Bezoek Nordschleife/Nürburgring

Aanstaande evenementen.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Er zal heus wel iemand zo gek zijn om jou een rondje mee te nemen Martin :wink:
Neem je helm inderdaad maar mee dan, want ik heb besloten toch weer alleen met helm te rijden op de NS, in tegenstelling tot wat ik de vorige keer gedaan heb in mei... En dan ziet het er zo lullig uit als ik een helm op heb en de passagier niet :)
Afbeelding
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Have a very nice day. :D
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Maik

Bericht door Maik »

Voor degene die morgen met de vroege boys meegaan, wij verzamelen eerst in de randstad bij Shell tankstation de Andel langs de A12 bij Reeuwijk. Om 8uur of iets daarna vertrekken wij naar Venlo, waar wij om 10 uur hopen te zijn. We zullen daar vertrekken om ongeveer 10.15 of misschien wat later.

Er gaat dus nog een klein clubje iets later, maar daar moet je Martin of Wilbert voor hebben, wat die gasten uitspoken met hun schema, dat weet ik allemaal niet meer :)

Tot dan!
Afbeelding
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Effe, heb nu mijn schokbrekers op zes vanaf hard voor en vijf vanaf hard achter...... Is dat goed? Ben er effe mee in de war..... :oops:
Maik

Bericht door Maik »

Euhhhh, das wel erg pittig Steven! Zo glad is de Nordschleife niet :wink:

Beter zet je ze even op 15 vanaf hard voor en 13 vanaf hard achter ofzo... (ik weet niet eens meer wat ik heb normaal :? ). Ik ga het ook nog even checken!
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Ik heb Mark z'n website nog even gecheckt, en hij heeft zijn dempers staan op:
The nitrons were set to 18 clicks from hard front and 16 clicks from hard at the rear
Maar dat was toen hij ze er net onder gezet had.
Hij heeft ook de iets stijvere veren bij zijn Nitron-kit genomen, jij hebt de normale toch? Ik weet wel dat IK de dempers iets van 2 klikken harder had staan dan Mark...
18/16 of 16/14 lijkt mij prima.
Afbeelding
van dijk

Bericht door van dijk »

We gaan om 8:30 weg, ik denk dat we wel op tijd in Venlo zijn.
Hoe gaan jullie nu, A12 of A2?
SteV6

Bericht door SteV6 »

Maik schreef:Euhhhh, das wel erg pittig Steven! Zo glad is de Nordschleife niet :wink:

Beter zet je ze even op 15 vanaf hard voor en 13 vanaf hard achter ofzo... (ik weet niet eens meer wat ik heb normaal :? ). Ik ga het ook nog even checken!
Dat zijn ook mijn instellingen, maar dan met de "standaard" Nitron-veersterktes.

SteV6
S4 Avant
stevenflappy
Contacteer:

Maar met Mark zijn instelling staat ie dan bijna op zacht, ik rij niet in een rolls! Maar hij moet achter stijver staan als voor toch? Ik heb ze altijd zo hard staan hoor maar het gaat mij erom of ie achter stijver moet staan als voor.

Want dan staat ie nu goed toch?
Maik

Bericht door Maik »

Dan staatie goed ja...
Maar weet wat je doet Flap, te hard is niet goed. Alles waar TE voor staat niet :wink:
Als je nu over een weg rijdt die heel erg hobbelig is heb je kans dat de wielen niet meer goed kontakt houden met de weg met in het ergste geval een flinke stap opzij als je een keer een flinke dwarsrichel tegenkomt...

Maar als jij al je vullingen kwijt wilt :wink:
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Het ziet er naar uit dat het de A12 wordt Martin, de A2 is inderdaad een zooitje qua werkzaamheden :?
Gelukkig is het vanaf maandag wat rustiger in de spits door alle vakanties van midden Nederland...
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Vind het gewoon niet lekker als ie gaat hangen, moet eigenlijk een dikkere stabilisator stang hebben. Ach heb 17 kronen, zitten vast gelijmd... :?
Dominique

Bericht door Dominique »

Ben ook van de party, A12 Texaco, Slagmaat. Ik hoop dat er niet te veel Duitsers vakantie hebben :wink:
Maik

Bericht door Maik »

stevenflappy schreef:Vind het gewoon niet lekker als ie gaat hangen, moet eigenlijk een dikkere stabilisator stang hebben. Ach heb 17 kronen, zitten vast gelijmd... :?
Dan begrijp je het principe van een demper nog niet Steven.
Alleen stijvere veren en/of dikkere stabi zorgen ervoor dat een auto minder gaat hangen. Een demper "dempt" alleen de bewegingen. In HELE korte bochten (meer een korte verandering van rijrichting) zal je wel verschil merken, maar als de bocht langer dan 1s duurt dan drukt het gewicht van de wagen gewoon door de demper heen, hoe stug je die ook hebt staan.
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Misschien zien we je nog wel bij tankstation Slagmaat Martin en de rest. Als jullie om 8.30 vertrekken zal het niet veel schelen of dat wij daar voorbij razen :wink:
Als we toevallig aansluiten, wel een beetje netjes aan de snelheid houden in NL, er zit in mijn groepje een wijf die net iets teveel bonnen heeft binnengekregen de laatste tijd :?
Afbeelding
Plaats reactie