Maargoed, bij de standaard uitlaat zit dit dus ook zo, dus lijkt mij geen probleem. Anders past het ook gewoon niet.
Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
@ dominique &maik
ik ga zeker de pakking mee nemen en als ik de andere downpipe mee naar ginder moet nemen ook geen probleem(laat maar weten)
En voor onze beste vriend (mr gasoline)
wat ga je nu weer uitspoken
ga je een periscoop monteren op de 7
tuurlijk breng ik dat voor je mee(zal ik het laten inpakken)
grts stefan & monia
ik ga zeker de pakking mee nemen en als ik de andere downpipe mee naar ginder moet nemen ook geen probleem(laat maar weten)
En voor onze beste vriend (mr gasoline)
tuurlijk breng ik dat voor je mee(zal ik het laten inpakken)
grts stefan & monia
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
@ maik
maik kan je me eens uitleggen waar je dat materiaal haalt voor de hitteschilden te maken want ik hebook nog een hoop te verbouwen
ik heb het dus weer in men voeten gekregen om een volledige uitlaatdemper zelf te maken
volledig leeggehaald en voorzien van buis van 65 mm het is geen gezicht maar het moet werken.....
was het al maar zo ver(en wat had je anders gedacht ik ga hem proberen te monteren met de clam erop)
grt
maik kan je me eens uitleggen waar je dat materiaal haalt voor de hitteschilden te maken want ik hebook nog een hoop te verbouwen
ik heb het dus weer in men voeten gekregen om een volledige uitlaatdemper zelf te maken
volledig leeggehaald en voorzien van buis van 65 mm het is geen gezicht maar het moet werken.....
was het al maar zo ver(en wat had je anders gedacht ik ga hem proberen te monteren met de clam erop)
grt
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Hier nog een impressie van het werkje zover:
Het spruitstuk krijgt na 2minuten stationair lopen van de motor al een andere kleur.

@ the-duke: hier kun je zien waarom de sonde achter de cat niet naar boven kan wijzen. Hij zou dan in de demper steken.
De meegeleverde shabby u-bolt klem die de 180graden bocht klemt op de demper hebben we vervangen door een rvs T-bolt type. (thanx Arno)

Het spruitstuk krijgt na 2minuten stationair lopen van de motor al een andere kleur.

@ the-duke: hier kun je zien waarom de sonde achter de cat niet naar boven kan wijzen. Hij zou dan in de demper steken.
De meegeleverde shabby u-bolt klem die de 180graden bocht klemt op de demper hebben we vervangen door een rvs T-bolt type. (thanx Arno)


Dominique zei:
Ik had het geluk dat ik wat meer ruimte had..
Gr,
The Duke
P.S. Ook nog even een plaatje van "voor de pekel" erbij gedaan.. Vrij triest..
Ik zie het..@ the-duke: hier kun je zien waarom de sonde achter de cat niet naar boven kan wijzen. Hij zou dan in de demper steken.
Ik had het geluk dat ik wat meer ruimte had..
Gr,
The Duke
P.S. Ook nog even een plaatje van "voor de pekel" erbij gedaan.. Vrij triest..
- Bijlagen
-
- sensor2.jpg (328.2 KiB) 2050 keer bekeken
-
- sensorruimte1.jpg (304.24 KiB) 2048 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Net even aan het passen en meten geweest met het originele hitte schild.
En op de ene of andere manier past het eigenlijk best goed.
Wat denken jullie gewoon laten zitten, en proberen zonder Nimbus materiaal.
Scheelt een hoop werk, en ik denk dat zo de stijgende hitte het koffer bakdeksel niet kan beschadigen.
En op de ene of andere manier past het eigenlijk best goed.
Wat denken jullie gewoon laten zitten, en proberen zonder Nimbus materiaal.
Scheelt een hoop werk, en ik denk dat zo de stijgende hitte het koffer bakdeksel niet kan beschadigen.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van 09072009290.jpg (61.25 KiB) 2027 keer bekeken
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1526
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Sensor kan op zich prima 'rechtop' als hij de aansluiting 90 graden naar boven draait zodat de sensor 'staand' net langs het hitte schild gaat.Dominique schreef: @ the-duke: hier kun je zien waarom de sonde achter de cat niet naar boven kan wijzen. Hij zou dan in de demper steken.
De meegeleverde shabby u-bolt klem die de 180graden bocht klemt op de demper hebben we vervangen door een rvs T-bolt type. (thanx Arno)
Boven de kat is namelijk zat ruimte om de sensor kwijt te kunnen..
Zoals hier op de 2bular kat:

Je kan de sensor nog net in deze foto verticaal zien staan achterin:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Pascal schreef:Net even aan het passen en meten geweest met het originele hitte schild.
En op de ene of andere manier past het eigenlijk best goed.
Wat denken jullie gewoon laten zitten, en proberen zonder Nimbus materiaal.
Scheelt een hoop werk, en ik denk dat zo de stijgende hitte het koffer bakdeksel niet kan beschadigen.
Wat is er gebeurt met je kleppendeksel?!?

- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Mijn kleppen deksel is al jaren zo, gewoon een beetje gepolijst.
Zo vandaag het zooitje weer opgebouwd. en gaan test rijden. Wat een takke herrie komt er uit dat ding. Maar wel mooi in het hoge toeren gebied.
Enkel veel ploffen en roffelen bij gas los dit vind ik zelf niet zo mooi.
Ik heb nog niet echt door kunnen gaan in alle vesnellingen. Het begon te regen en mijn dak lag thuis
Misschien morgen meer geluk.
Dan maar gelijk even de snelweg op om de demper een beetje schoon te stoken. want de lucht die er uit komt bij stil stand ruikt nou niet echt lekker.
Nog een tip !!!! het originele hitte schild kan gewoon opnieuw gebruikt worden.
Enkel een extra beugel gemaakt om het schild vast te maken op het motor blok. Hier door komt het Nimbus materiaal te vervallen.
Oh ja!!! de tutjes staan gelukkig recht.
Zo vandaag het zooitje weer opgebouwd. en gaan test rijden. Wat een takke herrie komt er uit dat ding. Maar wel mooi in het hoge toeren gebied.
Enkel veel ploffen en roffelen bij gas los dit vind ik zelf niet zo mooi.
Ik heb nog niet echt door kunnen gaan in alle vesnellingen. Het begon te regen en mijn dak lag thuis
Dan maar gelijk even de snelweg op om de demper een beetje schoon te stoken. want de lucht die er uit komt bij stil stand ruikt nou niet echt lekker.
Nog een tip !!!! het originele hitte schild kan gewoon opnieuw gebruikt worden.
Enkel een extra beugel gemaakt om het schild vast te maken op het motor blok. Hier door komt het Nimbus materiaal te vervallen.
Oh ja!!! de tutjes staan gelukkig recht.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van 09072009291.jpg (73.23 KiB) 1967 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van 09072009293.jpg (62.75 KiB) 1971 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pascal op 09 jul 2009 18:06, 2 keer totaal gewijzigd.
