animo check voor 2.4 inlaat hobbybob weekend...ofzo

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Weet niet of een nieuw onderwerp helpt Manta. Iedereen plempt zijn mededeling het liefst bij andere in een draadje. :roll:
Als er meer animo is wil ik best een nieuw onderwerp aanmaken hoor. Maak maar een nieuw topic aan in de ideeënbus dan merken we het snel genoeg.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

piet schreef:Weet niet of een nieuw onderwerp helpt Manta. Iedereen plempt zijn mededeling het liefst bij andere in een draadje. :roll:
Als er meer animo is wil ik best een nieuw onderwerp aanmaken hoor. Maak maar een nieuw topic aan in de ideeënbus dan merken we het snel genoeg.
Benieuwd wie daar de aanstichter van is... :roll:
Caterham => Britse degelijkheid...
SteV6

Bericht door SteV6 »

Die eer komt echt niet aan jou toe Allen ... :arrow:

Vanaf het begin van het forum zijn we allemaal een ster in het offtopic lullen in andermans draadjes.

Ontopic:

Wordt er straks een apart besteltopic aangemaakt met de exacte pakketinhoud en prijs?

SteV6

(Sorry Piet voor het offtopic :oops: )
S4 Avant
Smiley

Bericht door Smiley »

En als je hier lang genoeg rondhangt, wen je eraan en is het ook niet echt erg moet ik zeggen. :)

Ik zal een nieuwe aanmaken, SteV6
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Thnx Stephan, want wie mij hier ooit nog over aan durft te spreken... :bangin:
Caterham => Britse degelijkheid...
bassie
Actief lid

Bericht door bassie »

Hi Smiley,

Ben er laat mee, maar als ik nog mee kan draaien in deze ronde zijn dit mijn voorkeuren:

JA - Meedoen aan de groupbuy voor de kit.
NEE - Een egr afsluitsetje nodig hebt
NEE - Liefst een ecu unit bouwplaatje+peilstok houder wilt.
JA - Graag de inbouw in groepsverband wilt doen

Lukt het niet (meer), pech gehad, probeer ik een volgende ronde ...

groeten, Ben
Smiley

Bericht door Smiley »

Geen probleem ben, je staat op de lijst.
Ik wacht nog op de levertijd, en zal nog een final topic in het groepsaankoop topic gooien.

Update, net bericht terug; hij moet er 4 dagen op wachten (lekker verwaarloosbaar, aangezien het weken gaat duren voor het spul hier is)

Ik ga een definitief topic hiervoor aanmaken in de groepsaankopen sectie. De 10 reeds ingeschrevenen stuur ik een PM met mijn bankgegevens enzo
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Manta79 schreef:Let wel, alles wat je ziet is met de hand gemaakt, geboord, gezaagd, gepolijst, Vu meters, uitlezing, elektronica zelf geprogrammeerd, gesoldeerd,afstandbediening geprogrammeerd, stappenmotorbesturingen, voedingen, printplaten, graniet bewerken,knoppen.. etc..
Dat ziet er allemaal goed uit Ries, knap werk :thumbup:
Smiley

Bericht door Smiley »

Zouden degenen die de 160 overgeboekt, zonder vermelding van je forum nickname, me een email willen sturen met je rekeningnummer en je forum nickname.
(mijn administratie begint in de war te lopen :oops: )
email2me @ xs4all.nl (spaties weghalen)
kzentekik_et
Actief lid

Bericht door kzentekik_et »

heb net het hele proces over de in bouw van de 2.4 inlaat nog eens herlezen op de site van MarkV..

enkele vraagjes ?

* Moeten er nu aanpassingen gebeuren aan de Dynamo, inlaatspruitstuk om deze mooi te laten passen ?

* Dien je nu gebruik te maken van de orignele gesklep, of de gasklep geleverd bij de kit ?

"Het lijkt er dus op dat de 68mm gasklep een grote invloed heeft op de luchtdruk in de inlaat. De gasklep stroomt veel beter en zorgt voor een drukverschil wat groter is dan de toegestande 30kPa, waardoor de code wordt gezet.

Na veel gezoek en het controleren van alle bedrading besloten om de 68mm gasklep te verwijderen en de originele 58mm gasklep terug te plaatsen. Dat bleek het probleem op te lossen, de motor reageerde weer prima. Om een goede afdichting te krijgen heb ik de gasklep pakking gebruikt van het 2.2 spruitstuk en niet die van het 2.4 spruitstuk. De afdichting is zo beter.

Tijdens het rijden met de originele gasklep was wel duidelijk te zien dat de ECU druk was met het aanpassen van de brandstoftoevoer. De lange termijn brandstof aanpassen was de eerste 25km niet onder de 25%. Na ongeveer een week te hebben gereden was het tijd om een vermogensmeting te doen. De resultaten zijn erg netjes. Hieronder de grafiek van de standaard motor vergeleken met de motor met andere uitlaat en het nieuwe inlaatspruitstuk. "
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

kzentekik_et schreef:heb net het hele proces over de in bouw van de 2.4 inlaat nog eens herlezen op de site van MarkV..

enkele vraagjes ?

1. Moeten er nu aanpassingen gebeuren aan de Dynamo, inlaatspruitstuk om deze mooi te laten passen ?

2. Dien je nu gebruik te maken van de orignele gesklep, of de gasklep geleverd bij de kit ?
1. De dynamo moet aangepast worden! de 120Ampere versie meer dan de 100Ampere versie. Dan hoef je aan het inlaatspruitstuk niets te doen. De dynamo origineel houden en alleen het spruitstuk aanpassen is "niet" mogelijk.

2. De originele gasklep dien je te hergebruiken. Deze zit overigens ook niet bij de kit. Dit is een geheel apart onderdeel. Mark wilde het heel grof aanpakken, wat uiteindelijk alleen maar problemen gaf (toen).
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
kzentekik_et
Actief lid

Bericht door kzentekik_et »

Dennizz schreef:
1. De dynamo moet aangepast worden! de 120Ampere versie meer dan de 100Ampere versie. Dan hoef je aan het inlaatspruitstuk niets te doen. De dynamo origineel houden en alleen het spruitstuk aanpassen is "niet" mogelijk.

2. De originele gasklep dien je te hergebruiken. Deze zit overigens ook niet bij de kit. Dit is een geheel apart onderdeel. Mark wilde het heel grof aanpakken, wat uiteindelijk alleen maar problemen gaf (toen).
Thx voor de snelle reply..
Alles is duidelijk nu
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Even wat prijzen erbij gezet. De prijzen zijn excl. btw bij de Opel dealer.

1. 2.4 inlaat (#12587878)
2. klein groen plaatje tussen inlaat 2 & 3 (c/case vent pas seal) (#12589516)
3. pakking set voor de 4 inlaten van de 2.4 inlaat (gaskets) (#24455112 €5,76 per stuk)
4. MAP sensor (#16212460) onderdeel nr 4 op foto http://img15.imageshack.us/img15/4885/13imgp127111.jpg (je kunt de oude hergebruiken)
5. ecu plaatje (zelf zagen van 2 mm aluminium http://www.2shared.com/file/7813592/14c ... frame.html)
6. peilstokhouderplaatje http://img32.imageshack.us/img32/3747/imag0411.jpg
7. EGR ombouwset naar keuze... (afdekplaatje 100% #5850526 €5,20 en de cheater http://www.z22se.co.uk/shop/product_inf ... ucts_id=31)
8. throttle body seal (#12600729 €16,39) pakking tussen gasklep en inlaat (je kunt de oude hergebruiken)
9. stukje slang (maat weet ik niet, moet wel stevige slang zijn)
10. luchtklep 2xbreed (#564607 €6,90)
11. boutjes/moeren, slangen klemmen ect.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Smiley

Bericht door Smiley »

Ik probeer me in te lezen in de slangenaktie die gedaan moet worden.
Dat ventieltje waar denizz het over heeft in het begin van de post, wat doet dat?

Zie hier:
Afbeelding
De linker is van vocky, waarbij deze verwijderd is, en er een schroef ingezet is, en de rechter die van markv, die wel ergens naartoe gaat.

Iemand?
Plaats reactie