In die engelse vertalingen, gaat de de vacuumconnector met een luchtklep ertussen naar:
- markv website; brake booster = Rembekrachtiger?
- z22se.co.uk; servo = ???
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Manta79 schreef:Ik heb begrepen dat dit naar de rembekrachtiger gaat met ertussen een nieuwe corsa luchtklep (bevestiging dik/dik ipv dik/dun) en stuk nieuw slang.
Ik heb het ook zo begrepen.
Het dunne slangetje op de foto wordt dus vervangen door een dikke. Er zit nu dus nog ergens anders een ventiel van dik naar dun. Deze wordt dus vervangen door dik/dik. De dikke slang gaat dan zo op de inlaat 2.4.
Dat knietje gaat er dus uit. Maar ik denk dat deze persoon het knietje er juist tussen heeft gezet Wij zullen die niet aantreffen, enkel een ventiel een stuk verder op die van dik naar dun gaat en vervolgens het dunne slangetje op de inlaat 2.2
Smiley schreef:Dus, simpelton die ik ben; er loopt nu een klein slangetje vanuit de rembekrachtiger naar het 2.2 inlaat spruitstuk?
Bijna volledig:
Er loopt van de rembekrachtiger een dikke slang tot een ventiel waarop die overspringt naar een dunne slang. Deze dunne slang zit op de 2.2 inlaat.
straks:
Er loopt van de rembekrachtiger een dikke slang tot een ventiel waarop die niet over springt en met dezelfde maat verder gaat. Deze dikke slang gaat zo op het 2.4 inlaat.
Waarom niet gewoon de gehele slang vervangen van de rembekrachtiger tot aan de inlaat, want dan heb je geen ventiel nodig...
Dat is waar, maar zal een lastigere klus zijn denk ik
Ik denk dat er standaard een dun slangetje loopt vanaf de luchtklep naar de dunne aansluiting op het 2.2 spruitstuk en een dikkere slang vanaf de luchtklep naar de rembekrachtiger.
Aangezien de 2.4 een dikke aansluiting heeft moet daar dus nu een dikke slang op en die dikke slang moet dus ook op een andere luchtklep met aan beide kanten een dikke aansluiting.
Manta79 schreef:Ik denk dat er standaard een dun slangetje loopt vanaf de luchtklep naar de dunne aansluiting op het 2.2 spruitstuk en een dikkere slang vanaf de luchtklep naar de rembekrachtiger.
Aangezien de 2.4 een dikke aansluiting heeft moet daar dus nu een dikke slang op en die dikke slang moet dus ook op een andere luchtklep met aan beide kanten een dikke aansluiting.
Dat is toch precies hetzelfde als hoe ik het beschrijf ?
@manta, dat sluit aan bij de accessoirekit van thorney (die dure).
Nu dus de vraag of iemand kan opmeten wat de lengte is van de huidige dunne slang naar de oude luchtklep, zodat er gekeken kan worden wat een el cheapo maar stevige 12mm slang is, die dan gelijk voor 14 personen gekocht en gesneden kan worden.
Ik heb van tibby een stuk compressorslang meegekregen, wat 12mm versterkt is, en niet zo duur moet zijn volgens mij.
Die thorney kit lijkt gewoon een tuinslang te hebben gebruikt
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ik heb toch zitten denken om die dure set te kopen. Als het echt compleet is is het een fluitje van een cent Het is dat ik de ECU plaat al heb. Dat zelf maken is toch wel een paar uurtjes werk (naar de winkel/spullen kopen ect.)
Ik vind de oplossing van die (goh, wat was dat ook alweer: ontstoorder ofzo) "weerstand" wel ideaal. Dat rode dingetje met draadje. Kapje eraf halen van de dynamo. Moertje eraf draaien, oogje erop, moertje weer aandraaien en klaar
Wij moeten nu het kapje gaan verzagen, "weerstandje" eruit draadjes oplengen/solderen en monteren...
Ik voel aan me water dat iemand hier op het forum wel kan zeggen wat het precies is met een goede waarde. Zodat we deze ook zelf kunnen maken... Des te sneller is de set-up gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Dennizz op 08 okt 2009 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Die ontstoor condensatoren kan je zo halen bij een goede autozaak, lekker niks zagen. 2,2 microFahrad (uF). Het zit direct over de + en de - van de dynamo en vangt piekjes af die bijvoorbeeld kunnen storen op je elektrische apparatuur in de auto en buiten de auto.
Laatst gewijzigd door Manta79 op 08 okt 2009 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik hier de berichtjes lees over die klep, met dikke en dunne vacuumleiding, en ik bekijk hoe het op mijn Speedster zit, stel ik vast dat er aan de "klep" 2 even dikke vacuumleidingen zitten, en dat deze dikke leiding rechtsreeks op het 2.2 inlaatspruitstuk zit.
Je kan dit zien op de foto. (leiding juist naast het oliefilter, die op de met geel koppelstuk zit, op de 2.2 inlaat.
Ondertussen ook de alu stukjes gemaakt uit 2mm dik alu. Inderdaad wel enkele uurtjes werk.