Pagina 11 van 13

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 31 jan 2014 17:47
door S. Gonzales
Als ik zo naar de foto van de krukasflens kijk, krijg ik niet de indruk dat er een vakman aan dat blok gewerkt heeft.k :shock:
De carterpan is er zo te zien dus ook af geweest, ben benieuwd wat je nog meer tegenkomt als je het blok openmaakt.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 31 jan 2014 18:56
door Dominique
Het klopt wat hitman zegt, de bouten zijn rekbouten.
Normaal gesproken hoef je daar geen loctite bij te gebruiken, maar in dit geval dient dat om de olie bij de koppeling weg te houden.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 31 jan 2014 20:12
door vauxhall
Blok is bij NEXTEK zwitserland gedaan voor 22.000euro
door vorige eigenaar (heb de fakturen)
Speedster ligt nu bij mij thuis uit elkaar.
Geen zin om hem terug ineen te steken en ergens binnen te brengen. Klasen of F. Janssen
Werk kan ik grotendeels zelf. Iemand met ervaring die oorzaak ziet en eventueel raad voor die krukas.

Lees dat er soms pasbussen gedraaid worden rond de bouten van het vliegwiel zodat er niet de minste speling/beweging op komt.
5 boutgaten zijn nog heel goed op de krukas de M10 x1.25
één gat en bout zijn een M11? miss was het een M12 maar denk het niet.
Is dit altijd zo? of was dit al een herstelling geweest? groter geboord en opnieuw getapt?
gewicht kan dan toch niet kloppen? 5 x M10 gewicht met één M11 of 12 ertussen? dat slingert toch

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 31 jan 2014 20:25
door Exmantaa
6x M10 normaal (Meestal heeft 1 gat een iets nauwere passing ter uitlijning)

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 01 feb 2014 0:38
door tibby
M'n blok is de deur uit....

grtz

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 feb 2014 16:21
door Herman
Deleted

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 feb 2014 17:53
door speedy1949
Het is nog al wat 22000 e, niet toevallig een nul te veel?

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 feb 2014 17:59
door vauxhall
Meteen lichter vliegwiel monteren en niet modderen met tapgaten?[/quote]


was al lichter vliegwiel en sachs race koppeling

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 feb 2014 18:02
door vauxhall
speedy1949 schreef:Het is nog al wat 22000 e, niet toevallig een nul te veel?

enkel voor de opbouw van de motor. Wil maar zeggen dat er genoeg betaald is dus half werk verwacht je niet aan die prijs.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 feb 2014 18:29
door tibby
Helaas kloppen die prijzen...
Mijn ombouw had de helft bij Regelin gekost (ZONDER MOTORAANPASSINGEN DUS) Ga je voor de full monty kan het inderdaad hoog oplopen....
Denk dat ik na m'n ombouw regelin ombouw+versterken motor nu ook daar ergens ga stranden... (maar TERRY gaat me niet te veel tellen he :D :D :D )

grtz

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 feb 2014 18:33
door speedy1949
Ik hoop toch niet voor zulke kosten te komen, was het trouwens niet voordeliger om bv die Speedster van Bas te kopen voor 18000 euro met 300 pk?

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 feb 2014 19:58
door tibby
Had 20 pk te weinig :mrgreen:

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 05 feb 2014 18:27
door vauxhall
toen ik die van mij kocht had die 150pk te weinig :mrgreen:

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 dec 2014 19:17
door vauxhall
hier de vermogenskurve, lijkt me heel gelijkmatig voor een turbo
Klasen-motors Garrett GT28RS turbo/ Tial wastegate MVR44
350,14PK 440,29NM

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 05 dec 2014 8:32
door Daan
Zelf ook met de GT28RS op een 2.0 gereden. Wereldwijd eigenlijk bekroond als ultieme straatturbo.
Een GT28RS op een 2.2 in een Speedster zou perfect zijn in mijn ogen. Voldoende pk's naar keuze en een rechte lijn in de curve.
... jammer dat je je 2.2 blok uit elkaar moet halen om deze turbo leuk te laten draaien.