Pagina 11 van 45
Geplaatst: 19 okt 2005 10:07
door Maik
jans schreef:Vanmorgen zónder camera even uitgeprobeerd.( vergeten )
80-120 inde 2é wil nét niet kom maar tot 115 km. Volgende week wordt dit opgelost. Begrenzer komt nu bij 6500 rpm, en moet dan tot 7500 rpm gaan. In de 2 é versn 80-115 ongeveer 1 sec.In de 3 é versn zit ik wel een beetje onder de toeren, maar altijd nog onder de 2 sec.
Aha, dan heb je weer wat te posten op gummen
Straks ook nog even de 200-250 meten he

Geplaatst: 20 okt 2005 14:51
door jans
Nog wel even onderweg 100 - 160 gemeten. ongeveer 3 sec.
Van continue 100, ( 101 zie ik ) dus geen vliegende start. In de 3é versn.
Geplaatst: 20 okt 2005 18:08
door SteV6
Daar kan je helemaal niets bij voorstellen als je dat niet
in de auto hebt meegemaakt. Maar het lijkt me verdomde snel
SteV6
Geplaatst: 24 okt 2005 13:19
door jans
Vanmorgen wilde ik naar Vmax, bij enter wilde ik de A1 op,
dus draai ik ondert het viaduct de invoegstrook van de A1 op.
Rij 70 á 80 km op het linker baanvlak, en nét voor ik de snelweg oprij
wordt ik gesneden door een donkere auto, die mij nog even wilde inhalen over de verdrijvings vlakken.En hij drukte mij gewoon de berm in. ik schrik en stuur iets naar links ,kom op het gras en stond binnen één sec boven op de snelweg met een vrachtwagen die mij nog maar net kon ontwijken. 3 andere auto's raakten elkaar , en kwamen tegen de vangrail tot stilstand.Speedster raakte ook beschadigd
aan de achterkant m.n. achterspoiler -achterlicht- en een paar krassen'
omdat ik een hectometer paaltje raakte.
We moeten alleen de auto nog op de brug hebben, voor de onderkant.
Wat betreft die Prodrive cursus"" met een speedster gewoon niet doen, want het helpt je n.l. niks.
Geplaatst: 24 okt 2005 13:34
door Hendrik-Jan
En die donkere auto is doorgereden zeker?
Echt balen. Voor het zelfde geld loopt zoiets totaal anders af.
Geplaatst: 24 okt 2005 13:42
door jans
Inderdaad '' gewoon door gereden.
Geplaatst: 24 okt 2005 13:55
door Piet
Wat een eikel.

Denk je dat die vent het überhaupt gemerkt heeft? Ik heb op mijn fiets ook al paar uitwijk proeven moeten doen en die zijn gelukkig nog altijd goed afgelopen maar het geeft een heel onbevredigd gevoel als die sukkel het niet eens in gaten heeft dat hij fout zit omdat hij zit te bellen of zo.
Nog mazel dat het nog relatief goed is afgelopen. Maar het blijft klote.
Geplaatst: 24 okt 2005 13:59
door Maik
Wow Jans! Gelukkig hebben de andere auto's en vooral de vrachtwagen je niet geraakt!
En nu maar hopen dat de speedy niet teveel schade heeft. Kan je de boel vergoed krijgen door het waarborgfonds denk je? Je hebt neem ik aan getuigen die het gezien hebben?
sterkte!
Maikel
Geplaatst: 24 okt 2005 14:24
door jans
Ben allrisk verzekerd , dus tja"' zolang ze dat stuk ombenul niet te pakken hebben , zal ik moeten betalen.
Het talud is 20 meter naar boven ( schuin ) en vandaar op de snelweg getold.
Geplaatst: 24 okt 2005 15:02
door Maik
Wow, dus je bent 20meter naar beneden gegleden? Je moet het mij maar eens goed uitleggen binnenkort, ik bel je nog wel.
Maar het zou zonde zijn van je All-risk als je die moet gaan aanspreken (tenzij het geen terugval betekent, maar dan nog, de keer HIERNA val je dan wel terug). Als je het via het waarborgfonds terugkrijgt merkt jouw verzekering er helemaal niets van. Het is tegenwoordig alleen niet meer zo makkelijk om daarvan iets terug te krijgen. Ik geloof dat je echt direkte schade van een onbekend voertuig moet hebben, dus dat er contact moet zijn geweest. Ook heb je een eigen risico...
zwaar #@%#$@#!
M.
Geplaatst: 24 okt 2005 15:09
door jans
20 meter naar boven

gegleden en een rondje gemaakt

Geplaatst: 24 okt 2005 15:29
door stef666
Volgens mij werkt dat waarborgfonds gebeuren ook alleen als de auto geparkeerd staat

Geplaatst: 24 okt 2005 15:34
door jans
Had hem nét geparkeerd op de A1, toen er die 3 elkaar kusten.
Geplaatst: 24 okt 2005 15:39
door bassie
Dat is balen, Jan.
Hopelijk geen 'verborgen schade. Was het trouwens op nat wegdek ?
Over het waarborgfonds: nog enkele feiten die je misschien kunnen helpen:
Wanneer?
Iedere benadeelde kan een beroep doen op het Waarborgfonds, indien in Nederland de schade is ontstaan, veroorzaakt door:
een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval;
een niet-verzekerde motorrijtuigbestuurder;
een bestuurder van een gestolen motorrijtuig, die wist dat het voertuig gestolen was (schade aan het gestolen motorrijtuig wordt niet vergoed);
een motorrijtuig, verzekerd bij een failliete verzekeraar;
een motorrijtuigbestuurder die op grond van gewetensbezwaren is vrijgesteld van de verplichting tot verzekering en met wie de schade niet of niet volledig geregeld kan worden.
Wat is vereist?
Het staat vast dat niet uzelf, maar een tegenpartij aansprakelijk is voor de schade.
De schade is veroorzaakt door een (ander) motorrijtuig of door een daaraan gekoppelde aanhangwagen.
U moet, indien de schadeveroorzaker onbekend is, alle mogelijke moeite doen om achter de gegevens van de tegenpartij te komen.
Denk aan tijdige aangifte bij de politie! Doe bij omwonenden navraag of zij iets hebben waargenomen!
Wanneer de tegenpartij bekend is, moet u hem/haar een aanmaningsbrief zenden. Een kopie van die aanmaningsbrief voegt u bij uw aan het Waarborgfonds te richten verzoek om schadevergoeding.
Eigen risico
Voor materiële schade geldt een eigen risico van € 136,- per benadeelde.
Voor letselschade geldt geen eigen risico.
Bewijs
De alleenstaande verklaring van uzelf is onvoldoende. Getuigenverklaringen en politierapport kunnen noodzakelijk zijn om uw lezing te ondersteunen. In de praktijk wordt iedere zaak op zijn eigen waarde beoordeeld .
Getuigen moeten uiteraard bereid zo nodig bereid zijn hun verklaring onder ede te bevestigen.
Geplaatst: 24 okt 2005 15:44
door Nielsvdk
Nee voor dit soort dingen kan je 1 malig het waarborg fonds aanspreken.
Maar het maakt het er allemaal niet beter op!
