Pagina 11 van 27
Geplaatst: 08 jul 2009 19:54
door Maik
Je las het denk ik goed, hij staat dus precies 10 graden andersom (naar beneden dus) als in jouw document
Maargoed, bij de standaard uitlaat zit dit dus ook zo, dus lijkt mij geen probleem. Anders past het ook gewoon niet.
Geplaatst: 08 jul 2009 19:57
door stefan
@ dominique &maik
ik ga zeker de pakking mee nemen en als ik de andere downpipe mee naar ginder moet nemen ook geen probleem(laat maar weten)
En voor onze beste vriend (mr gasoline)

wat ga je nu weer uitspoken

ga je een periscoop monteren op de 7
tuurlijk breng ik dat voor je mee(zal ik het laten inpakken)
grts stefan & monia
Geplaatst: 08 jul 2009 20:02
door Maik
Nog een paar pics voor de liefhebbers:
Verkoperde moeren gebruikt voor het spruitstuk aan het blok (zouden weer beter los moeten komen als dat nog eens nodig is):
De stalen shim voor onder de kofferbak vervangen door aluminium pads:
Nog wat pics:

Geplaatst: 08 jul 2009 20:04
door Maik
Gerard schreef:Benieuwd of het ook nog wat brengt want wat ik zie zet me toch aan het denken.
Please explain....

Geplaatst: 08 jul 2009 20:14
door stefan
@ maik
maik kan je me eens uitleggen waar je dat materiaal haalt voor de hitteschilden te maken want ik hebook nog een hoop te verbouwen
ik heb het dus weer in men voeten gekregen om een volledige uitlaatdemper zelf te maken
volledig leeggehaald en voorzien van buis van 65 mm het is geen gezicht maar het moet werken.....
was het al maar zo ver(en wat had je anders gedacht ik ga hem proberen te monteren met de clam erop)
grt
Geplaatst: 08 jul 2009 21:14
door Dominique
Hier nog een impressie van het werkje zover:
Het spruitstuk krijgt na 2minuten stationair lopen van de motor al een andere kleur.
@ the-duke: hier kun je zien waarom de sonde achter de cat niet naar boven kan wijzen. Hij zou dan in de demper steken.
De meegeleverde shabby u-bolt klem die de 180graden bocht klemt op de demper hebben we vervangen door een rvs T-bolt type. (thanx Arno)

Geplaatst: 08 jul 2009 21:37
door the-duke
Dominique zei:
@ the-duke: hier kun je zien waarom de sonde achter de cat niet naar boven kan wijzen. Hij zou dan in de demper steken.
Ik zie het..
Ik had het geluk dat ik wat meer ruimte had..
Gr,
The Duke
P.S. Ook nog even een plaatje van "voor de pekel" erbij gedaan.. Vrij triest..
Geplaatst: 08 jul 2009 21:48
door Pascal
Jongens ziet er goed uit

ook weer netjes alle iso materiaal aan de zijkanten aangebracht.
Trouwens wel mooi dat de lamda achter de cat bij jullie wel onder de demper zit.
Geplaatst: 08 jul 2009 21:56
door Exmantaa
Kan Mr. Tullet die laatste Lambda sensor niet beter wat naar achteren verplaatsen? Net naast de demper dus, ter hoogte van de U-bocht klem, want daar is flink wat meer ruimte.
Just my thoughts...
Geplaatst: 08 jul 2009 22:15
door Pascal
Net even aan het passen en meten geweest met het originele hitte schild.
En op de ene of andere manier past het eigenlijk best goed.
Wat denken jullie gewoon laten zitten, en proberen zonder Nimbus materiaal.
Scheelt een hoop werk, en ik denk dat zo de stijgende hitte het koffer bakdeksel niet kan beschadigen.
Geplaatst: 09 jul 2009 6:12
door Arno
Dominique schreef:
@ the-duke: hier kun je zien waarom de sonde achter de cat niet naar boven kan wijzen. Hij zou dan in de demper steken.
De meegeleverde shabby u-bolt klem die de 180graden bocht klemt op de demper hebben we vervangen door een rvs T-bolt type. (thanx Arno)

Sensor kan op zich prima 'rechtop' als hij de aansluiting 90 graden naar boven draait zodat de sensor 'staand' net langs het hitte schild gaat.
Boven de kat is namelijk zat ruimte om de sensor kwijt te kunnen..
Zoals hier op de 2bular kat:
Je kan de sensor nog net in deze foto verticaal zien staan achterin:
Bye, Arno.
Geplaatst: 09 jul 2009 13:10
door Gerard
Maik schreef:Gerard schreef:Benieuwd of het ook nog wat brengt want wat ik zie zet me toch aan het denken.
Please explain....

Het is een hoop werk maar het ziet er goed uit en alls het nou ook nog een beetje winst oplevert zet mij dat aan het denken om er misschien ook aan te beginnen.
Snappie?
Geplaatst: 09 jul 2009 13:34
door Maik
Ah, nu wel, ik dacht dat je bedoelde dat het er niet goed uit zag en dat je geen winst verwachtte

Geplaatst: 09 jul 2009 14:30
door Dominique
Pascal schreef:Net even aan het passen en meten geweest met het originele hitte schild.
En op de ene of andere manier past het eigenlijk best goed.

Wat denken jullie gewoon laten zitten, en proberen zonder Nimbus materiaal.
Scheelt een hoop werk, en ik denk dat zo de stijgende hitte het koffer bakdeksel niet kan beschadigen.
Wat is er gebeurt met je kleppendeksel?!?

Verveelde je je in je vakantie?

Geplaatst: 09 jul 2009 15:18
door Pascal
Mijn kleppen deksel is al jaren zo, gewoon een beetje gepolijst.
Zo vandaag het zooitje weer opgebouwd. en gaan test rijden. Wat een takke herrie komt er uit dat ding. Maar wel mooi in het hoge toeren gebied.
Enkel veel ploffen en roffelen bij gas los dit vind ik zelf niet zo mooi.
Ik heb nog niet echt door kunnen gaan in alle vesnellingen. Het begon te regen en mijn dak lag thuis

Misschien morgen meer geluk.
Dan maar gelijk even de snelweg op om de demper een beetje schoon te stoken. want de lucht die er uit komt bij stil stand ruikt nou niet echt lekker.
Nog een tip !!!! het originele hitte schild kan gewoon opnieuw gebruikt worden.
Enkel een extra beugel gemaakt om het schild vast te maken op het motor blok. Hier door komt het Nimbus materiaal te vervallen.
Oh ja!!! de tutjes staan gelukkig recht.
