Pagina 11 van 19
Geplaatst: 08 okt 2011 16:22
door tibby
GODVERDOMME HET WERKT NIET

VOOR DE DERDE KEER HET BOELTJE IN MEKAAR GESTOKEN. HIJ WIL MAAR NIET STARTEN MET DAT AANGEPAST PLAATJE. nu terug wel met het originele pakking met gat.
de wagen verzoop constant.
foto's volgen nog.
ps sorry voor het taalgebruik
Geplaatst: 08 okt 2011 16:53
door the-duke
Hmm, kan het me bijna niet voorstellen dat het door dat hele kleine gaatje komt dat ie niet start.
Helaas geen betere tips voor je over hoe het dan wel kan komen
Misschien maken foto's van wat je gedaan hebt het misschien duidelijker.
Gr,
The Duke
Geplaatst: 08 okt 2011 17:06
door tibby
Ik heb het de eerste maal gemonteerd= start alleen met gas geven zwarte damp en op drie cilinders draaien
De 2de maal gemonteerd + dubbel nazicht omdat ik dacht iets vergeten te zijn= idem
De 3de maal gemonteerd terug met de pakking met gaatje en een hoop gevloek

= drie cilinders draaien met testrit en hij ging terug normaal.
Het lag wel DEGELIJK aan die pakking met DICHT gaatje.
Totaal werkuren : van gisteren 18 uur tot vandaag 18 uur

( wel met wat rusteloze slaap)
Mailtje gehad van Speedequipment. Bij het alu Dbilas spruitstuk zit er ook GEEN gaatje ......
Ik ben es benieuwd naar SPEEDEQUIPMENT hun oplossing...
Grtz
Geplaatst: 08 okt 2011 18:06
door Exmantaa
Kl.... dat je oplossing niet werkt. Blijkbaar is de mapping dan toch iets anders dan de SC's, want die lopen prima met de PCV afgeblokt.
Heb nog één oplossing voor je en dat is om een klein éénwegklepje in dat plaatje te monteren. Bij zuiging (stationair etc) staat het dan gewoon open, maar niet onder boost...
Maar hoe dat eruit moet komen te zien is een ander verhaal, want veel ruimte zal je daar niet hebben...
Geplaatst: 08 okt 2011 18:12
door tibby
Tja, nogthans met het Dbilas alu spruitstuk is er ook geen gaatje aanwezig. Daar zat een papieren pakking tussen zei Ronald...
Snap er niks meer van.
Grtz
Geplaatst: 08 okt 2011 19:57
door Exmantaa
Dat is wel raar dan en lijkt me een serieuze vraag voor DBilas.
Maar ff brainstormen; dat schroefje stak ook niet iets uit waardoor je daar misschien valse lucht kreeg oid? (ik bedenk ook maar wat...)
Die mapping van DBilas schijnt namelijk erg op onze SC mapping te lijken en zoals gezegd loopt dat prima zonder PCV gaatje. Kan me net als Duke moeilijk voorstellen dat dat kleine gaatje zoveel invloed heeft...
Geplaatst: 08 okt 2011 20:15
door markv
Wat je nog zou kunnen proberen is het gat wel gewoon afdekken (dat voorkomt in iedergeval verdere problemen).
De startproblemen kunnen goed zijn ontstaan doordat de ECU nu lange termijn brandstof correcties heeft geleerd die nogal groot zijn, misschien door b.v. een lekkage. Je zou de ECU even een tijdje zonder stroom kunnen zetten en dan daarna starten (of met een OBD lezer de trims even resetten).
Groeten,
Mark
Geplaatst: 08 okt 2011 21:27
door Smiley
Geplaatst: 08 okt 2011 21:31
door Smiley
Was de accu afgekoppeld bij al je werkzaamheden dre?
Geplaatst: 08 okt 2011 21:35
door tibby
De eerste 2 bougiefoto's zijn dus mijn olieprobleem.
De laatste bougiefoto is het resultaat van de pakking met GESLOTEN gat
Bedankt voor de foto's Stefan.
Grtz
Geplaatst: 08 okt 2011 21:36
door tibby
Euhhh, nee. Als je de ecu eruit haalt, is dat niet hetzelfde principe
Zeg nu niet dat dat de fout gaat zijn he
Grtz
Geplaatst: 08 okt 2011 21:56
door Smiley
Aan een van de 2 ecu stekkers zit een aardedraad.
Zit die goed vast aan het alu plaatje, waar de ecu op zit?
Geplaatst: 09 okt 2011 3:37
door gertje
geweldig hoe je het probleem zelf probeert op te lossen. zou er niet aan willen beginnen.
Geplaatst: 09 okt 2011 6:41
door tibby
Voor de ALLERLAATSTE maal het boeltje nog es veranderen, met losse accu. Dan stop ik er wel bij zunne als het nu niet werkt.
Grtz
@Smiley:aardedraad bevind zich op de eerste stekker en deze was ZEKER aangekoppeld op het alu plaatje.
Grtz
Geplaatst: 09 okt 2011 12:29
door the-duke
In ieder geval om te beginnen veel sterkte, want ik kan me zomaar voorstellen hoe je je voelt..
Hoe vervelend het ook is, voor dit soort montagefouten heb je juist 2 jaar garantie toch ?
Ik zou hem gewoon terugbrengen (rustig rijden dat geen turbodruk ontstaat en geen verdere onnodige schade aan de motor ontstaat) en daar laten tot het gefixt is.
Er moeten dan ook echt nieuwe bougies (zullen bij het verzuipen wel half doorgeslagen zijn ondertussen), klepdekselpakking tussen e.d. , zoals misschien nieuwe afdichtringetjes voor inlaatspruitstuk.
Dan op een testbank flink laten werken om echt te zien of de uitlaatgaswaarden goed blijven en er geen andere problemen boven komen drijven, net zoals ze bij DBilas zelf doen.
Ik zou er ook nog eens heel goed over nadenken om de olie misschien terug te verversen voor het voorgeschreven type. (sowieso verversen, want zal ondertussen wel te veel benzine in je olie terecht gekomen zijn)
Als je het mij vraagt, zou ik ook echt iets anders verzinnen als definitieve oplossing voor de afdichting van dat gaatje. Ook al zit het vastgeplakt met loctite, ik zou echt geen "losse" dingen in mijn inlaat willen hebben die na misschien wel jaren de motor in kunnen vliegen en alles in de soep laten lopen.
Succes,
The Duke