S/C versus trottlebodies

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dat is inderdaad niet misselijk, maar dat is waarschijnlijk met de standaard uitlaat. En als je de kit er zelf opschroefd ben je 1000 pond minder arm denk (en hoop) ik, want in die prijs van 3000pond zit dus montage inbegrepen.
Maar 3000euro (wat het dan zal zijn) is natuurlijk ook nog een klap met geld, maar met een goede uitlaat erbij ga je wel over de 190pk dan denk ik....
Maargoed, er zijn ook nog steeds andere opties... Even aankijken dit en ervaringen lezen.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Dan lijkt mij dat setje van Vmax voor de 2.2 wel wat :?:
spruitstuk / precatvervanger / nokkenassen / en de software.
kosten c.a. 1950 euro gemonteerd. Met een vermogens winst vanl 25 pk en 25 nm. en dan haal je in de 2é versn de 100 8)
Laatst gewijzigd door jans op 26 mei 2007 7:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Moet wel heeeeel bijzonder zijn.
Extra pk's zijn toch al duur maar deze zijn bijna twee keer zo duur dan SC pk,s.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

turbo van 264 pk naar 300 pk kost 395 euro 8) :lol:
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Die turboklanten hebben ook altijd mazzel hè. :wink:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Het bijzondere van deze route nemen voor meer pk's zit hem in 2 dingen:
- Motor gaat (als het goed is) veel lekkerder aan het gas hangen.
- Met upgrades later kan je tot ver over de 250pk heen, volledig atmo dus cool 8) De prijs voor die stage moet je dan maar even niet bekijken :lol:

Absolute aantal pk's vind ik niet belangrijk, tenminste, niet het allerbelangrijkste want dan zou ik inderdaad ook voor de SC gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Nou ja, hoe dan ook ik ben wel benieuwd.
T.z.t. moeten we maar eens kijken hoe de verhoudingen liggen van TB ten opzichte van SC.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Geen probleem Gerard, maar wees voorbereid op een beschamende nederlaag 8) 8) 8) :wink:
Afbeelding
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Gerard hoeft zich niet zo lang voor te bereiden om jou een nederlaag te bezorgen :mrgreen: :wink:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

:lol:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik ben erg benieuwd naar wat de spec nu precies is van de eerste throttlebody kit. Het is in iedergeval op de standaard nokkenassen, dus qua toerentallen schiet dat natuurlijk niet heel erg op. Het wordt meer een kwestie van koppel zo lang mogelijk vasthouden. Als de genoemde waardes op de standaard uitlaat zijn dan vind ik dat wel HEEEL erg knap, en daarmee een zeer interessante optie. Overigen kan ik me voor die 3000 pond niet voorstellen dat daar nog een milltek in zit. En aangezien alle prijzen die op z'n site staan inclusief alle kosten zijn...

Overigens vind ik de geboekte winst wel netjes, tenminste er wordt geschreven over 54Nm winst, dus dat zou dan uitkomen op rond de 255Nm, oftewel zelfde waarde als een standaard turbo heeft zonder het hogere gewicht.

Maargoed, de losse getallen zeggen natuurlijk zeer weinig. Het is beter om de koppel en vermogens grafieken te zien, dan is het veel beter te beoordelen of deze kit de moeite waard is of niet.

Mark
C30-94@0.55bar
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Las ik niet daar een tijdje geleden dat ze al bij stage 1 andere "stokken" uit voorzorg in de motor gingen insteken om beter bestand te zijn voor het hogere toerental?

Of zit dit nu toch in het standaard pakket??? :roll:

Lees vooral post 466

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... 760&st=460
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ja, dat klopt. Maar dat is dan dus een volgende stap. Eigenlijk is er dus een extra losse kit gemaakt voor op een standaard auto, dat wat die "power pack 4" nu is. Je ziet ook dat het verschil met "power pack 3" erg weinig is. Pas naar na, bij nummertje 5 ga je weer veel verschil zien, maar dat komt dan omdat het nummer 3 met throttlebodies is (lekker handig met al die nummertjes zo :) ).

Opzich is die throttlebody kit ook beetje vaag op de standaard nokkenassen. Normaal stap je over naar losse gaskleppen als je een dermate agressieve nokkenas plaatst dat de motor niet meer lekker stationair loopt. Maar dat is bij de standaard nokkenas natuurlijk absoluut niet het geval.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Wil je kromme's zien Mark? Ik heb ze even opgevraagd voor jou :wink:

Afbeelding


Het koppel wordt dus lekker lang vastgehouden, dus het ding moet dus lekker doortrekken 8)
Maar waar Thorney nou weer die 50Nm winst vandaan haalt mag joost dan weer weten :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Tja, zo'n grafiek verwacht je eerder van een remap, niet van een complete tb kit. En dan nog vind ik de koppelwist in lage toeren nog steeds slecht.

Overigens vind ik de manier waarop de lucht wordt aangezogen ook niet echt netjes. Geen eens een koude lucht aanvoer..

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie