Remschijven!

Alle overige technische zaken.
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Nieuwe schijven bij vd kooi,volgende week onder mijn auto:
Worden gebruikt bij meerdere Cup-races, foto spreekt voor zich.. Kosten zijn ok:119 euro ex btw per schijf :P 8)
Bijlagen
Remschijf.jpg
Remschijf.jpg (290.37 KiB) 1441 keer bekeken
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Steven
Zijn die schijven gelijk van gewicht :?: of zijn deze lichter :idea:
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

LOL!

Inderdaad niet dezelfde schijf (die van ons heeft ook groeven). Als het je genoegen doet.. onze schijf wordt op die andere cup auto's gebruikt.. die racers die wat harder remmen :P
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Zelfde gewicht waarschijnlijk.. Wordt nog gewogen..

@Yvo: het scheelt wel 60 euro per schijf en ik moet er hard voor werken en dan is 120 euro veel geld
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Dat kan zijn, maar je vergelijkt appels met peren.

Ik kan je de EBC's waarschijnlijk voor ongeveer dezelfde prijs aanbieden als de Elise schijven (90 Euro per stuk), dat maakt het echter niet dezelfde schijf als onze eigen schijven. **edit: de EBC dipped and grooved schijven voor de speedster zijn 80 Euro per stuk **

Ik snap dat het allemaal hartstikke lastig is, maar met een opmerking over "cup auto's" die dezelfde schijven gebruiken kom je niet echt verder. Laten we zeggen dat ik dit soort opmerkingen, zeker uit die bron op z'n zachtst gezegd nogal betwijfel.

I'm sorry, maar de l*lverhalen over raceauto's die een bepaald product gebruiken (wat al niet te controleren is) waarbij het product ineens 'goed' zou moeten zijn ben ik een beetje ontgroeid.

Zoals gezegd, het is heel moeilijk om schijven goed te vergelijken. In feite moet je dan met een hele stapel schijven en blokken naar een onafhankelijk instituut wat beschikt over de juiste apparatuur om de frictie coefficiënt te bepalen, maar ook in staat is om de lange termijn eigenschappen vast te stellen.

Uit eigen ervaring weet ik dat de EBC helemaal zo slecht nog niet zijn, alleen zijn de materiaaleigenschappen dusdanig dat ze bij zwaar gebruik last krijgen van oneffenheden over het frictieoppervlak. Op zich geen groot probleem (de originele schijven doen dat ook) maar niet prettig als je op zoek gaat naar een goeie (en echte) high performance schijf.
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Die bron heeft mij tot nu toe altijd voorbeeldig geholpen, weet natuurlijk niet wat jouw probleem met hun is maar het lijkt me beter om dat van dit forum gescheiden te houden.. Het lijkt anders een beetje veel om belangen-verstrengeling voor je eigen produkten.. Dat lijkt me niet jouw insteek en daarom lijkt het me beter dat je die discussie met die bron aangaat en niet op dit forum.. En ik wil het eigenlijk ook niet weten, heb een goede dealer gevonden waar ik ten alle tijden terecht kan en wil produkten vergelijken op dit forum op basis van prijs, kwaliteit,ervaring,enz.. Niet op basis van een verleden..Hoop dat je dat begrijpt, wil je niet aanvallen of zo hoor begrijp me goed.. Maar t lijkt me beter als je in dezelfde handel zit om dat niet te doen!:?

Gr steve
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

disc

Bericht door linne150 »

Bravo Steven,ik denk daar hetzelfde over.Linne150
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

stop!

Ik heb al eerder aangegeven (ook in andere draadjes) dat ik een beetje moe wordt van het gehype etc. om produkten, personen etc.

Op het moment dat je een opmerking (forward/plaatst) dat een product op cup auto's gebruikt wordt (en dus goed zou moeten zijn) is dat hypen en heeft dat dus niets met de kwaliteiten van een product te maken.

Je hebt prima uitgefilterd dat ik zeker uit die bron dat soort uitspraken niet zo snel slik (was je daar toevallig ook op uit?)
Ik heb inderdaad persoonlijke (!!!) ervaringen met deze mensen. Die ervaringen gecombineerd met de (eveneens persoonlijke) ervaringen van anderen hebben er bij mij toe geleid dat ik geen enkel vertrouwen heb in die club en alle uitspraken uit die richting met een stevige korrel zout neem. Ik hoef en wil daar op zich niet over uitwijden, maar laat ik het zo zeggen dat enige vorm van vertrouwen beschadigd is.

Dat jij niet op je plaat ben gegaan en de uitspraken voor waarheid wil nemen moet je zelf weten, alleen als je ze openbaar maakt als waarheid publiceert zal ik daar eveneens openbaar vragen over stellen.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Jongens toch :? waarom moet dat toch zo.
Zelf heb ik ook wel een mening, en ben het ook niet overal mee eens.
Maar om dat dan direkt in het openbaar te gooien lijkt mij voor deze prachtige site geen goed idee.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Eens, daarom wil ik ook niet (openbaar) ingaan op de onderliggende redenen.

Maar no hard feelings, misschien dat ik ook zo'n tekstje onder mijn naam zou moeten hebben "Allergisch voor Hypen" :P
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Ik maak alleen mijn ervaringen openbaar op dit forum en dat moet jij zeker doen, denk alleen niet dat het slim is dat een bedrijf (want dat vertegenwoordig jij wel) een ander bedrijf moet zwart maken.. Heb bij allebei dingen gekocht en bij allebei een goede service gehad!! 8) En DAT lijkt me dus niet slim om te doen... Heb bij allebei lekker geshopt, zal dat ook blijven doen, maar dat was alleen mijn opmerking.. Verder niet..

Dat is het enige wat ik zeg en ik was zeker niet op zoek, heb met jou geen issues geloof ik... Of wel??

Groeten,

Steve :D
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Nou niet dat ik weet hoor 8)
Afbeelding
Plaats reactie