Degenen die een ombouw doen om die slangen weg te halen van de SC pully, kunnen er last van hebben.
Niks voor jouw turbomeister

PS tijd jou turbo nog? Mijn SC weltimmyboy55 schreef:Turbo is superieur![]()
De volle 222 pk
Beter als, niet rijden he.Smiley schreef:De volle 222 pk
450nm op standaard Z22SE wilt niet echt goed gaan!gertje schreef: 11 okt 2019 18:29PS tijd jou turbo nog? Mijn SC weltimmyboy55 schreef:Turbo is superieur![]()
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
In de slangen in mijn speedster zitten ook van die scheurtjes. Vervangen of is dit alleen de buitenkant en kan het geen kwaad? Indien vervangen, hoeveel meter heb ik nodig? En klopt 8 mm binnenmaat?S. Gonzales schreef: 09 okt 2019 9:21 I.v.m. de overgang naar E10 dacht ik, laat ik mijn benzine slangen even controleren op bestendigheid tegen ethanol.
Dus heb even de specificatie opgezocht en daarop gegoogeld. Dat stelde mij in eerste instantie gerust. SAEJ30R9 is prima bestand tegen alle moderne brandstoffen. Maar toen.....kwam ik dit artikel tegen:
https://www.tasteslikepetrol.net/2017/0 ... fuel-hose/
En mijn slang komt dus gewoon bij een Nederlands bedrijf vandaan én heeft de ‘W=‘ etc. in het wit op de slang geprint. Nóg belangrijker, de slang heeft ook kleine scheurtjes!
Ga dus even goed onder je motorkap kijken of je deze slang hebt gebruikt. Het zal beperkt blijven tot diegenen die de originele ’kunststof’ leidingen hebben vervangen en/of de routing hebben gewijzigd.
Bij mijn slangen is het ook raak!
6A54D176-917A-404C-ADE3-67E5587B3738.jpeg
Dat valt mee. Eens kijken of ik er een beetje bij kanExmantaa schreef: 16 okt 2019 7:20 1 x 8mm retourleiding en 1 x 3/8" (9,5mm) drukleiding uit m'n hoofd.
Beide rond de 1 á 1,5m lengte, even opmeten.
Done! Bedankt voor de overtuigende onderbouwing ArnoArno schreef: 09 okt 2019 11:41 PTFE/teflon slangen all the way! Meteen ook van de weeige benzinegeur in de motorruimte af
De flexibele (geribbelde buis met een gladde zachtere binnen coating) zijn alleen een heel stuk prijziger als rubberen slangen, maar tja..
Wanneer de flexibilteit niet zo erg nodig is bij redelijk rechte stukken, dan is het zelfde soort 'smooth bore' PTFE slang wat ze voor remleidingen gebruiken (maar dan natuurlijk dikker) een prima oplossing.
Je moet alleen altijd zo'n beetje wel naar AN fittingen of vergelijkbare over want dit soort slangen kan je niet op slangpilaartjes duwen.
Bye, Arno.
De bijlage knop is niet geschikt voor image linkjes, en de gallery module (De album knop) is niet geactiveerd.S. Gonzales schreef: 01 nov 2019 19:01 @Smiley: hoe krijg ik foto’s direct zichtbaar ipv een linkje?
Nou, dat gaat eigenlijk vrij simpel middels een AN6 knelfitting in de juiste maat. 2x voor de ((dikke)aanvoerleiding en 2x voor de (dunne)retour. Daar sluit je dan beide AN6 PTFE slangen op aan. Je hebt per slang minder dan een meter nodig.aboellaard schreef: 04 nov 2019 12:03 Als ik de foto's bekijk begrijp ik eigenlijk niet helemaal hoe je van bijvoorbeeld de rails met dat Schader ventiel het verloop naar de slangen hebt gemaakt. Of is dat gewoon Quick Connect - AN6 - AN6 - slang? Zelfde eigenlijk voor het brandstoffilter, want dat is toch ook gewoon Quick Connect (of in ieder geval makkelijk te krijgen met Quick Connect)?
Makkelijke van AN6 is dat je heel eenvoudig een t-stukje kan plaatsen om bijvoorbeeld druk te meten. Dan heb je dat ventiel ook niet meer nodig![]()