Pagina 12 van 27

Geplaatst: 09 jul 2009 17:16
door Piet
Mooi werk Pascal, ik ben echt stik jaloers. :alone:

Geplaatst: 09 jul 2009 18:40
door stefan
zeg dat wel erg netjes

ben eigelijk wel benieuwd naar de sound 8)





ik zal morgen de tulletts de groeten overmaken



grt stefan

Geplaatst: 09 jul 2009 18:55
door Pascal
stefan schreef:zeg dat wel erg netjes

ben eigelijk wel benieuwd naar de sound 8)





ik zal morgen de tulletts de groeten overmaken



grt stefan
Stefan veel plezier in Engeland.

Misshien nog een tipje voor tullett, om de eindpijpjes 1cm langer te maken.
Dan komen ze gelijk met de achterkant. dan ziet het er net wat stoerder uit.
Ik vind ze nu net iets te kort. :yawn:

Geplaatst: 09 jul 2009 19:50
door stefan
@ pascal

ik zal het hun doorgeven
ik heb ook een uitlaatpakking mee om de gaten te vergelijken
en dan het lambda probleem (maar dat komt in orde heb ik reeds van andy vernomen 8)





grtz stefan
ik zal maar gaan slapen (vertrek om 0300) :wacko:

Geplaatst: 09 jul 2009 20:51
door allen
Pascal, ik vind roffelen en ploffen altijd prachtig! 8)

Stefan, fijne reis en je weet wat ik gezegd heb toch? Zal het dus maar niet vergeten! :idea:

Geplaatst: 10 jul 2009 0:00
door Dominique
Nou, vanavond eindelijk ff een stukje gereden (met Maik zn auto). We hebben slechts een kilometer of 50 gereden, de ECU is dus nog volop aan het leren. Maik zal wel meer over eventueel meer pouwah kunnen vertellen. Ik ben niet bekend genoeg met zijn wagen om hier nu al iets over te zeggen.

Het geluid klinkt mooi diep. Plof en roffel klinkt tussen de versnellingen wanneer je niet al te snel schakeld. Niet gek dus, ik verwacht geen problemen bij trackdays ivm geluid overschreiding.

Geplaatst: 10 jul 2009 12:22
door Maik
Mooie hitteschilden man :wink:

Eindelijk hebben we dan gereden, gisternacht van 12 tot 1 uur :lol:
Geluidje klinkt lekker, heb nog even staan luisteren langs de kant van de weg, en er stopte gelijk een plieziewagen naast me, of ik op de bus stond te wachten :lol: Maar even verteld dat we een uitlaatje aan het testen waren... vonden ze prima! 8)

Het rijden, tsja, nog weinig over te zeggen. Ik dacht eerst een flinke winst waar te nemen met half gas, half hoog in de toeren (closed loop), maar na 50km even het gaspedaal iets harder aangetipt en tsja, ik weet het nog niet, maar dat zal vast liggen aan een hardleerse ECU :wink:

Vanavond verder afbouwen (motorkap erop, hitteschilden beter vastzetten), en dan beginnen aan die bak van Dominique. Die zal een stuk soepeler gaan omdat we nu weten wat we precies moeten doen.

Geplaatst: 10 jul 2009 12:27
door allen
Hoe laat ga je afbouwen Maike? En waarom niet morgen overdag? 8)

Geplaatst: 10 jul 2009 12:35
door Maik
Nog even een summary van de kilo's die ik eruit gekieperd heb:

Clam shim mod: -370 gr. (440-70)
EGR klep: -660 gr.
Uitlaatsteun: -230 gr.
Hitteschild spruitstuk: -690 gr.
Hitteschild collector: -190 gr.
Nieuwe hitteschilden: +500 gr. (ongeveer)
Nutteloze motorbeugels: -670 gr.
Tullett uitlaat: -7400 gr.
Interieur paneel: -2800 gr.
Speakers: -2200 gr.
Hoofdsteun beugels: -2000 gr.
Kapje van motorkapsluiting: -150 gr.

Totaal toch nog 16.9 kg.
Nu moet ik toch erg dicht tegen de 800kg aan zitten, en het doel is eronder te duiken 8)
Herman, ik kom weer eens een keer wegen :idea: :wink:

Geplaatst: 10 jul 2009 12:37
door Maik
allen schreef:Hoe laat ga je afbouwen Maike? En waarom niet morgen overdag? 8)
Elly, vanavond beginnen aan die grondlakbak van Doom, clam eraf, zondag heel de dag uitlaai eraf slopen en 2.4 inlaat monteren, de week erop afmaken en wegwezen die bak van Dominique, want tot die tijd staat mijn bakkie in zijn garage te verstoffen terwijl er nu zo'n mooie auspuff onder zit :!: :shock: :? :evil:

Geplaatst: 10 jul 2009 12:56
door allen
Die zag ik niet aankomen. Laat ik je voortaan maar weer Maikuhhh, Maik noemen. :oops:
Kom wellicht vanavond wel ff buurten. Als ik een moker mee moet brengen roep je maar. Is de achterkant er in 2 minuut 35 af.

Oh ja dan nog wat voor die Algerijn! Tullet vertrouwd Stefan denk ik niet. Hij heeft het stukje bocht in je doos (een echte verzenddoos en geen doos als zijnde een doos, je weet wel...) geflikkerd en gisteren verzonden. Je spruitstuk zal er dus ook wel weer snel zijn. 8)

Geplaatst: 10 jul 2009 19:44
door stefan
hier zijn we terug
na een ritje van 968 km (ja je leest het goed) nog wat rondgemodderd he
en ook het circuit van brands hatch gezien en veel te veel engelse platen en ronde punten
dus ja allen dat heb je met die kop van mij he :oops: het was net verstuurd
nu bij de tullets kleine werkplaats maar met alle gerief voorhanden :D
en zeer vriendelijke gasten daar 8) andy had een dagje rust
alle kleine probleempjes uitgelegd en ze hadden er oren naar hoor
zelf de tutjes van pascal(zen uitlaat dan he) ik moet zien wat ik hier zeg want de allens viseren hier :)
het was de moeite ze waren net bezig aan een lotus met honda motor met SC (en veel pk;s)
ook een volledig systeem aant fabriceren
grtz stefan

Geplaatst: 10 jul 2009 22:56
door Dominique
Ah, vandaar dat ik Chris aan de telefoon kreeg. Ik belde om te vragen of ik de downpipe nog kon verwachten vandaag. Die zou er tenslotte dit weekend in gaan. Via een trackingnummer heb ik kunnen uitvogelen dat hij nog in Brussel ligt bij een overslagpunt. Sufferts bij UPS hebben liggen pitten en zijn donderdag vergeten mijn midden uitlaat deel in te laden. :evil: erg jammer.

Ik ben net met Maik zn auto in ECU-learning-mode naar huis gereden. Ik ben erg te spreken over het geluid. Niet te luid om vermoeiend te zijn voor een lange rit. Duidelijk meer body dan de standaard pijp, en een mooie sonore brom wanneer de motor stationair draait.

Meer vermogen? Voelbaar wel. Waar ik eerder in Maik zijn auto een 'gat' ervaarde in het middengebied tov mijn auto (2,2 spruitstuk op die van mij tov 2,4 spruitstuk van Maik) wordt dit nu gecompenseerd door meer vermogen over het hele toerenrange. Dus ook het middengebied.
Let wel, dit is natuurlijk slechts wat ik voel en ervaar.

De roestvast stalen tutjes (hij burgerd erg snel in, Pascal :wink: ) zijn inmiddels van de hitte iets verkleurd. Volledig zoals het hoort. :thumbup:

Geplaatst: 11 jul 2009 6:52
door allen
Heb je in open of closed loop gereden? :lol:

Weet niet of het bij een compressor anders is, maar ik vond de lengte van de pijpjes goed bij Maik.

Geplaatst: 11 jul 2009 7:14
door Maik
#$@%#&@!!!! Had ik eindelijk netjes de Tullett eronder, hitteschildjes 100%, alles minus 17kg weer netjes gemonteerd, gaat die snicker/gevulde koek/luikse wafel/chocolade cake-monster er mee vandoor :cry:
Dinsdag heb ik hem weer terug als het goed is!! :)

Was het geluid nu heel anders met de kap erop Doom?