Zandvoort 2006

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Waar blijven de Nitron-boys?
Kan je die dingen eindelijk uitproberen.
Lotus Elise S2
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Die van mij zijn afgesteld voor Assen :?
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

eenzaamheid

Bericht door linne150 »

Kan iemand mij UITLEGGEN hoe ik mijn naam eronder kan krijgen.Ik raak zo in een isolement :cry: Wilbert
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Zou je dat wel doen Wilbert :?: we moeten om die tijd onze kilt ook nog passen :lol:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

1. Hendrik-Jan
2. Stefan (stef666)
3. Stephan (SteV6)
4. Rene
5. Yvo
6. Piet
7. Nielsvdk
8. (Steven)Flappy is ook van de partij
9. Paul
10. Maarten
11. Wilbert

Mochten er mensen zijn die op een bepaalde datum niet kunnen laat het even weten.
Het gaat om de maand april 2006.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

santfort

Bericht door linne150 »

Rijden we zo traag dat wij er een maand over doen ?OFFFF ergens in april,tot 28 april kan ik daarna draag ik een rok, rij aan de verkeerde kant van de weg, iedere avond lam ,en zit veel in sigaren rook :lol: :lol:en dan heb ik het naar mijn zin!!!!gek he...vind gewoon leuk :wink: Wilbert
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ha ha. Ik zie jou liever niet in een rok dus het zal in de eerste helft van april plaatsvinden.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

mooie onderdanen

Bericht door linne150 »

Je weet niet wat je mist!!! :roll:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Hendrik-Jan schreef:Waar blijven de Nitron-boys?
Kan je die dingen eindelijk uitproberen.
1. Hendrik-Jan
2. Stefan (stef666)
3. Stephan (SteV6) Nitrons
4. Rene
5. Yvo
6. Piet Nitrons
7. Nielsvdk
8. (Steven)Flappy is ook van de partij Nitrons
9. Paul
10. Maarten
11. Wilbert (linne150) Nitrons

Dus bijna de helft is al Nitron-boy, en als Harmen, Maik en Jans ook nog meegaan zitten we bijna op 50-50 :!:

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Ik zou ook graag een keer op Assen willen rijden, dus als het niks uit maakt dan graag Assen.


Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Het voorlopige programma (wellicht kunnen we 1 of 2 onderdelen laten vervallen en een paar extra rondjes over het circuit rijden):

11:15 uur: Ontvangst van de genodigden in een locatie op het Circuit Park Zandvoort met een kopje koffie, thee, en verschillende soorten gevolgd door het theoretische gedeelte over rijvaardigheid.

Theoretische uitleg van het programma bestaande uit:
§ Het verkeer en verkeersdoden
§ Auto’s en infrastructuur
§ Remmen, ABS en de remproef
§ Zithouding achter het stuur
§ Vasthouden stuur
§ Keren in een straat

12:00 uur: Het geleerde wordt in praktijk gebracht, waarbij alle deelnemers het circuit opgaan. Het programma, dat rijdt met uw eigen auto, bestaat uit de volgende onderdelen:

Zithouding achter het stuur
Men beseft vaak niet dat de basis van het veilig autorijden bij de zithouding begint. Er wordt gekeken bij de deelnemers hoe ver ze met de handen en benen van het stuur en de pendalen zitten, zodat bij het spontaan moeten uitwijken of remmen of gewoon ‘het rijden zelf’ de snelheid en krachten van de benen en armen het meest effectief is. Ook naar de positie van de hoofdsteun en de spiegels wordt gekeken.

Verkenningsronden / meerijden van instructeurs
Voordat men op hoge(re) snelheid op het circuit kan rijden wordt eerst de baan verkend. De instructeur zal voor de deelnemers uitrijden, zodat deze in de praktijk kunnen zien wat de ideale lijn precies is. Vervolgens zullen de instructeurs bij elke deelnemers in de auto plaatsnemen. Er zullen nuttige en praktische rips gegeven worden over o.a. het kijkgedrag, het remmen en gas geven. Uiteraard wordt de zithouding nog eens kritisch bekeken en worden de ideale lijnen bijgeschaafd.

Formatierijden: zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt rijden
Zonder dat de meeste mensen het beseffen rijden we in het openbare verkeer vaak op hoge snelheid erg dicht bij elkaar. Neem bijvoorbeeld de snelweg: daar wordt gereden met een snelheid van 100 kilometer per uur. Auto’s rijden dan soms maar 30 tot 40 cm uit elkaar. Bij dit onderdeel gaan we proberen deze afstand te minimaliseren, zodat in het dagelijkse verkeer niet meer zo snel een schrikreactie opgewekt wordt als een auto dichter naast je komt te rijden dan normaal.

Achteruit rijden op de spiegels
In een straat van pylonen laten we de deelnemers achteruit rijden. Vaak wordt gedacht dat achterom kijken de beste manier is. Dit is niet het geval. De controle over het stuur tijdens het achterom kijken wordt geminimaliseerd. Bovendien kost het achterom kijken veel energie en is het lastig als de bestuurder een gordel draagt. Na een paar keer oefenen zullen de deelnemers de spiegels meer gaan waarderen dan ooit tevoren.

Remproef
Zo snel mogelijk stilstaan hebben maar weinig bestuurders geoefend. Dit terwijl de meeste ongelukken juist plaatsvinden doordat de remweg in geval van een noodstop te lang is. We laten de deelnemers hun maximale remweg ontdekken bij verschillende snelheden. Dit doen we met behulp van remborden die de afgelegde afstand aangeven. De deelnemer zullen na een aantal keer oefenen de remweg met 30 tot 40% verkorten!

UitwijkproefDe deelnemers komen met een constante snelheid aanrijden in een straat van pylonen. De straat splitst zich. Een instructeur geeft op het laatste moment aan of de deelnemer de linker of de rechter straat moet nemen. Hierdoor moet er snel gedacht en gehandeld worden. De praktijkervaring leert dat dit niet altijd even makkelijk is. Toch komen we in het dagelijks verkeer regelmatig stilstaande objecten zoals auto’s tegen.

Bermproef
In veel gevallen loopt de berm langs de weg naar beneden af of ligt de berm lager dan de weg. Mocht je in een dergelijke berm terecht komen dan ontstaat er een zeer vreemde balans in de auto, die amper op te vangen is. Wij hebben een aflopende berm gebouwd en laten de deelnemers ervaren wat voor balans er in de auto ontstaat.

Met verhoogde snelheid door een poort rijden
Smalle straatjes met geparkeerde auto’s zijn voor veel automobilisten de schrik van hun leven. Kan de auto er nou wel of net niet door? In feite is die twijfel niet nodig. Gek genoeg weet kan vrijwel iedereen vooraf inschatten of de auto erlangs kan. Met deze wetenschap in het hoofd hoef je feitelijk maar naar één kant te kijken, want je kunt er immers langs. Zowel naar links als naar rechts blijven kijken roept twijfel op. Tijdens de training zetten we twee blokken van piepschuim neer, waar de deelnemers tussendoor moeten rijden met een vrij hoge snelheid.

13.45 uur: Uitgebreid lunchbuffet
16:30 uur: Afsluiting van het programma met uitreiking van certificaten, en een borrel uit het Hollandse assortiment met een warme bittergarnituur, maximaal 1 uur.

Algemeen:
Gezien het klimaat in Nederland adviseren wij u en uw genodigden beschermende kleding mee te nemen. Deelname op het Circuit van Zandvoort geschiedt te allen tijde op eigen risico. Voor verplichtingen, annulering, aansprakelijkheid e.d. verzoeken wij u de algemene voorwaarden zoals vermeld op de achterzijde van dit programmavoorstel in acht te nemen. In het bijzonder attenderen wij u op paragraaf 4.0 en 10.0. In geval van annulering na ondertekening van de reserveringsovereenkomst verwijzen wij u naar paragraaf 8.0 van de algemene voorwaarden. Circuit Park Zandvoort Incentives by Michael Bleekemolen kan te allen tijde aanspraak maken op deze algemene voorwaarden.

Verzekering:Wij kunnen u de volgende autoverzekering aanbieden:
Volledige cascodekking: € 34.000,-
Eigen risico : € 250,- per gebeurtenis
Voorwaarden: - Leeftijd van de personenauto mag niet ouder zijn dan 9 jaar.
- De bestuurder moet in het bezit zijn van een geldig Nederlands rijbewijs.
- Een bij een andere maatschappij afgesloten cascodekking zal altijd voorgaan, tenzij deze maatschappij dit risico van rijvaardigheidscursussen heeft uitgesloten.
- Op iedere schade zal de bovengenoemde eigen risico gelden.
- Voor aanvang van de cursus dienen de kentekens van de deelnemende personenauto’s aan de maatschappij via Circuit Park Zandvoort Incentives te zijn doorgegeven.
- Op deze verzekering zijn de voorwaarden “personenauto-P’97”van toepassing en wel de artikelen 04 (cascodekking), 05 (accessoires) en 21 lid 1 en 2 (vaststelling van de schade).
- Indien bij een schade de personenauto door een door de maatschappij benoemde deskundige total-loss wordt verklaard, dan wordt de door deze deskundige vastgestelde dagwaarde vergoed onder aftrek van de waarde van de restanten.
Premie: € 25,- per dag voor personenauto’s met een oorspronkelijke cataloguswaarde van maximaal € 34.000,-. Voor auto’s met een hogere oorspronkelijke cataloguswaarde zal per € 4.500,- boven de € 34.000,- de premie verhoogd worden met € 5,-.

Catering:Ontvangst met onbeperkt koffie en thee en verschillende soorten cake.
Lunchbuffet bestaande uit o.a.
· Diverse soorten luxe vleeswaren (boeren achterham, salami en rosbief)
· Diverse soorten kaas (jong belegen ,komijnen en brie)
· Quiche Lorraine
· Gevogelte salade met kerrie
· Zalmsalade
· Diverse soorten luxe broodjes
· Wit en bruin brood en krentenbollen
· Koffie, thee, melk, karnemelk en jus d’orange
· Vers fruit op schaal
Afsluiting met een borrel uit het Hollandse assortiment en een warme bittergarnituur, maximaal 1 uur.
Tijdens het programma zullen wij langskomen met een drankje voor de deelnemers.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ben ik de enige die dit programma erg/te veel vind lijken op het programma van Prodrive in Lelystad?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

We hebben inspraak over de onderdelen.
Graag aangeven wat je anders wilt zien. We hebben voldoende tijd om het aan te passen naar onze smaak.

Ik dacht zelf om het achteruitrijden op spiegels en met hoge snelheid door poortjes te laten vervallen en extra rondjes op het circuit te rijden.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Zo'n bermproef is met een Speedster ook een kansloze zaak!

Vraag maar aan Maik en Jans. Maik kent het net als ik van Prodrive en Jans helaas uit de realiteit van de openbare weg.

SteV6
S4 Avant
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

SteV6 schreef:
Hendrik-Jan schreef:Waar blijven de Nitron-boys?
Kan je die dingen eindelijk uitproberen.
1. Hendrik-Jan
2. Stefan (stef666)
3. Stephan (SteV6) Nitrons
4. Rene
5. Yvo
6. Piet Nitrons
7. Nielsvdk
8. (Steven)Flappy is ook van de partij Nitrons
9. Paul
10. Maarten
11. Wilbert (linne150) Nitrons
12. van Dijk.

Dus bijna de helft is al Nitron-boy, en als Harmen, Maik en Jans ook nog meegaan zitten we bijna op 50-50 :!:

SteV6
Plaats reactie