Pagina 12 van 14
Geplaatst: 08 okt 2009 9:17
door Dennizz
Staat in dit topic, paar bladzijden terug. Arno kon hier antwoord op geven met uitleg
Slangetje hoeft niet worden aangesloten en kan je ook los in de motorruimte laten hangen. Dit slangetje is een ontluchting van je benzine tank.
Geplaatst: 08 okt 2009 10:06
door Smiley
Mooi, nog 1'tje dan:

In die engelse vertalingen, gaat de de vacuumconnector met een luchtklep ertussen naar:
- markv website; brake booster = Rembekrachtiger?
- z22se.co.uk; servo = ???
Geplaatst: 08 okt 2009 11:03
door Manta79
Ik heb begrepen dat dit naar de rembekrachtiger gaat met ertussen een nieuwe corsa luchtklep (bevestiging dik/dik ipv dik/dun) en stuk nieuw slang.
Geplaatst: 08 okt 2009 14:52
door Dennizz
Manta79 schreef:Ik heb begrepen dat dit naar de rembekrachtiger gaat met ertussen een nieuwe corsa luchtklep (bevestiging dik/dik ipv dik/dun) en stuk nieuw slang.
Ik heb het ook zo begrepen.
Het dunne slangetje op de foto wordt dus vervangen door een dikke. Er zit nu dus nog ergens anders een ventiel van dik naar dun. Deze wordt dus vervangen door dik/dik. De dikke slang gaat dan zo op de inlaat 2.4.
Dat knietje gaat er dus uit. Maar ik denk dat deze persoon het knietje er juist tussen heeft gezet

Wij zullen die niet aantreffen, enkel een ventiel een stuk verder op die van dik naar dun gaat en vervolgens het dunne slangetje op de inlaat 2.2
verwacht ik

Geplaatst: 08 okt 2009 15:11
door Manta79
Het knietje is inderdaad een andere oplossing voor hetzelfde probleem.
Geplaatst: 08 okt 2009 15:20
door Smiley
Dus, simpelton die ik ben; er loopt nu een klein slangetje vanuit de rembekrachtiger naar het 2.2 inlaat spruitstuk?
Geplaatst: 08 okt 2009 15:31
door Dennizz
Smiley schreef:Dus, simpelton die ik ben; er loopt nu een klein slangetje vanuit de rembekrachtiger naar het 2.2 inlaat spruitstuk?
Bijna volledig:
Er loopt van de rembekrachtiger een dikke slang tot een ventiel waarop die overspringt naar een dunne slang. Deze dunne slang zit op de 2.2 inlaat.
straks:
Er loopt van de rembekrachtiger een dikke slang tot een ventiel waarop die niet over springt en met dezelfde maat verder gaat. Deze dikke slang gaat zo op het 2.4 inlaat.
Waarom niet gewoon de gehele slang vervangen van de rembekrachtiger tot aan de inlaat, want dan heb je geen ventiel nodig...
Dat is waar, maar zal een lastigere klus zijn denk ik

Geplaatst: 08 okt 2009 15:36
door Manta79
Ik denk dat er standaard een dun slangetje loopt vanaf de luchtklep naar de dunne aansluiting op het 2.2 spruitstuk en een dikkere slang vanaf de luchtklep naar de rembekrachtiger.
Aangezien de 2.4 een dikke aansluiting heeft moet daar dus nu een dikke slang op en die dikke slang moet dus ook op een andere luchtklep met aan beide kanten een dikke aansluiting.

Geplaatst: 08 okt 2009 15:47
door Dennizz
Manta79 schreef:Ik denk dat er standaard een dun slangetje loopt vanaf de luchtklep naar de dunne aansluiting op het 2.2 spruitstuk en een dikkere slang vanaf de luchtklep naar de rembekrachtiger.
Aangezien de 2.4 een dikke aansluiting heeft moet daar dus nu een dikke slang op en die dikke slang moet dus ook op een andere luchtklep met aan beide kanten een dikke aansluiting.

Dat is toch precies hetzelfde als hoe ik het beschrijf

?
Geplaatst: 08 okt 2009 15:54
door Smiley
@manta, dat sluit aan bij de accessoirekit van thorney (die dure).
Nu dus de vraag of iemand kan opmeten wat de lengte is van de huidige dunne slang naar de oude luchtklep, zodat er gekeken kan worden wat een el cheapo maar stevige 12mm slang is, die dan gelijk voor 14 personen gekocht en gesneden kan worden.
Ik heb van tibby een stuk compressorslang meegekregen, wat 12mm versterkt is, en niet zo duur moet zijn volgens mij.
Die thorney kit lijkt gewoon een tuinslang te hebben gebruikt

Geplaatst: 08 okt 2009 16:45
door Dennizz
Ik heb toch zitten denken om die dure set te kopen. Als het echt compleet is is het een fluitje van een cent

Het is dat ik de ECU plaat al heb. Dat zelf maken is toch wel een paar uurtjes werk (naar de winkel/spullen kopen ect.)
Ik vind de oplossing van die (goh, wat was dat ook alweer: ontstoorder ofzo) "weerstand" wel ideaal. Dat rode dingetje met draadje. Kapje eraf halen van de dynamo. Moertje eraf draaien, oogje erop, moertje weer aandraaien en klaar
Wij moeten nu het kapje gaan verzagen, "weerstandje" eruit draadjes oplengen/solderen en monteren...
Ik voel aan me water dat iemand hier op het forum wel kan zeggen wat het precies is met een goede waarde. Zodat we deze ook zelf kunnen maken... Des te sneller is de set-up gemonteerd.
Geplaatst: 08 okt 2009 16:51
door Manta79
Die ontstoor condensatoren kan je zo halen bij een goede autozaak, lekker niks zagen. 2,2 microFahrad (uF). Het zit direct over de + en de - van de dynamo en vangt piekjes af die bijvoorbeeld kunnen storen op je elektrische apparatuur in de auto en buiten de auto.
Geplaatst: 08 okt 2009 16:53
door Dennizz
Terwijl ik m`n bericht bewerk is die handige harry al aan het reageren
Dankje, dat ga ik gebruiken! Dat scheelt weer wat hobby-en

Geplaatst: 08 okt 2009 16:55
door Manta79
En terwijl jij zit te bewerken, deed ik dat ook, een beetje uitleg extra waar dat ding eigenlijk voor is

Geplaatst: 08 okt 2009 18:46
door sooike
Als ik hier de berichtjes lees over die klep, met dikke en dunne vacuumleiding, en ik bekijk hoe het op mijn Speedster zit, stel ik vast dat er aan de "klep" 2 even dikke vacuumleidingen zitten, en dat deze dikke leiding rechtsreeks op het 2.2 inlaatspruitstuk zit.
Je kan dit zien op de foto. (leiding juist naast het oliefilter, die op de met geel koppelstuk zit, op de 2.2 inlaat.
Ondertussen ook de alu stukjes gemaakt uit 2mm dik alu. Inderdaad wel enkele uurtjes werk.
