AGRESSIE TEGEN SPEEDSTER

Algemene zaken omtrent onze auto.
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ach het kan altijd erger.........of zou dit meer op de persoon zijn geweest dan op de auto :?:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Lijkt op een huwelijkscrisis.
Lotus Elise S2
Philip
Actief lid

agressie

Bericht door Philip »

Eeen reactie vanuit België ....
Lees regelmatig het forum maar ben er nog nooit toe gekomen eens een reactie te plaatsen dus bij deze ...
Ik rij al een negental maanden met een zilvergrijze speedster 2.2, kocht hem van "hellspeedster" die overschakelde op de turboversie ...
Ik krijg enkel maar goedkeurende blikken, ik denk dat ongeveer 1 op de drie mensen naar de wagen kijkt ongelofelijk eigenlijk ... of er afgunst bij gemoeid is, ik denk het niet ... volop bewondering! Van agressie niet het minste spoor in de regio van de Vlaamse Ardennen!
De wagen blijft ook mezelf elke maal evenveel boeien.
Philip
1 februari 2005 ... mijn echte kennismaking met de SPEEDSTER!!!!
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door van dijk »

misschien dacht iemand dacht BMW betekend.
Bekras Mijn Wagen, tja in dat geval :wink:
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

Ja dan ben je dapper als je dit doet!!!!! :evil:
damnedt
Actief lid

Soms wat rare reacties van medeweggebruikers.

Bericht door damnedt »

Meestal krijg ook ik positieve reacties, opgestoken duim en roepende kinderen. Maar mij is het ook al meerdere malen voorgevallen dat men voor mij plotseling ook gaat inhalen wanneer ik hier al aan begonnen ben en dan dik onder de toegestane max. snelheid voorbij sukkelt.
Toch zo iets van...nu moet je ook langzaam rijden.
Dit zelfs terwijl ik niet te hard rijd. Heb deze ervaring al in meedere provincies van NL bemerkt. Is dus eigenlijk toch al het begin van een ander snijden!
markv
Beheerder
Contacteer:

Re: ARESSIE TEGEN SPEEDSTER

Bericht door markv »

Boris schreef:Ik kom uit alphen aan den rijn (zuid holland). De speedy is zwart met roodleren bekleding en misschien is dat een wat agressief ogende combinatie.
Dan zitten we toch vrij dicht bij elkaar (ik zit in Waddinxveen). Ik heb eigenlijk nog geen negatieve reacties gezien van mensen. Ja, wat je standaard kunt verwachten met BMW rijders bij stoplichten enzo. Voor de rest eigenlijk alleen maar leuke dingen, van mensen die voorbij rijden, raampjes open doen en gaan zwaaien tot mensen die naast je stoppen bij een verkeerslicht en vragen wat voor auto het nou is. Oh, en natuurlijk fietsers die bijna de berm in rijden (nee niet doordat ik er tegenaan rij, maar omdat ze achterstevoren op de fiets de auto nakijken :) )

Mark
C30-94@0.55bar
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Agressie heb ik maar één keer meegemaakt... Een kerel reed plots voor m'n wielen (zonder reden). Ik bleef er braaf achter en dan gaat ie wat trager rijden... Ik schakel terug, steek hem voorbij en rij door... tot aan de volgende lichten. Daar begint ie te dimmen etc en zet zich naast mij om m'n kop vol te schelden!!!!

Een andere keer vroegen een paar jongere gasten die aan het "cruisen" waren hoeveel PK, hoe snel etc... dat was dan weer positief! En anders veel verwonderde blikken... maar misschien ben ik mij dat aan het inbeelden.

Maar een speciaal voertuig lokt zowieso altijd reacties uit. Bij de ene is dat gecontroleerd, bij de andere minder... Zou jaloesie hier meespelen? Misschien wel, maar het hangt ook af van de bestuurder natuurlijk. Als je zot rijdt zal je niet gespaard worden, maar in normale omstandigheden zijn er bitter weinig "negatieve" ervaringen!
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

zelfde

Bericht door Dutch Boy »

Geen negatieve reacties, in die jaren dat ik met een Speedy rijd. Veel is hier al gezegd: als je zelf uitkijkt, licht voert (ook overdag, daarvoor gaan nl. m.n. veel medeweggebruikers opzij :lol: ), anticipeert en (zeker) niet bumperkleeft 8) , dan is mijn ervaring dat het allemaal wel meevalt, vooral 'normaal' & positief gedrag van medeweggebruikers en soms, ja soms zijn er 'automobilisten' :roll: die je uitdagen maar daar ga ik nooit op in. Ik weet toch wel dat ik de 'T' sneller is :twisted:
erik
Lid

Bericht door erik »

Ik krijg over het algemeen ook altijd positieve reacties: thumbs up, foto's en een praatje maken e.d. Ik zie ook vaak op de snelweg dat mensen de auto voor hun willen inhalen, al naar links zijn gegaan en dan iets laags, breeds en roods in hun spiegeltje zien; gaan ze snel weer naar rechts! ;-)

Echter ook meegemaakt dat ik twee keer op één dag werd uitgemaakt voor "****". Nou heb ik net als ieder zinnig mens geen enkele moeite met ****'s, zeker niet als ze in een Speedster rijden, maar ik kreeg hier de indruk dat een en ander mij nou niet direct als een uiting van tolerantie, ruimdenkendheid en wederzijds respect werd toegevoegd. We zullen het maar op jalouzie houden...
Plaats reactie