Pagina 11 van 12

Geplaatst: 27 dec 2011 13:11
door Smiley
speedokus schreef:Ga deze week eens kijken en uitproberen, maar hij valt eigenlijk kal een tijdje na tijdens een ritje flink gas geven terug in een rauwe loop.
Na gas geven is dit weer weg.
Ook voor een stoplicht gebeurt dit vaak bij stationair loop, dat hij wat onregelmatig begint te lopen.
Dit verdwijnt ook weer na wat gas te geven.
Had ik ook een tijdje. Was weg na mijn SC inbouw.
Ik vermoed aanzuiging van valse lucht via het inlaat spruitstuk.
Die sloot niet 100% aan op het blok bij ivm een afgebroken bout.

Je zou de boel eens los moeten maken bij je om eens beter te kijken, omdat die 2.4 bij jou er reeds bij aanschaf inzat.

.

Geplaatst: 27 dec 2011 15:15
door speedokus
is inderdaad een optie, want is nog niet zo lang geleden eraf geweest.
bedankt voor het antwoord Stefan.
Grt Speedokus. :D

Geplaatst: 27 jul 2012 17:08
door Dennizz
Daar ben ik weer!!!
Foto`s spreken voor zich, gevalletje modder schade. Het zijn nu niet de stekkers bij het koelvloeistofvaatje in ieder geval....
Tot slot breekt er nog een pinnetje af van de ecu stekker :wallbash:

Kortom: investeren in een zeil en ecu, 4 jaar lang al plezier maar ook al 4 jaar ellende :mrgreen:

Geplaatst: 27 jul 2012 21:31
door eryofa
Hoi Dennis, Die foto's zien er wel heel vreemd uit.. Kun je mij vertellen hoe die bougie nat komt, en hoe je stekker van de ECU zo onder de blubber komt?

Kan me toch niet voorstellen dat die rommel gewoon naar binnen kan komen?
In dat geval wil ik graag proberen dat te voorkomen,

Grtz

Geplaatst: 27 jul 2012 21:45
door Smiley
Bij die modderfoto's van raoul had ik nog twijfels, maar dit is de 2e al, met exact hetzelfde.
Inderdaad WTF. Waar komt die modder in godsnaam vandaan.
Dat systeem is zo dicht als maar zijn kan.

Geplaatst: 28 jul 2012 6:29
door frederic
Ja idd, ik zo toch aanraden dat iedereen dit nakijkt. Even de stekker van de ecu lossen, kijken of het er allemaal mooi droog uitziet.
Als er vocht tussen de stekker en de ecu zit roesten de contact punten weg. Dit gebeurd niet van vandaag op morgen dus dit is te voorkomen.
Een oplossing kan zijn de ecu verplaatsen zoals bij de sc ombouw. ( mooi droog daar ) :wink:

Geplaatst: 28 jul 2012 11:35
door RaoulLauffer
Heb ik ook gehad; vocht in de ECU met modder en contactpunten die wegroestte. Maar dat komt omdat de motorruimte waarschijnlijk helemaal blank heeft gestaan door het overlopen van een regenafvoer tijdens een stortbui.

Geplaatst: 28 jul 2012 12:35
door eryofa
Hoe kan een motorruimte nou blank komen te staan? Dan moet de Speedy toch wel in 90CM water staan.. dan heb je nog wel een paar extra problemen.. blijf het een vreemd geval vinden..

M.b.t. de bougie denk ik dat er water in het bougiegat heeft gestaan. Dat water dringt nooit door tot in de verbrandingskamer zolang de bougie vast zit. OP het moment dat je hem er uitdraait gebeurt dat natuurlijk wel, en krijg je een foto zoals afgebeeld.

Geplaatst: 28 jul 2012 18:07
door RaoulLauffer
Nou datgeen wat gebeurt is kun je omschrijven als een emmer water die je leeg giet in de motorruimte. Het water kan onder langzaam weg dus zo krijg je dat.

Geplaatst: 29 jul 2012 8:44
door gertje
Welke stekker is dat ( die links aan de motor zit :oops: )

Geplaatst: 29 jul 2012 9:24
door Smiley
gertje schreef:Welke stekker is dat ( die links aan de motor zit :oops: )
Ik ga er vanuit dat je de stekkers van de achterste kabelboom bedoeld.
Die zitten onder je koelvloeistoftankje aan de achterkant.
Om die te zien moet je wiel links achter eraf en je binnenscherm.

Geplaatst: 29 jul 2012 10:21
door gertje
Tja iets mee vijsjes, moertjes tandwielen kom ik aan electronika blijf ik af.

Zal een van de dagen eens kijken hoe de stekker eruit ziet bij mij. Zeker na zo een lekkere natte zomer.
Gewoon lostrekken en terug insteken kan geen kwaad dan

Smiley schreef:
gertje schreef:Welke stekker is dat ( die links aan de motor zit :oops: )
Ik ga er vanuit dat je de stekkers van de achterste kabelboom bedoeld.
Die zitten onder je koelvloeistoftankje aan de achterkant.
Om die te zien moet je wiel links achter eraf en je binnenscherm.

Geplaatst: 29 jul 2012 10:47
door Smiley
Oh, je bedoelt de ecustekkers.
Dat is niet zo eenvoudig.

Afbeelding

Op de pijl zit er 1, en rechts van de ribbels naast die stekker zit de 2e.
Je kunt ze niet losmaken, omdat er een aluminium "slot" opzit, waar je een blinde bout eerst voor uit moet boren.

Geplaatst: 30 jul 2012 18:13
door Manta79
Is het slim om eerst de accu los te halen als je de ecu stekkers trekt?

Gr. Ries

Geplaatst: 30 jul 2012 18:30
door aKra
Overigens zit hij bij de Turbo ergens anders, links van de motorruimte tegen de kofferbak ruimte aangeschroefd :)