aKra schreef:En inderdaad, die hoge drukken zijn niet alles. Daar ben ik ondertussen duidelijk achter gekomen, voordeel van de GTX'en dat die niet zoveel druk nodig hebben om dezelfde hoeveelheid vermogen te produceren.
Daarom heb ik een grotere Garrett turbo
Oren hebben dus nog wat meer onderzoek nodig.
Proberen lucht erin te 'drukken' met grotere oren is minder effectief dan inzetten op afvoeren van lucht door goedgeplaatste openingen. Als je meer warme lucht kwijt kan uit de motorruimte, kan er ook makkelijker meer koele lucht in...
jaydee schreef:Proberen lucht erin te 'drukken' met grotere oren is minder effectief dan inzetten op afvoeren van lucht door goedgeplaatste openingen. Als je meer warme lucht kwijt kan uit de motorruimte, kan er ook makkelijker meer koele lucht in...
Zoiets als dit bedoel je? Daar rijden er inmiddels al een paar mee rond.
Beste resultaat is beide bodemplaten eronderuit te halen. Zowel de bak als het blok krijgt optimale koeling. Wel voor de blokpoetsers is dat de motorruimte extreem onder het stof komt.....(mss nadelig voor de cone filters) Alleen het grote eraf halen kan niet omdat de achterste als een schep werkt op hoge snelheid en je clam stuk trekt. Ook ligt de wagen niet meer goed op de weg. Heb het allemaal getest en info aan Nev (Nipper) gevraagt....
Ik ga gewoon een de grote bodemplaat in 2 zagen tot net voor m'n extra krikpunten. Zoals de Europa dus......
Vertel meer
Hoe is het verschil vastgesteld? Wat is het verschil?
Vacuum zit wel laag helaas. Hoger geplaatst zou er ook meer warme lucht worden onttrokken.. Zoals bij de gelifte motorkap.
Wel een idee iig. Ga er ook een paar spacers tussen zetten.