tegengehouden door de lokale herder die zijn schapen eerst de baan moest laten oversteken!
Dat werd ons nochtans niet vooraf gecommuniceerd bij de briefing!
Maar helaas werd deze Speedster ook gediskwalificeerd wegens gebruik van niet toegelaten navigatiesoftware op zijn Smartphone.
En als laatste dus maar wel met het meeste verstand dus een Grijze Speedster met een tijd van 17min 22 sec.
Hij werd ook opgehouden door overstekende schapen na een blinde bocht waardoor ie stevig in de ankers moest gaan. Gelukkig heeft deze Speedster RC6 remblokken die zelfs koud ongeloofelijk hard werken maar dat was hier niet van toepassing door het hevige bochtenwerk dat eraan vooraf ging.
Dus is er maar één die de beste kan zijn en hij heeft dus vanzelfsprekend ook gewonnen en dat is:
PS : Als kleine Belg ben ik niet meer zo bescheiden als vroeger dankzij een week met twee Hollanders op pad geweest te zijn.
Dank u wel voor deze heel toffe vakantie om nooit meer te vergeten!
Wat ik vergeten te zeggen ben is dat het GPS-toestel van Maik (dat zeer betrouwbaar is, in ieder geval meer dan dat van Dominique!) een tijd gaf van 35 minuten om boven te geraken!