Nee, het alarm is een geheel losstaand ding in de Speedster. Vandaar ook dat extra dingetje aan je sleutelbos. Onze "immobilizer ontvanger" (die wel met de ECU werkt) zit naast je contactslot en de chip daarvoor zit in de sleutel verwerkt.
Zat net nog een stukje op VX220 forum te lezen over "weer een tuner poging" om de 2,2 ecu te programmeren, dus erg benieuwd hoe het onze huistuners hier vergaat.
Het heeft even geduurd, maar fase 1 van het ECU project is af. 2-3 weken geleden de generale repetitie gedaan op Mark zijn Speedster, dit is volledig naar wens verlopen. Dus vanaf heden beschikbaar, CUSTOM REMAP voor Speedster 2.2 NA.
Kosten en eventueel een afspraak graag via een persoonlijk berichtje.
Manta79 schreef:Top ! Ik ben benieuwd naar de reacties.
Welke wijzigingen naast de remap zijn verstandig om deze remap tot zijn recht te laten komen ?
gr Ries
Dat is nu juist het punt van dit project. Het is een custom remap, oftewel, afgestemd op de specifieke motor. Het werkt niet zo als bij "normale" chiptuning, waarbij je motormanagement opnieuw geflased wordt met daarin de standaard software en aangepaste maps. Peter zijn werk bestaat uit aangepaste software en eigenlijk de standaard maps. Door te gaan rijden in "leer mode" kan de ECU zichzelf mappen, en dat is dus helemaal aangepast op alle wijzigingen die aan de motor zijn doorgevoerd.
@mark, ik denk dat manta bedoeld wat er voor /naast de remap moet gebeuren om hier goed voordeel uit te halen.
Een uitzicht van 200pk op een NA, is voor veel mensen interesant.
De meesten zaten nu al te sparen voor een SC (incl mezelf), maar hier wordt ik echt vrolijk van.
Veel van die dingen zijn op jouw auto al gedaan, maar er zijn er genoeg die nog een zo goed als standaard hebben.
Optioneel voor 200pk:
- precat verwijderen
- Betere uitlaat
Graag correcties waar ik ernaast zit.
p.s in een eerdere post meld je dat je egr nu uitgeprogrammeerd is.
Betekend dat in Jip en janneke taal dat de egr cheat niet meer nodig is?
Laatst gewijzigd door Smiley op 06 sep 2009 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Dus eigenlijk zou mijn vraag moeten zijn, welke wijzigingen zijn vooraf verstandig uit te voeren ? bijv een 2.4 inlaatspruitstuk ?
markv schreef:
Manta79 schreef:Top ! Ik ben benieuwd naar de reacties.
Welke wijzigingen naast de remap zijn verstandig om deze remap tot zijn recht te laten komen ?
gr Ries
Dat is nu juist het punt van dit project. Het is een custom remap, oftewel, afgestemd op de specifieke motor. Het werkt niet zo als bij "normale" chiptuning, waarbij je motormanagement opnieuw geflased wordt met daarin de standaard software en aangepaste maps. Peter zijn werk bestaat uit aangepaste software en eigenlijk de standaard maps. Door te gaan rijden in "leer mode" kan de ECU zichzelf mappen, en dat is dus helemaal aangepast op alle wijzigingen die aan de motor zijn doorgevoerd.
Ik heb geen standaard recept voor wat je moet doen om een bepaald vermogen te halen.
Wat in het algemeen een goede stap is, is om het inlaatspruitstuk te vervangen door die van een 2.4. Dat levert sowieso meer pk's op. Voor wat betreft koppel en koppelverloop is er natuurlijk veel te doen met de uitlaat kant, maar aangezien vrijwel niemand metingen van het vermogen voor en na een aanpassing doet is het niet makkelijk aan te geven wat voor effect een bepaalde wijziging heeft.
Je kunt verder nog kijken op mijn site wat de resultaten bij mij zijn geweest en wat het doet met het koppelverloop van de motor. Dat geeft in iedergeval een idee.
Mark
PS. Oh, een EGR cheater is overigens niet meer nodig na de aanpassingen door Peter Zowel de EGR klep als een evt. cheater kunnen er dan gewoon af. De hele regeling staat uit
PS. Oh, een EGR cheater is overigens niet meer nodig na de aanpassingen door Peter Zowel de EGR klep als een evt. cheater kunnen er dan gewoon af. De hele regeling staat uit
@Manta79: je hoeft je in ieder geval niet druk te maken OF en WELKE hardware mod je wilt doen met deze remap. Deze remap zal met elke mod in de toekomst (tot op zekere hoogte) overweg kunnen en zichzelf op die mod weer 100% instellen.
Ik proefde een beetje uit jouw posts dat je dacht dat je na elke hardware mod weer opnieuw een remap moest laten doen, maar dat hoeft bij deze dus niet
Gewoon sowieso deze remap laten doen en daarna rustig verder kijken. Ik zou eerst voor een andere uitlaat gaan en daarna voor een andere inlaat, maar daar hoef je ook niet moeilijk over te doen, dat kan eigenlijk ook net zo goed andersom... Van de uitlaat heb je alleen iets meer lol qua geluid
Het heeft even geduurd, maar fase 1 van het ECU project is af. 2-3 weken geleden de generale repetitie gedaan op Mark zijn Speedster, dit is volledig naar wens verlopen. Dus vanaf heden beschikbaar, CUSTOM REMAP voor Speedster 2.2 NA.
Nou, van harte gefeliciteerd
Ik vind het echt superknap en een bewijs van veel doorzettingsvermogen. Iets half prutsen is 1 ding, maar zover komen dat je het ook echt uit kan rollen naar andere Speedsterliefhebbers etc is wat anders. Als ik zie hoe "grote jongens" als de bekende tuners (voor zover ik weet op 1 tuner na, die het dan voor verschillende anderen doet), het niemand gelukt is om echt deze ECU goed te kraken..
Okay dan is dit echt heel mooi werk wat er verricht is !
Ik heb een standaard 2.2 met een Opel cup uitlaat met een puist lawaai.
Stel ik wil een remap, dan hoef ik niks te doen dan alleen maar nieuwe software ??
Maik schreef:
markv schreef:.....
@Manta79: je hoeft je in ieder geval niet druk te maken OF en WELKE hardware mod je wilt doen met deze remap. Deze remap zal met elke mod in de toekomst (tot op zekere hoogte) overweg kunnen en zichzelf op die mod weer 100% instellen.
Ik proefde een beetje uit jouw posts dat je dacht dat je na elke hardware mod weer opnieuw een remap moest laten doen, maar dat hoeft bij deze dus niet
Gewoon sowieso deze remap laten doen en daarna rustig verder kijken. Ik zou eerst voor een andere uitlaat gaan en daarna voor een andere inlaat, maar daar hoef je ook niet moeilijk over te doen, dat kan eigenlijk ook net zo goed andersom... Van de uitlaat heb je alleen iets meer lol qua geluid
Jep, maar ik las net wel in een pb van Speerke dat je voor een re-remap (bv wanneer je een nieuwe inlaat gemonteerd hebt) wel nog bij hem langs moet voor een nieuwe basismap (ik neem aan dat hij hem dan weer even in de zelfleer modus zet), wat een kleine vergoeding zal betekenen. Ik dacht eigenlijk dat iedereen altijd en op elk moment de ECU in de zelfleermodus kon zetten, maar dat lijkt dus niet zo.