Pagina 2 van 8
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 13:13
door Ringelberg83
Ja die is het.. Moest snel handelen want er waren genoeg kapers op de kust.
Klopt is ook zo..
Rolkooi etc moet je gewoon hebben.
Bodywork heeft hij nu helemaal niet dus dat is een keuze die ik nu moet maken.
Vanwege de nitron's heb je een basis voor onderstel.
Supercharger en wat kleine dingen heb je meteen al leuk vermogen.
Ik heb met racen wel geleerd dat niet alles draait om vermogen of hoe duurder hoe beter.
Je moet een auto hebben met in de basis goede wegligging en ongeveer 200pk
Dan rij je bij de DNRT al voorin in de sport mee.
Doorgroeien naar de supersport kan altijd daarna.
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 13:22
door aboellaard
Pracht plan. Als je die crashbox toch gaat vervangen, blijft de plaatsing van de radiator dan hetzelfde? Als ik naar de originele constructie kijk heb ik altijd het idee dat ze downforce wilde creeeren. Maar door een radiator in de luchtstroom te hangen verpest je een en ander weer. En de manier waarop de luchtstroom door dat gat geleid wordt is ook niet bepaald fantastisch. Een dichte neus met een radiator die meer naar onderen is geplaatst lijkt me beter. En ook beter voor de gewichtsverdeling. En natuurlijk een coupe achterkant, want die abrupte overgang naar de motorkap is waardeloos.
Afijn dat was de bestaande body. De rest moet je eigenlijk ook nog vervangen
UK forum is een goede plaats voor onderdelen, zolang ze bereid zijn naar NL te sturen. Zelf organiseren (Parcelmonkey bv) van verzending helpt goed.
D forum is een goede plaats om onderdelen te verkopen. Leveren daar meestal meer op. Alleen Duitsers kopen het liefst van Duitsers, Hollanders zijn eng.
NL forum vooral voor dingen die je niet nodig hebt. Ik heb ook nog een halve auto liggen aan spul dat je juist met alle geweld van je auto af wilt hebben. Wel nuttig oor mensen die hun auto origineel willen houden, maar die tref je dan weer niet op het forum
Eliseshop (Yvo) voor al het mooie spul dat je heel graag wilt hebben, maar eigenlijk veel te duur is. Gewoon eens langs gaan om een idee te hebben. Geld thuislaten in dat geval
Eliseparts in het geval Yvo het niet heeft (steun de NL economie)
Als je iets aan het onderstel gaat doen, laat even weten. Ik heb dat uitvoerig bestudeerd en ben niet veel verder dan wat jaren geleden toen ik nog geen veer van een demper kon onderscheiden. Maar ik kan heel goed doen alsof en wat termen door elkaar hutselen
in ieder geval succes!
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 13:39
door Ringelberg83
Over de voorkant was ik snel uit toen ik dit zag. Het is heel clean en simpel. (komt van een Exige GT3)
Carbon splitter eronder en de radiateur in een box wegbouwen. Hoe dit met een impact voor je chassis afloop weet ik ook niet. Maar ik den wanneer chromemoblydeem gebruik heb je materiaal wat goeie eigenschappen heeft.
Je maak gelijk ook in die box koeling naar je remmen toe dan heb je 2 in 1.
Dit is ook plan 1 om mee te beginnen.
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 15:23
door Exmantaa
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 15:39
door Ringelberg83
Dat is een mooie bodykit..
In Litouwen kan je die kopen voor 2700 euro ex..
Nu staat de auto er zo bij dus we we kunnen de body gaan opbouwen.

Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 15:51
door Exmantaa
Yep, "oostblok racing", maar wist niet dat ie 2700 moest kosten. (in de UK zijn er twee van, waaronder 1 ombouw een neverending story wordt.

)
GT3 crashbox:
http://nitronracing.wordpress.com/2011/ ... -crashbox/
(ook in carbon verkrijgbaar:
http://www.reverie.ltd.uk/product_detai ... =R01SB0389
http://sector111.blogspot.com/2012/10/a ... sting.html )
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 15:59
door Exmantaa
En nu we toch even lekker bezig zijn hier...
2x Hayabusa erin?? => 2.8l V8 in de lengterichting:
http://www.youtube.com/watch?v=TnvKCJia9jQ 
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 16:15
door Ringelberg83
Ja ik heb het al gezien je kan het zo gek maken als je zelf wil..
Ik begin eerst met de body..
Ik moet wel zeggen.. Deze speedster is betere kwaliteit en beter in elkaar gezet dan mijn Lotus Elise (fedral elise) uit 2005 die ik had.
Het mooie van deze auto's is dat het gewoon dicht in de buurt komt van het karten.
Dit is een filmpje van een trainings sessie op het WK in Egypte.
https://www.youtube.com/watch?v=88bQW_eOcMM
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 17:04
door Smiley
Zijn nog vrij recente nitrons die eronder zitten ook. (dat blauw/groene voor de veren gebruiken ze nog niet zo lang)
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 17:50
door Ringelberg83
Ja dat was de leuke verasing toen ik ging kijken bij de auto
De dempers zijn 100% schadevrij en glimmen nog als nieuw.
Ze zijn hardheid instelbaar maar geen idee welk type.
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 17:59
door Smiley
NTR40 zo te zien.
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 18:02
door Arno
Ringelberg83 schreef:
Ze zijn hardheid instelbaar maar geen idee welk type.
NTR 40mm's zo te zien. 46mm's zijn effe dikker. Veren zijn 2.25" diameter en kan je gewoon van Eibach etc. kopen als je andere sterktes wilt.
Nitron kan de dempers ook zonder problemen (natuurlijk wel tegen kosten) re-valven naar gelang de veersterkte die je er op zet cq. het type band wat je gaat gebruiken.
Bye, Arno.
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 23 sep 2014 18:12
door Smiley
Wat betreft clams heb je ook nog lichtgewicht replica's van:
http://www.lotushardtops.com/clamshells
("jonnyboy" op het UK forum is de eigenaar ervan)
MVS racing maakt delen van clams en sills:
http://www.ebay.co.uk/sch/aero1mvs/m.ht ... 7675.l2562
(kwaliteit een beetje al la die roemeense zeg maar)
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 26 sep 2014 15:18
door jaydee
Ringelberg83 schreef:Over de voorkant was ik snel uit toen ik dit zag. Het is heel clean en simpel. (komt van een Exige GT3)
[plaatje]
Carbon splitter eronder en de radiateur in een box wegbouwen. Hoe dit met een impact voor je chassis afloop weet ik ook niet. Maar ik den wanneer chromemoblydeem gebruik heb je materiaal wat goeie eigenschappen heeft.
Je maak gelijk ook in die box koeling naar je remmen toe dan heb je 2 in 1.
Dit is ook plan 1 om mee te beginnen.
Gaat zoiets als dit niet compleet voorbij aan het basisidee van een crashbox? Namelijk een offerdeel dat de klap opvangt maar je chassis intact houdt?
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Geplaatst: 26 sep 2014 20:46
door Ringelberg83
Klopt... Daar hebben we het vanavond overgehad.
De juiste constructie en matriaal is belangrijk.
Heb vandaag rear clam en hardtop gekocht op ebay..
Dus de eerste aanzet is gegeven.