Pagina 2 van 3
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 22 nov 2015 20:46
door Daan
aKra schreef:En inderdaad, die hoge drukken zijn niet alles. Daar ben ik ondertussen duidelijk achter gekomen, voordeel van de GTX'en dat die niet zoveel druk nodig hebben om dezelfde hoeveelheid vermogen te produceren.
Daarom heb ik een grotere Garrett turbo
Oren hebben dus nog wat meer onderzoek nodig.
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 30 nov 2015 14:01
door jaydee
Proberen lucht erin te 'drukken' met grotere oren is minder effectief dan inzetten op afvoeren van lucht door goedgeplaatste openingen. Als je meer warme lucht kwijt kan uit de motorruimte, kan er ook makkelijker meer koele lucht in...
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 30 nov 2015 17:49
door S. Gonzales
jaydee schreef:Proberen lucht erin te 'drukken' met grotere oren is minder effectief dan inzetten op afvoeren van lucht door goedgeplaatste openingen. Als je meer warme lucht kwijt kan uit de motorruimte, kan er ook makkelijker meer koele lucht in...
Zoiets als dit bedoel je? Daar rijden er inmiddels al een paar mee rond.

Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 30 nov 2015 17:53
door Smiley
Met Alain's goede resultaat met de klep verder open, ben ik wel eens benieuwd of het veel zou schelen de achterklep er compleet af te laten.
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 30 nov 2015 18:14
door tibby
Beste resultaat is beide bodemplaten eronderuit te halen. Zowel de bak als het blok krijgt optimale koeling. Wel voor de blokpoetsers is dat de motorruimte extreem onder het stof komt.....(mss nadelig voor de cone filters) Alleen het grote eraf halen kan niet omdat de achterste als een schep werkt op hoge snelheid en je clam stuk trekt. Ook ligt de wagen niet meer goed op de weg. Heb het allemaal getest en info aan Nev (Nipper) gevraagt....
Ik ga gewoon een de grote bodemplaat in 2 zagen tot net voor m'n extra krikpunten. Zoals de Europa dus......

Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 30 nov 2015 18:24
door tibby
Je schakelkabels zullen je ook dankbaar zijn

Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 30 nov 2015 19:24
door Daan
Vertel meer
Hoe is het verschil vastgesteld? Wat is het verschil?
Vacuum zit wel laag helaas. Hoger geplaatst zou er ook meer warme lucht worden onttrokken.. Zoals bij de gelifte motorkap.
Wel een idee iig. Ga er ook een paar spacers tussen zetten.
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 02 mei 2016 8:08
door RaoulLauffer
Ik heb de carbon happers van Eltech besteld en worden deze week geleverd. Ik hoop ze woensdag of donderdag te kunnen monteren!
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 02 mei 2016 10:57
door Daan
Hou je niet in om foto's etc. te plaatsen

Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 02 mei 2016 11:04
door RaoulLauffer
Daan schreef:Hou je niet in om foto's etc. te plaatsen

Ik zal een mooi verslagje schrijven met foto's.
Ga kijken om zelf roostertje te maken voor erin.
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 02 mei 2016 11:15
door Smiley
Zo duur zijn de originele niet. (via autovaux UK)
Denk dat zelfmaak een beetje afbraak doet aan het concept.
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 02 mei 2016 11:31
door RaoulLauffer
Smiley schreef:Zo duur zijn de originele niet. (via autovaux UK)
Denk dat zelfmaak een beetje afbraak doet aan het concept.
De originele passen niet
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 02 mei 2016 11:36
door Smiley
Jeutje.
Heeft Eltech daar al op gereageerd?
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 02 mei 2016 11:49
door RaoulLauffer
Re: Zijdelingse luchthappers
Geplaatst: 02 mei 2016 11:56
door Smiley
Ah, het zijn oplijmvarianten, waarbij je geen stuk uit je sil hoeft te breken. (die ken ik alleen van edel-car-parts)
Daar is ook wat voor te zeggen.
Jammer dat ze over het sleuven deel iets minder nagedacht hebben.