Pagina 12 van 24
Geplaatst: 15 mei 2009 9:33
door Oblivion
allen schreef:
Leg uit...
Je weet nooit waar ze je op pakken, kan evengoed voor een te hoge CO2 uitstoot zijn. Geen flauw idee hoe dat bij de speedster zit, gewoon als voorbeeldje.
Is meer dan logisch toch dat ik mijn auto probeer te redden, zoniet is het bye bye 15.000 euro. En neen ik heb jullie raadt niet in de wind geslaan, heb verschillende dealers gecontracteerd en vele willen wel helpen.
Geplaatst: 15 mei 2009 9:39
door Rob
Oblivion schreef:allen schreef:
Leg uit...
Je weet nooit waar ze je op pakken, kan evengoed voor een te hoge CO2 uitstoot zijn. Geen flauw idee hoe dat bij de speedster zit, gewoon als voorbeeldje.

op de keuring is het echt niet de bedoeling om u te pakken, natuurlijk, de auto moet technisch in orde zijn, op co2 uitstoot bv denk ik niet dat je een probleem gaat hebben, er zit toch maar gewoon een opel motor in
de problemen die "kleine" autos hebben en waarvoor ze afgekeurd worden is te weining gewicht op de achteras, maar dat denk ik niet dat je bij de speedster aan de hand gaat hebben
Het zou me verbazen moest een standaard speedster niet door de keuring geraken.
Geplaatst: 15 mei 2009 9:50
door Hendrik-Jan
Tip: laat de auto keuren, als ie goed is ga hem laten maken. Daarna rijvaardigheidcursus en dan dashboard en Turboflappen.
Wanneer een chassis ingedeukt is kan je dat makkelijk uit het zicht halen door wat nieuw bodywork erop te zetten.
Verkoop je de auto later en je vergeet dat te vertellen en de nieuwe eigenaar komt er achter dan kan je een probleempje krijgen als de auto alsnog daarop wordt afgekeurd.
Geplaatst: 15 mei 2009 10:01
door Oblivion
Hendrik-Jan schreef:Tip: laat de auto keuren, als ie goed is ga hem laten maken. Daarna rijvaardigheidcursus en dan dashboard en Turboflappen.
Wanneer een chassis ingedeukt is kan je dat makkelijk uit het zicht halen door wat nieuw bodywork erop te zetten.
Verkoop je de auto later en je vergeet dat te vertellen en de nieuwe eigenaar komt er achter dan kan je een probleempje krijgen als de auto alsnog daarop wordt afgekeurd.
Ok thanks
Als de auto gemaakt kan worden zal ik hem echter nooit verkopen, dan rijdt ik hem tot het einde op

.
Dat is dus wat ik helemaal bedoelde, chassis wat later bijwerken en bodywork erover. Maar ik kan toch moeilijk zonder rechterdeur en sideskirt naar de keuring stappen?... herstelling moet helaas ervoor gebeuren of zie ik dat verkeerd?
Geplaatst: 15 mei 2009 10:11
door Hendrik-Jan
Natuurlijk. Mijn vorige 2 auto's zou ik ook nooit meer weg doen. Deze trouwens ook niet.
Ik zou nu het chassis laten nakijken door Lotus Antwerpen.
Misschien zie je ons als een stelletje doemdenkers maar zie het als een soort waarschuwing. Wanneer je de auto zo op wilt lappen en tot je 95e er mee door wilt rijden moet je dat natuurlijk zelf weten.
En natuurlijk zijn er veel bedrijven die je graag willen helpen.
Geplaatst: 15 mei 2009 11:16
door allen
M'n vorige auto is in '92 nieuw gekocht en zou ook nooit meer weggaan. Is dit jaar toch in mooie staat de laan uitgestuurd. De Speedster gaat in beginsel nooit weg, maar ook ik ben zo nu en dan kijken naar een 'rauwere' opvolger. Mijn leven is net een landweg met vele afslagen...
De fix is je gegund hoor, maar je maakt voor mijn gevoel een debiele volgorde van het laten repareren. Vergeef me m'n uitspraken. Ze zijn goed bedoeld.

Geplaatst: 15 mei 2009 11:57
door Maik
Oblivion schreef:Hendrik-Jan schreef:Tip: laat de auto keuren, als ie goed is ga hem laten maken. Daarna rijvaardigheidcursus en dan dashboard en Turboflappen.
Wanneer een chassis ingedeukt is kan je dat makkelijk uit het zicht halen door wat nieuw bodywork erop te zetten.
Verkoop je de auto later en je vergeet dat te vertellen en de nieuwe eigenaar komt er achter dan kan je een probleempje krijgen als de auto alsnog daarop wordt afgekeurd.
Ok thanks
Als de auto gemaakt kan worden zal ik hem echter nooit verkopen, dan rijdt ik hem tot het einde op

.
Dat is dus wat ik helemaal bedoelde, chassis wat later bijwerken en bodywork erover.
Maar ik kan toch moeilijk zonder rechterdeur en sideskirt naar de keuring stappen?... herstelling moet helaas ervoor gebeuren of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd, je kan een auto gewoon op laten halen door een gehuurde auto-ambulance, kost je maar een paar knaakjes. Laat hem dan brengen naar een Lotusspecialist/dealer voor een check. Dan weet je wel VANTEVOREN waar je aan begint.
Geplaatst: 15 mei 2009 12:02
door Maik
En wanneer laat je nou goede foto's zien van de schade? Of heb je een goede reden om ze niet te laten zien? Er vragen al een paar mensen naar maar je reageert er niet op... Wie weet valt het echt heel erg mee en kunnen wij je dat al vertellen, daar slaap je dan toch beter van?! En als de schade toch wat lelijker blijkt, dan krijg je dat ook te horen, maar dan ben je een gewaarschuwd mens en dat lijkt mij in dit geval ook wel wat waard...
Als je geen foto's wilt laten zien, even goede vrienden, maar dan ga ik geen energie meer in dit topic steken.
Geplaatst: 15 mei 2009 13:21
door linne150
Ik zou mijn Speedster ECHT NOOIT verkopen

Zeker niet na alles wat ik er aan veranderd heb

Geplaatst: 15 mei 2009 13:28
door Racerke
Zou ook eerst chassis laten checken of deze nog perfect in orde is...
Moest het toch ni zo zijn kan je je speedster nog steeds in onderdelen verkopen nu deze toch gestript is. Zal je veel goedkoper uitkomen en van dat geld koop je terug een nieuwe
Grtz
Geplaatst: 15 mei 2009 15:37
door SteV6
Troll-alarm
Don't feed the Troll Don't feed the Troll
Oblivion,
Zolang als je over je ongeluk post heb ik me ingehouden. Je vraagt om je niet te veroordelen ... maar het is je eigen schuld. En je loopt constant te zeiken en te janken. Face it; je rijdt zelf je auto kort terwijl je deze niet all-risk verzekerd hebt. Nu zit je met de consequenties. En als de schade afkeur van je chassis inhoudt, dan is je chassis total loss, PUNT.
Handel daar dan ook naar. Wat je met je eigen veiligheid en gezondheid wil doen moet je zelf weten. Maar iedereen weet dat je auto ooit weer op de markt zal komen, ook als jij 'm alleen maar cosmetisch repareert. En dan breng je andermans leven in gevaar ... Draag de gevolgen van je fout. Dat je van slag bent een paar dagen na het ongeluk dat snap ik, maar nu zijn we bijna 2 weken verder. Dan moet je weer helder denken en de feiten accepteren zoals ze nu eenmaal zijn. Dat hoort bij volwassen zijn.
Wat is je chassisnummer en dashnummer? Dan weet iedereen voor de toekomst dat je deze auto moet laten checken voordat je 'm koopt.
Ik ben klaar met je Oblivion.
SteV6
Geplaatst: 15 mei 2009 15:52
door Oblivion
Hendrik-Jan schreef:Wanneer je de auto zo op wilt lappen en tot je 95e er mee door wilt rijden moet je dat natuurlijk zelf weten.
En natuurlijk zijn er veel bedrijven die je graag willen helpen.
Zo bedoelde ik het niet

, als ik 30 jaar ben is het goed geweest, dan wil ik wel een normale auto. Ik bedoelde zolang de auto het aan kan

, gaat hij dan nog zo lang mee denk je? :p
Maik schreef:En wanneer laat je nou goede foto's zien van de schade?
Ik weet niet of dat een verstandige zet is, is al zoveel besproken geweest.
Zie post van SteV6 hieronder dan weet je wat ik bedoel.
Ik trek mijn plan wel, ik weet dat hier heel wat vriendelijke mensen zijn die proberen te helpen en dat respecteer ik ongelofelijk.
Ik weet dat er mensen zijn waarop ik kan rekenen en daar ga ik het mee doen.
Wees gerust SteV6 ik ga mijn auto nooit verkopen zweer ik op mijn communiezieltje. Je kan op beide oren slapen.
Geplaatst: 15 mei 2009 16:08
door SteV6
Oblivion schreef:Maik schreef:En wanneer laat je nou goede foto's zien van de schade?
Ik weet niet of dat een verstandige zet is, is al zoveel besproken geweest.
Zie post van SteV6 hieronder dan weet je wat ik bedoel.
Ik trek mijn plan wel, ik weet dat hier heel wat vriendelijke mensen zijn die proberen te helpen en dat respecteer ik ongelofelijk.
Ik weet dat er mensen zijn waarop ik kan rekenen en daar ga ik het mee doen.
Wees gerust SteV6 ik ga mijn auto nooit verkopen zweer ik op mijn communiezieltje. Je kan op beide oren slapen.
Dit is exact waarom ik mijn post postte. Je laat iedere keer weer blijken dat je de gevolgen niet onder ogen wil zien. Laat je auto checken, als er niets aan de hand is, is de smet meteen van je auto. Zolang je dat niet doen, zal het je altijd blijven achtervolgen.
En zeg nooit nooit ...
SteV6
Geplaatst: 15 mei 2009 16:27
door Oblivion
SteV6 schreef:Laat je auto checken, als er niets aan de hand is, is de smet meteen van je auto. Zolang je dat niet doen, zal het je altijd blijven achtervolgen.
En zeg nooit nooit ...
SteV6
Ben ik iets vergeten te posten?

Ik ga de auto zeker laten controleren ben mijn leven niet beu. Hoe kom je erbij dat ik dat niet zal doen? Alleen ga ik het niet extra in de verf zetten bij keuring.
Geplaatst: 15 mei 2009 17:10
door M-speed
ik geloof dat je ons nog steeds niet helemaal snap
ga naar de dealer en laat naar je dorpel kijken
misschien kunnen ze het wel fixen voor een leuke prijs
misschien niet dan is het sparen voor een chassis
je zegt dat je je leven niet beu bent geloof er helaas weinig van
anders had je al lang een techneut naar je dorpel laten kijken en je laten vertellen of hij nog goed is of niet
maar goed het zijn jouw slapeloze nachten
en het is jouw ziel die je aan de duivel verkoopt om het zo op te lossen