Pagina 2 van 8
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 14 nov 2015 17:32
door Exmantaa
Jammer dat we je net gemist hebben op CPZ. Volgende keer beter.
En zo'n taartschep achterop zul je best merken op het rechte end.
Wat voor specs heb je er nu qua remmen en ophanging onder zitten? Nog steeds wat in je eerste posting staat?
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 14 nov 2015 17:46
door Smiley
En hoe staat je camber momenteel?
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 14 nov 2015 17:48
door Co'tje
Geen idee, heb niets aan de afstelling gedaan.
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 14 nov 2015 17:55
door Co'tje
Exmantaa schreef:
Wat voor specs heb je er nu qua remmen en ophanging onder zitten? Nog steeds wat in je eerste posting staat?
Standaard schijven met de oude RC5+ die ik nog had liggen.
Er komen RC6 voor en RC8 achter op. Met AP alu bells voor en gegroefde schijven achter.
En NTR 40 met 450/550 veren. Wel veel te hoog vooraan.
Wacht op de nieuwe versie NTR40 met race valving en ga dan met iets van 550/150 voor en 750/300 achter rijden.
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 14 nov 2015 18:10
door Exmantaa
Rob rijdt/reed met een combo van RC6 en RC6E om iets meer remvertraging achter te hebben. Maar jouw AP voorschijven zijn waarschijnlijk iets groter waardoor je nog wel wat meer achter mag hebben.
Zit je ABS er nog in (voor de rear proportioning function) of heb je een bias valve naar achter gemonteerd?
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 14 nov 2015 18:24
door Co'tje
Exmantaa schreef:heb je een bias valve naar achter gemonteerd?
Bias achter inderdaad. RC8 durf ik daarom wel aan.
Schijnt nog een flink potje steviger te remmen.
Heb een flinke ombouwklus voor de boeg.
Inclusief wideband, waterinjectie en een B207 kop.
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 14 nov 2015 22:46
door Exmantaa
Co'tje schreef:
Bias achter inderdaad. RC8 durf ik daarom wel aan.
Schijnt nog een flink potje steviger te remmen.
Heb een flinke ombouwklus voor de boeg.
Inclusief wideband, waterinjectie en een B207 kop.
Komt er een geflowde (B207) kop op je huidige 2.2 blok? En wat voor cams heb je ook alweer?
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 14 nov 2015 23:25
door Co'tje
Wil de kop naar jullie adres brengen.
Daarna komt de kop op de z22se die nu in de oranje ligt.
En heb comp blower cams en andere klepveren.
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 15 nov 2015 3:39
door aKra
Wat kost de kop bewerken bij jullie adres?
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 15 nov 2015 11:13
door S. Gonzales
Goed om te lezen dat de 1e test geslaagd is
Kon er zaterdag helaas niet bij zijn, volgende keer dan maar.
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 22 nov 2015 19:15
door Co'tje
147 PK in de kraan...
En een gat voor meer dan 330PK

Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 23 nov 2015 7:22
door Co'tje
Heeft de bekleding van de motorkamer nog een andere functie dan het tegenhouden van geluid en hitte?
Ofwel, kan ik goed zonder?
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 23 nov 2015 9:08
door Smiley
Helemaal zonder zal een beetje warm worden binnen denk ik
Maar een vervangende plaat moet wel kunnen. Lee doet het voor hier:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/11 ... rts/page-1
Vooral die ruit voor een stuk plexiglas vervangen scheelt hoog zittend gewicht.
Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 25 nov 2015 22:18
door Co'tje
Gaat lekker: tank is onderweg, remmen onderweg, B207 kop ligt klaar om te droppen bij de " koppenflower", LS4 gasklep is onderweg.
De wideband en de waterinjectie liggen al op de plank.
Ff een korte pauze en volgende week het blok van de oranje eruit lepelen

Re: Project Speedster 1490R Supercharged
Geplaatst: 25 nov 2015 22:26
door Smiley
Uit de discussie hier haal ik dat de meest werkzame plek van de nozzles na de laminova's is:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/14 ... on-options