Mannen,
Met veel belangstelling de info over de banden gevolgd.
Ik begrijp dat het vooral over de achterbanden gaat.
Mijn voorbanden zijn nog lang niet versleten, maar wel best oud. die zou ik daarom liever vervangen.
Gemonteerd zijn nu de originele Bridgetones 175/55/ R7.
Deze maat is niet meer verkrijgbaar, zo constateer ik na een lange zoektocht.
Wat te doen?
Alvast zeer bedankt voor jullie suggesties.
Beste groet,
de oude Bo
#0051 reporting in
-
- Nieuw lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06 apr 2009 12:11
- Locatie: NOORDHOLLAND
Re: #0051 reporting in
Je bent niet meer zo jong en je wil wat
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: #0051 reporting in
Aan de voorkant zal je naar een 195/45 R17 moeten omdat idd. de originele maat niet meer te krijgen is en omdat de 'perfecte' vervanging qua rol-omtrek in 195/50R17 ook niet bestaat.
Natuurlijk blijft het op deze auto's verstandig om zelfde merk/type band op de voor- en achteras te leggen. Je kunt daar prima van afwijken, maar let dan op met evt. ander gedrag aan de voor- en achterkant van de auto in slechtere weer-omstandigheden of wanneer er steviger mee 'gehoekt' wordt.
O.a. de ContiSportContact 5 is verkrijgbaar in zowel 195/45R17 (voor) als 225/45R17 (achter).
Voorbanden slijten vaak niet zo enorm en idd. moet je die eerder vervangen omdat ze snoei-hard worden qua rubber (en dus geen grip meer) of scheurtjes beginnen te vertonen.
Bye, Arno.
Natuurlijk blijft het op deze auto's verstandig om zelfde merk/type band op de voor- en achteras te leggen. Je kunt daar prima van afwijken, maar let dan op met evt. ander gedrag aan de voor- en achterkant van de auto in slechtere weer-omstandigheden of wanneer er steviger mee 'gehoekt' wordt.
O.a. de ContiSportContact 5 is verkrijgbaar in zowel 195/45R17 (voor) als 225/45R17 (achter).
Voorbanden slijten vaak niet zo enorm en idd. moet je die eerder vervangen omdat ze snoei-hard worden qua rubber (en dus geen grip meer) of scheurtjes beginnen te vertonen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Nieuw lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06 apr 2009 12:11
- Locatie: NOORDHOLLAND
Re: #0051 reporting in
Dag Arno,
Zeer bedankt,
Ik ga met de info aan de slag.
Beste groet
de oude bo
Zeer bedankt,
Ik ga met de info aan de slag.
Beste groet
de oude bo
Je bent niet meer zo jong en je wil wat
Re: #0051 reporting in
Ik heb ook de Federal 595RS-R. Geen verkeerde band inderdaad.
Hoewel ik met de Toyo proxes TR1 nog meer grip had (bij gewoon straatgebruik). Ik reed met 245/40R17, maar die wordt helaas niet meer gemaakt. Die had ik vervangen door de Federal
235/45ZR17, maar die lopen aan tegen de buitenkant van de wielkast in combinatie met de Nitron street series 1. Dus snel weer vervangen door 40 wanghoogte.
Hoewel ik met de Toyo proxes TR1 nog meer grip had (bij gewoon straatgebruik). Ik reed met 245/40R17, maar die wordt helaas niet meer gemaakt. Die had ik vervangen door de Federal
235/45ZR17, maar die lopen aan tegen de buitenkant van de wielkast in combinatie met de Nitron street series 1. Dus snel weer vervangen door 40 wanghoogte.
Opel Speedster 2.2 zwart
Re: #0051 reporting in
Gaat hij alweer in de verkoop??
https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel- ... aign=share
Verkoopprijs: € 24.500,-
Kilometerstand: 110.000 km
Bouwjaar: 05/2001
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel- ... aign=share
Verkoopprijs: € 24.500,-
Kilometerstand: 110.000 km
Bouwjaar: 05/2001
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- PuurPlezier
- Lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 jan 2022 19:04
Re: #0051 reporting in
Ja en nee. Ja: elke auto die ik heb (gehad) staat in de verkoop. Krijg ik dat bedrag, dan doe ik het ervoor.
En nee: want het is niet dat ik de Speedster al weer kwijt wil. Gaat ie niet, dan rij ik nog jaren met plezier met de auto door. Op dezelfde wijze heb ik nog een Porsche Boxster 3.2S te koop staan.
Er is veel autoleuks in het leven om te proeven, ik laat het toeval graag meebepalen. Zo betaalt hobby zich deels zelf: goed zoeken, scherp kopen en verkopen als zich een mooie kans voordoet
Overigens, Robin (en andere oosterlingen): omdat de meeste specialisten voor Speedster in Zuid-Holland e.o. zitten, en ik dat te ver vind voor mijn regulier onderhoud, heb ik diverse Opel specialisten in Oost-NL afgebeld. Heb de auto voor wat kleine zaken nu bij Hieltjes (Opel specialist & onderdeel van Vakgarage-concept in Arnhem). Vader en zoon, diverse Speedsters in onderhoud gehad en ervaring met racerij en circuitgebruik. Eerste indruk erg positief. Hou je op de hoogte, een goed adres in Oost-NL is volgens mij welkom.
Houd de rubberzijde onder!