Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10 okt 2005 22:02
door Fabian
Mij hoor je niet klagen over bepaalde ongemakkelijkheden of mindere punten. De stoel vind ik geen echt probleem, zolang het maar niet erger wordt. Het tikje hoor ik alleen in het begin echt en dan wordt het een "normaal" geluid.
Alleen de blaren op de lak zijn echt vervelend en lelijk. De ontsluiting van de voorkap is gewoon even lastig, maar echt geen drama. Ondanks de vele snelwegkm's de laatste tijd ben ik nog steeds heel blij met de auto.
Geplaatst: 11 okt 2005 9:20
door YvoTuk
Kijkt Opelt heeft een foutje gemaakt in de denkwijze..
Bij Lotus is het heel simpel.. als iemand terugkomt bij de dealer om te vertellen dat er een richtingaanwijzer van de auto is gevallen of omdat er iets anders spontaan kapot is gegaan vraagt de dealer "maar meneer, dat staat toch op de voorkant"? (en vervolgens wordt er indien de klant het niet begrijpt even vriendelijk op de badge getikt..)
Bij Opel hebben ze het eigen logo op de auto geschroefd, dus... verwachten mensen niet dat de boel spontaan uit elkaar valt. (alleen de motor uiteraard, daar heb ik in het verleden zelf veeeeeeel ervaring mee gehad

)
Geplaatst: 12 nov 2005 16:40
door SteV6
Vorige week maandag heb ik een nieuwe stoelgeleider gekregen van de dealer. Het knakken van de zitting was weg.
Tot vandaag .....
Tijdens vol accelareren vanuit stilstand klapte ik, halverwege 2e versnelling (+/- 65 km/h), met stoel en al naar de achterste stand. Polsen op de claxon, vingers nog net achter het stuur en gelukkig de voeten nog bij de pedalen. Kortom de vergrendeling van de nieuwe rail heeft de geest gegeven

. De gevolgen waren te overzien, even heftig slingeren over de weg en toeterconcert. Daarna de auto zo snel mogelijk aan de kant gezet om te bekijken wat er gebeurt was. Helaas is de stoel niet meer vast te zetten in een willekeurige positie, zodra ik gas geef of op het rempedaal druk ga uitoefenen schiet de stoel meteen naar de achterste stand.
Ik mag blij zijn dat het tijdens optrekken is gebeurt en niet tijdens een noodstop. Je zal maar met volle kracht op het rempedaal staan en ineens schiet de stoel naar achteren, weg druk op het pedaal en weg remkracht
Maandag maar
weer even naar de dealer.
SteV6
Geplaatst: 12 nov 2005 17:00
door speedster
Als je op je rem trap dan schiet je juist naar voren en niet naar achteren.

Geplaatst: 12 nov 2005 17:54
door Marcel
speedster schreef:Als je op je rem trap dan schiet je juist naar voren en niet naar achteren.

Ja ik denk ook dat het resultaat zal zijn dat je harder remt dan je in gedachten had
Gelukkig trouwens dat het verder goed afgelopen is

Geplaatst: 16 nov 2005 18:43
door Harmen
Van het heen en weer knakken van de stoel had ik geen last...
Tot nu! Van het weekend de Nitrons gemonteerd en na twee dagen knakt de stoel ook een beetje...
Met de nitrons hobbelt en stoot de auto toch duidelijk meer op die kinderkopjes in ons dorp.
Ik wil absoluut niet zeggen dat ik ontevreden ben met de Nitrons, maar volgens mij heeft dit er wel mee te maken, of ik merk het nu pas doordat de auto nu wat meer stoot.
Bij de handleiding die ik kreeg bij de Nitrons stond het advies om van een beginsetting van 10 kliks van hard achter en 8 kliks van hard voor uit te gaan. Hier ben ik na 1 dag al direct van afgestapt, omdat ik herhaaldelijk het contact met de bestuurdersstoel verloor, staat nu op 15 achter en 13 voor...
Geplaatst: 17 nov 2005 7:49
door Marcel
Harmen schreef:Van het heen en weer knakken van de stoel had ik geen last...
Tot nu! Van het weekend de Nitrons gemonteerd en na twee dagen knakt de stoel ook een beetje...
Met de nitrons hobbelt en stoot de auto toch duidelijk meer op die kinderkopjes in ons dorp.
Ik wil absoluut niet zeggen dat ik ontevreden ben met de Nitrons, maar volgens mij heeft dit er wel mee te maken, of ik merk het nu pas doordat de auto nu wat meer stoot.
Bij de handleiding die ik kreeg bij de Nitrons stond het advies om van een beginsetting van 10 kliks van hard achter en 8 kliks van hard voor uit te gaan. Hier ben ik na 1 dag al direct van afgestapt, omdat ik herhaaldelijk het contact met de bestuurdersstoel verloor, staat nu op 15 achter en 13 voor...
Bij mij staan ze op 20 en 18.......en ik moet zeggen dat ik ze best comfortabel vindt en toch superstrak vindt liggen, behalve van die dwarsriggels, maarja dat hoort erbij

Geplaatst: 17 nov 2005 16:31
door SteV6
Foei jongens, voor de Nitronsettings hebben we een apart draadje lopen
On-topic:
Vandaag bij de dealer geweest. Daar hebben ze de stoel even uitgebouwd om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn.
De vergrendeling is een beugel met links en rechts een metalen veer. Blijkbaar is de veer niet sterk genoeg, of blijft de beugel ergens aan/achter hangen, waardoor de beugel niet goed om de tanden van de rail haakt. Hierdoor schiet de stoel vanuit de achterste standen los en klapt in de achterste stand. Het vreemde is dat de voorste 2 standen (voor mensjes van onder de 1,50m zeg maar) wel aangrijpen. De monteurs konden de oorzaak niet vinden, dus is er voor de 2e maal een nieuwe rail besteld.
Wordt vervolgd ...
Geplaatst: 17 nov 2005 18:56
door Arno
Umm.. Ze hebben de rails aan de voor en achterkant wel in de juiste gaten geschroefd??
Klinkt alsof ze aan 1 kant de andere set gaten (voor een RHD auto) hebben gebruikt en de rauls nu scheef uit elkaar trekken.
Bye, Arno.
Geplaatst: 17 nov 2005 19:05
door SteV6
Arno schreef:Umm.. Ze hebben de rails aan de voor en achterkant wel in de juiste gaten geschroefd??
Klinkt alsof ze aan 1 kant de andere set gaten (voor een RHD auto) hebben gebruikt en de rauls nu scheef uit elkaar trekken.
Bye, Arno.
Nee, dat is dacht ik technisch niet mogelijk, omdat je dan de stoel niet eens zou kunnen verschuiven.
Wel hebben we gekeken of er verschil zou zijn als de haken die als eindstop dienen niet in de rails, maar onder de rails zouden plaatsen. Dan blijkt echter dat de bouten niet meer vast te zetten zijn.
SteV6