S/C versus trottlebodies
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Dat is inderdaad niet misselijk, maar dat is waarschijnlijk met de standaard uitlaat. En als je de kit er zelf opschroefd ben je 1000 pond minder arm denk (en hoop) ik, want in die prijs van 3000pond zit dus montage inbegrepen.
Maar 3000euro (wat het dan zal zijn) is natuurlijk ook nog een klap met geld, maar met een goede uitlaat erbij ga je wel over de 190pk dan denk ik....
Maargoed, er zijn ook nog steeds andere opties... Even aankijken dit en ervaringen lezen.
Maar 3000euro (wat het dan zal zijn) is natuurlijk ook nog een klap met geld, maar met een goede uitlaat erbij ga je wel over de 190pk dan denk ik....
Maargoed, er zijn ook nog steeds andere opties... Even aankijken dit en ervaringen lezen.

Dan lijkt mij dat setje van Vmax voor de 2.2 wel wat
spruitstuk / precatvervanger / nokkenassen / en de software.
kosten c.a. 1950 euro gemonteerd. Met een vermogens winst vanl 25 pk en 25 nm. en dan haal je in de 2é versn de 100

spruitstuk / precatvervanger / nokkenassen / en de software.
kosten c.a. 1950 euro gemonteerd. Met een vermogens winst vanl 25 pk en 25 nm. en dan haal je in de 2é versn de 100

Laatst gewijzigd door jans op 26 mei 2007 7:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Het bijzondere van deze route nemen voor meer pk's zit hem in 2 dingen:
- Motor gaat (als het goed is) veel lekkerder aan het gas hangen.
- Met upgrades later kan je tot ver over de 250pk heen, volledig atmo dus cool
De prijs voor die stage moet je dan maar even niet bekijken
Absolute aantal pk's vind ik niet belangrijk, tenminste, niet het allerbelangrijkste want dan zou ik inderdaad ook voor de SC gaan.
- Motor gaat (als het goed is) veel lekkerder aan het gas hangen.
- Met upgrades later kan je tot ver over de 250pk heen, volledig atmo dus cool


Absolute aantal pk's vind ik niet belangrijk, tenminste, niet het allerbelangrijkste want dan zou ik inderdaad ook voor de SC gaan.

Ik ben erg benieuwd naar wat de spec nu precies is van de eerste throttlebody kit. Het is in iedergeval op de standaard nokkenassen, dus qua toerentallen schiet dat natuurlijk niet heel erg op. Het wordt meer een kwestie van koppel zo lang mogelijk vasthouden. Als de genoemde waardes op de standaard uitlaat zijn dan vind ik dat wel HEEEL erg knap, en daarmee een zeer interessante optie. Overigen kan ik me voor die 3000 pond niet voorstellen dat daar nog een milltek in zit. En aangezien alle prijzen die op z'n site staan inclusief alle kosten zijn...
Overigens vind ik de geboekte winst wel netjes, tenminste er wordt geschreven over 54Nm winst, dus dat zou dan uitkomen op rond de 255Nm, oftewel zelfde waarde als een standaard turbo heeft zonder het hogere gewicht.
Maargoed, de losse getallen zeggen natuurlijk zeer weinig. Het is beter om de koppel en vermogens grafieken te zien, dan is het veel beter te beoordelen of deze kit de moeite waard is of niet.
Mark
Overigens vind ik de geboekte winst wel netjes, tenminste er wordt geschreven over 54Nm winst, dus dat zou dan uitkomen op rond de 255Nm, oftewel zelfde waarde als een standaard turbo heeft zonder het hogere gewicht.
Maargoed, de losse getallen zeggen natuurlijk zeer weinig. Het is beter om de koppel en vermogens grafieken te zien, dan is het veel beter te beoordelen of deze kit de moeite waard is of niet.
Mark
C30-94@0.55bar
Las ik niet daar een tijdje geleden dat ze al bij stage 1 andere "stokken" uit voorzorg in de motor gingen insteken om beter bestand te zijn voor het hogere toerental?
Of zit dit nu toch in het standaard pakket???
Lees vooral post 466
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... 760&st=460
Of zit dit nu toch in het standaard pakket???

Lees vooral post 466
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... 760&st=460
Ja, dat klopt. Maar dat is dan dus een volgende stap. Eigenlijk is er dus een extra losse kit gemaakt voor op een standaard auto, dat wat die "power pack 4" nu is. Je ziet ook dat het verschil met "power pack 3" erg weinig is. Pas naar na, bij nummertje 5 ga je weer veel verschil zien, maar dat komt dan omdat het nummer 3 met throttlebodies is (lekker handig met al die nummertjes zo
).
Opzich is die throttlebody kit ook beetje vaag op de standaard nokkenassen. Normaal stap je over naar losse gaskleppen als je een dermate agressieve nokkenas plaatst dat de motor niet meer lekker stationair loopt. Maar dat is bij de standaard nokkenas natuurlijk absoluut niet het geval.
Mark

Opzich is die throttlebody kit ook beetje vaag op de standaard nokkenassen. Normaal stap je over naar losse gaskleppen als je een dermate agressieve nokkenas plaatst dat de motor niet meer lekker stationair loopt. Maar dat is bij de standaard nokkenas natuurlijk absoluut niet het geval.
Mark
C30-94@0.55bar