Speedster op gas ?
Nou, ik zal maar geen discussie aangaan over SC vs turbo, want daar kom je toch nooit uit, is meer een kwestie van smaak en wat je ermee doet (bv slalom is een SC in het voordeel).
Wat ik je wel kan vertellen uit ervaring, is dat wanneer je met een SC straks met een KMS systeem gaat rijden (want ik geloof dat ze die tegenwoordig vaak toepassen), dat je zeker wel een goeie throttle response kan verwachten. Dus niet zo een slome reactie, als ik vind dat ook een standaard 2.2 heeft, gewoon door alle software die ertussen zit.
Ik heb zelf ook een andere auto, waar ik eerst met 45-er Webers op heb gereden en nu met een KMS en throttlebodies en ik kan je zeggen dat dit beiden even goed aan het gas hangt, echt een feestje. Je hoeft je gas maar te raken en instant-reactie onder de motorkap..
gr,
The-Duke
Wat ik je wel kan vertellen uit ervaring, is dat wanneer je met een SC straks met een KMS systeem gaat rijden (want ik geloof dat ze die tegenwoordig vaak toepassen), dat je zeker wel een goeie throttle response kan verwachten. Dus niet zo een slome reactie, als ik vind dat ook een standaard 2.2 heeft, gewoon door alle software die ertussen zit.
Ik heb zelf ook een andere auto, waar ik eerst met 45-er Webers op heb gereden en nu met een KMS en throttlebodies en ik kan je zeggen dat dit beiden even goed aan het gas hangt, echt een feestje. Je hoeft je gas maar te raken en instant-reactie onder de motorkap..
gr,
The-Duke
The bullshit stops when the light drops
nou..
Ik heb geen mening over rijeigenschappen van een SC vs turbo, want heb nooit SC gehad of uitgebreid bereden, dus kan het niet beoordelen.
Daarnaast zijn rijeigenschappen 1 ding, maar brandstofverbruik, levensduur, onderhoudsgevoeligheid, conversieprijs en herrie een ander die in de dagelijkse praktijk natuurlijk ook meespelen.
Tenslotte is de ene SC de andere niet, evenals de ene turbo de andere niet is. Sommige types SC slokken een berg vermogen op terwijl je rustig rijdt en anderen bijna niks.
gr,
The-Duke
Ik zei dit niet als gokje, want een vriend van me rijdt met dezelfde throttlebodies op hetzelfde type motor, heeft echter gewoon de Opel ECU om alles te regelen en die reageert net als een standaardauto op het gas: indirect/sloomachtig. Vandaar..Zal weer eerder aan de itb's liggen dan het kms systeem.

Ik heb geen mening over rijeigenschappen van een SC vs turbo, want heb nooit SC gehad of uitgebreid bereden, dus kan het niet beoordelen.
Daarnaast zijn rijeigenschappen 1 ding, maar brandstofverbruik, levensduur, onderhoudsgevoeligheid, conversieprijs en herrie een ander die in de dagelijkse praktijk natuurlijk ook meespelen.
Tenslotte is de ene SC de andere niet, evenals de ene turbo de andere niet is. Sommige types SC slokken een berg vermogen op terwijl je rustig rijdt en anderen bijna niks.
gr,
The-Duke
The bullshit stops when the light drops
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Lagedruk turbo benzines (en diesels) worden steeds beter qua gasrespons, dat is een feit. Alleen als ik aan het spelen ben met de speedster, dan voelt zo'n miniem turbogaatje nog steeds aan als een gat van hier tot tokio
Ik zal als voorbeeld de speedster van Maarten noemen die de Hitec SC heeft, ik heb daar een paar rondjes mee mogen spelen op het Malmedy circuitje afgelopen september (nog bedankt Maarten!
). Nu staat de SC toch wel bekend als de manier van drukvulling met minste "turbo"gat (lag), maar toch moest ik enorm wennen aan de manier hoe het vermogen vrij kwam. Maw, nog steeds lag, mijn nog bijna standaard duffe speedsterblokje hangt dan nog echt veel beter aan het gas, zodat ik daarmee kon lezen en schrijven (lees: redelijk goed met het kontje spelen). Door de lag van de SC durfde ik dat niet met die van Maarten, terwijl die plenty meer power had natuurlijk (lekkerrrrr!!
).
Daarom VOOR MIJ dus liever niet drukvulling op de speedster...
Voor de rest ben ik het eens met Maarten en natuurlijk ook wel een beetje met Bert, maar hem narren is altijd zo lekker makkelijk


Ik zal als voorbeeld de speedster van Maarten noemen die de Hitec SC heeft, ik heb daar een paar rondjes mee mogen spelen op het Malmedy circuitje afgelopen september (nog bedankt Maarten!


Daarom VOOR MIJ dus liever niet drukvulling op de speedster...
Voor de rest ben ik het eens met Maarten en natuurlijk ook wel een beetje met Bert, maar hem narren is altijd zo lekker makkelijk




-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Heb nu 15.000 km met de Golf V Gti 2.0 turbo 200 pk gereden. Heb geen echte turbo lag gevoeld. Een betere standaard motor is volgens mij nog niet te koop voor deze prijs. En goedkoop op te voeren www.jdengineering.nl Zou deze graag in de Speedster hebben. Want Speedster brengt zoveel meer controle: laag en licht.
Groeten,
Nico
Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Het VAG 2.0tfsi blok is inderdaad een erg goed turboblok. Maar ik vind ze nog steeds lag hebben. Ik heb een standaard GTI gereden en 2 getunede Leon FR's. Het is maar ietsje, maar het zou toch hinderlijk zijn voor wat ik met de speedster doe en wil doen. Ik kan mij voorstellen dat het voor anderen dikke prima is. Voor mij zou het GTI blok ook zo in mijn Golf variant mogen hangen, prima allround motortje! Ik moet het met de 1.4TSI doen (ook een heerlijk turbo benzineblok!).
Maar ik zal ook niet meer offtopic gaan, mijn punt is denk ik wel duidelijk. Dusseuh, gassen maar!
Maar ik zal ook niet meer offtopic gaan, mijn punt is denk ik wel duidelijk. Dusseuh, gassen maar!

