wijzer
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Alleen jammer dat de eerste B27/B28 motoren dramatische oile-problemen hadden met de nokkenassen omdat Volvo de cylinderkoppen fout had ontworpen. Dat is bij de latere B270/280 opgelost, maar toen was het kwaad al geschied en wilde niemand deze motoren meer hebben.Herman schreef:Volvo 780 is 2-deurs in Italie door Bertone gebouwd.
Zweedse kwaliteit met Italiaans design. V6 automaat, full options.
De Peugeot en Renault varianten van hetzelfde blok (was een gezamelijke ontwikkeling van Peugeot, Renault en Volvo) hadden daar veel minder last van. Werkten onder andere prima in de Renault Alpine..
Via-via-via Lotus connection...
Het onderblok van deze V6 (de PRV V6) is ook gebruikt in de DeLorean, welke weer technisch in elkaar was genkutseld door Colin Chapman op basis van een gemodificeerd Esprit chassis.

Oh.. Ben ik nou weer iets teveel autonerd

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..