Pagina 12 van 26

Geplaatst: 11 mei 2006 16:20
door Maik
Geen probleem Pascal.
We rijden hier rond met ET20 voor en van ET28 tot ET32 achter.

Geplaatst: 11 mei 2006 16:23
door Pascal
bedankt :lol: :lol:

Gr. Pascal

Geplaatst: 12 mei 2006 6:35
door Pascal
Gisteren met Jan Van Der Kooi sportcars contact gehad over een setje ATS`jes

met de vraag hoe snel hij ze kan leveren. krijg vandaag een telefoontje terug als het goed.

Ik hoop dat ik ze voor het ardennen weekend van 18 juni kan hebben .
Hij had nog een setje liggen maar die waren verkocht :cry: wie is de gelukkige van dit setje.

Gr. Pascal

Geplaatst: 12 mei 2006 6:39
door Matsuru
Pascal schreef:Gisteren met Jan Van Der Kooi sportcars contact gehad over een setje ATS`jes

met de vraag hoe snel hij ze kan leveren. krijg vandaag een telefoontje terug als het goed.

Ik hoop dat ik ze voor het ardennen weekend van 18 juni kan hebben .
Hij had nog een setje liggen maar die waren verkocht :cry: wie is de gelukkige van dit setje.

Gr. Pascal
Volgens mij van Linne150, want ik heb mijn DTC er afgelopen vrijdag bij Jan onder laten zetten :D en toen vertelde hij mij dat deze voor Linne 150 waren en dat er nog "iets" mee gedaan moest worden, maar dat moet Wilbert zelf maar vertellen :wink:

Geplaatst: 12 mei 2006 6:47
door Pascal
Dan weet ik het al denk ik :roll: .

Gr. Pascal

Geplaatst: 12 mei 2006 7:39
door linne150
BIG BROTHER #$%%^*(&#$ :P

Geplaatst: 12 mei 2006 8:18
door Maik
AHA :!: :!: :!: :!:
Het hoge woord is eruit! Je hoeft niet meer vaag te doen Wilbert :!: :!: :lol:
Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat........

Welke banden heb je erbij genomen Wilbert?

Geplaatst: 12 mei 2006 11:49
door Dominique
Matsuru schreef: Volgens mij van Linne150, want ik heb mijn DTC er afgelopen vrijdag bij Jan onder laten zetten :D en toen vertelde hij mij dat deze voor Linne 150 waren en dat er nog "iets" mee gedaan moest worden, maar dat moet Wilbert zelf maar vertellen :wink:
:shock: HAHAHA, je bent al een paar keer voor mij aangezien.(ongetwijfeld ook andersom) Ik heb gezegd dat ze mij binnenkort aan andere wielen kunnen herkennen.... die heb jij dus al gemonteerd?! :lol: Ik wacht nog op de bandjes, maar wil wel eens zien hoe ze staan op een zilveren Speedster. (pb maar)

Geplaatst: 13 mei 2006 19:59
door paul
Zo.......

Vandaag mijn banden wezen halen voor m'n ATS/DTC's

Toyo T1R 205/45 voor en 245/40 achter.

Was wel een hele klus om de velgen eraf te halen :twisted:
Zaten nml. vastgeroest :shock:

uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen. Ben even gaan
rijden en ..... het stuurt ineens superlicht !!!! En het remt ook veel
beter :P Hoorde na een drempel of grote hobbel in de weg, wel
een licht aanlopen achter :(

Hopelijk is dat met Nitrons over :P

Moet ook nog iets verzinnen voor die lelijke naafdeksels :(
Voorlopig maar even niets erop gedaan, maar dat vind ik ook
niet echt mooi. Iemand nog suggesties??

groeten,

Paul.

Geplaatst: 14 mei 2006 8:09
door Maik
paul schreef:Was wel een hele klus om de velgen eraf te halen :twisted:
Zaten nml. vastgeroest :shock:
Was bij mij ook zo. Met een grote hamer en een blokje hout opgelost?
uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen. Ben even gaan
rijden en ..... het stuurt ineens superlicht !!!! En het remt ook veel
beter :P Hoorde na een drempel of grote hobbel in de weg, wel
een licht aanlopen achter :(

Hopelijk is dat met Nitrons over :P
Grote kans van wel. Jij hebt nu toch ET30? Ik rij met ET28 en heel af en toe moet de band de clam raken want ik zie hele licht slijtsporen. Zal wel aanlopen op de zwarte "spatlap", maar dat probleem lost zich vanzelf wel op (slijt weg). :wink:
Moet ook nog iets verzinnen voor die lelijke naafdeksels :(
Voorlopig maar even niets erop gedaan, maar dat vind ik ook
niet echt mooi. Iemand nog suggesties??
Je weet hoe ik het gedaan heb, maar mijn velgen zijn zwart en dan kan dat prima (vind ik).

Geplaatst: 14 mei 2006 8:09
door Maik
Ohja......

FOTO'S :!: :!: :!: :lol:

Geplaatst: 14 mei 2006 18:44
door marcel85
Maik schreef:
Maik schreef:235 band op een 7,5J velg is prima te doen, vooral omdat de achtervelg van de speedster iets breder schijnt te zijn dan 7,5inch...
Als je kiest voor een 205 voorband zou ik voor 235 achter gaan.
Kies 205/45 en 235/40 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/40 als je dat wel van plan bent.
hmmm, ik zie nu dat ik een foutje hebt gemaakt in mijn bovenstaande verhaal :?
Standaard zitten er 225/45 banden achter, ik bedoel dus het volgende:

Als je kiest voor een 205 voorband zou ik voor 235 achter gaan.
Kies 205/45 en 235/45 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/45 als je dat wel van plan bent.

Dit zou beter moeten zijn :)
@maik,

je eerste uitleg was goed volgens mij .. de 2e niet..

want bij 205-45-17 voor, en 235-40-17 achter is de afrolomtrek bijna gelijk. (0.6 verschil ). dus geen abs unit van de vxr

205-45-17 en 235-45-17 wel toch? ( verschil 4.4 )

Geplaatst: 15 mei 2006 10:07
door Maarten
Sorry Pascal,

Ik ben vergeten om een foto te maken van de ATS DTC in zilver op mijn Mandarin speedster.


Ik moest wel de handremkabels verleggen en ook de abs sensor kabeltjes kwamen erg dicht langs de velgrand.
Ik heb nu 205/45 voor en 235/40 achter (Bridgestone RE050A) maar vraag me af of ik met standaard onderstel achter geen aanloop problemen krijg. Met optrekken duikt hij achter wel erg ver in de veren.

Overigens waren de banden de eerste km wel heel erg glad, door een korte slinger aan het stuur kwam de achterkant al behoorlijk opzij zetten (op een rechte weg....) Dus eerst maar even 40 km snelweg en toen nog eens sturen. Stuurt niet lichter (ook niet veel zwaarder overigens) en ook niet echt directer als de orginele 175, maar dat is de eerste indruk en nog een beetje rustig gedaan.

Maarten

Geplaatst: 15 mei 2006 11:25
door paul
Maik schreef:
Was bij mij ook zo. Met een grote hamer en een blokje hout opgelost?
Nee, met een spuitbus WB40 of zoiets. Kwam een maat uit de buurt
mee aanzetten. Even de naven inspuiten, tijdje laten intrekken en
daarna kon ik de wielen met de hand er af wrikken. Dat spul lost
roest perfekt op!!! :D
Grote kans van wel. Jij hebt nu toch ET30? Ik rij met ET28 en heel af en toe moet de band de clam raken want ik zie hele licht slijtsporen. Zal wel aanlopen op de zwarte "spatlap", maar dat probleem lost zich vanzelf wel op (slijt weg).
Ja ET30. Weet nog niet precies waar het aanloopt. Heb al wel de
ABS kabeltjes opgebonden, want die lagen al tegen de velgrand aan.
Zal het de komende tijd regelmatig controleren :wink:
Je weet hoe ik het gedaan heb, maar mijn velgen zijn zwart en dan kan dat prima (vind ik).
Heb zondagochtend, op weg naar Belgie, even zonder de kapjes gereden
maar vond het (bij de zilveren velgen) er niet uitzien en heb tijdens een
tussenstop toch maar de standaard deksels van ATS erop gezet. :shock:
(zie de foto's bij Neeltje Jans) Is in ieder geval een veel beter gezicht.
Misschien laat ik ze ook wel zo zitten.

Groeten,

Paul.

Geplaatst: 15 mei 2006 12:00
door Maik
marcel85 schreef:
Maik schreef:
Maik schreef:235 band op een 7,5J velg is prima te doen, vooral omdat de achtervelg van de speedster iets breder schijnt te zijn dan 7,5inch...
Als je kiest voor een 205 voorband zou ik voor 235 achter gaan.
Kies 205/45 en 235/40 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/40 als je dat wel van plan bent.
hmmm, ik zie nu dat ik een foutje hebt gemaakt in mijn bovenstaande verhaal :?
Standaard zitten er 225/45 banden achter, ik bedoel dus het volgende:

Als je kiest voor een 205 voorband zou ik voor 235 achter gaan.
Kies 205/45 en 235/45 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/45 als je dat wel van plan bent.

Dit zou beter moeten zijn :)
@maik,

je eerste uitleg was goed volgens mij .. de 2e niet..

want bij 205-45-17 voor, en 235-40-17 achter is de afrolomtrek bijna gelijk. (0.6 verschil ). dus geen abs unit van de vxr

205-45-17 en 235-45-17 wel toch? ( verschil 4.4 )
Ik heb het even gechecked en je hebt gelijk Marcel.