Pagina 11 van 26

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 27 dec 2015 11:49
door Smiley
Daan schreef:50Nm meer koppel zou je dus verwachten dat een 2.2 turbo een 2.2.sc behoorlijk achter zich laat (als de cijfers kloppen) omdat er beduidend meer pk's op de wielen overblijven.
Zo Daan. Dat is nogal een statement :mrgreen:
Hier kun je zien wat je kunt verwachten qua 0-100:
viewtopic.php?f=4&t=6704&start=90

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 27 dec 2015 12:16
door Daan
Puur qua vermogen op een recht stuk dan he :lol:
45pk verschil op de wielen is nog al wat voor een speedster.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 27 dec 2015 12:25
door Exmantaa
Zi 'm vooral in de ander wijze van meten Maha vs Dynojet bank...

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 27 dec 2015 12:44
door Daan
Ja klopt. Al hele discussies gehad met Rica over dat meten. Daarom ga ik enkel op een bank waar ze wielpk meten (... en omdat er een dynojet hier op 5 min rijden staat). Dynojet meet wel wat positief lijkt het, maar ook niet veel.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 27 dec 2015 16:23
door tibby
Smiley schreef:
Daan schreef:50Nm meer koppel zou je dus verwachten dat een 2.2 turbo een 2.2.sc behoorlijk achter zich laat (als de cijfers kloppen) omdat er beduidend meer pk's op de wielen overblijven.
Zo Daan. Dat is nogal een statement :mrgreen:
Hier kun je zien wat je kunt verwachten qua 0-100:
viewtopic.php?f=4&t=6704&start=90

Hoi Daan,
Goed oefenen eerst met 0 - 100 tijden en een setje semi's erop, anders maak je een mooie blunder zoals ik :bag:
Eens als je Stefan ontmoet met z'n kastje is het gedaan he! :lol:

Die lijst steekt mij m'n ogen uit :jump:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 27 dec 2015 16:43
door tibby
S. Gonzales schreef:
De standaard koppeling hield het prima, en Bas was er zeker niet voorzichtig mee hoor. :wink: Daar kan Tibby over meepraten dacht ik. :yes:
Serieus remspoor :yes:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 09 jan 2016 13:13
door Daan
Tussen het motorische door ook nog even met de wegligging bezig:

1" ARB en Nitron Street series II binnen gehad. Nu nog wachten op mn pakketje (die hopelijk zo meteen komt) met droplinks en duralac en dan alles er onder.
Gelijk maar mn OMP achterblokken gestoken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 09 jan 2016 13:20
door gertje
Vraagje gebruik je de bijgeleverde bracket's niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 09 jan 2016 13:26
door Daan
Jawel, zie foto 2. Foto 3 is van de achterkant.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 09 jan 2016 14:41
door Maarten
Mijn nog OEM Koppeling is aan zijn grens met mijn SC ombouw (volgens OBD Tuner 360 Nm en 300 pk). Hij slipt niet door in de versnelling, maar bij een sprintje trekken heeft ie te weinig capaciteit. Dus als je graag sprintjes trekt, zou ik een andere koppeling plaatsen.
Ik wil ook de koppeling nog een keer vervangen.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 09 jan 2016 21:30
door Daan
Bedankt voor je inbreng :thumbup:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 10 jan 2016 2:55
door aKra
Ik heb een zelfde soort koppelingschijf als de 2.2 in mijn Turbo liggen. Die zijn gerate tot 290/300 PK en 300Nm-350Nm als ik me niet vergis.

Ben benieuwd wat je van de 1" ARB vind, staat ook nog op de wishlist maar tot op heden geen beperking mee gevoeld eigenlijk.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 10 jan 2016 13:11
door Daan
De 1" ARB is voor mij vooral te doen om de bodyroll te reduceren / controleren. De Nitrons was meer iets in de trent van "Mn bilsteins hebben er 15 jr en 45K opzitten en zullen dus vandaag of morgen er wel eens de brui aan geven. I.c.m. een behoorlijk gereduceerde groupbuy prijs was het eigenlijk een no-brainer.
Zwaar verlagen ga ik toch niet doen. Zit nu op 148mm rondom (zonder achterclam) met alles origineel (shocks en velgen). Ga de nitrons afstellen op 128 voor / 138 achter om mijn bumpsteer nog in de hand te houden.

Met mn ATS velgen en banden zakt de auto nog 10mm aan de voorkant en 7mm aan de achterkant door de dunnere banden maar dat is niet bumpsteer gerelateerd.
Als de boel rijd nog naar Zonneveld voor een Geo.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 10 jan 2016 17:19
door timmyboy55
Ik heb weer 205/45 voor ipv 205/40.. scheelt een hele hoop met drempels

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 31 jan 2016 21:57
door Daan
Van de week weer wat bezig geweest met de boel verder te optimaliseren.

Nieuwe krikpunten gemaakt zonder dat de bodemplaat er af moet bij de keuring:
Afbeelding

Vervolgens wat met aluminiumlassen bezig geweest. Links de testpijp en rechts de gelaste alupijp. Geen klemmen meer nodig die los kunnen schieten en weegt ook bijna 1kg minder 8)
Afbeelding

Om moeilijk bereikbare slangeklemmen nog verder te elimineren ook maar een andere turbo outlet gepakt die ik nog had liggen en daar een verlengstuk op gelast:
Afbeelding

In situ t.o.v. de oude pijp:
Afbeelding

Mijn onderstel voor met 10mm verlaagd, achter 5mm. Voor kan niet lager zonder dat de veer los komt. Ik ga het zo houden. Tis een straatauto en gedonder met mn geo heb ik geen zin in.

Van de week de IC buizen inbouwen en dan kan er gestart worden :yes: